Det värsta!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lofberg
    Medlem
    • 2002-11-23
    • 1277

Det värsta!

Vad är det absolut värsta du varit med om i ditt liv? Har du t.ex. skämt ut dig, eller varit nära döden eller helt enkelt bara blivit "skitskraj"???

Jag säga så mycket som att jag ett flertal gånger har varit nära döden och vad jag kommer ihåg inte skämt ut mig för mycket men också blivit "skitskraj"

Ex.1: Min bror N. kastade en gång (för länge sedan) ett krocketklot (i rent raseri och förbannelse) mot mitt huvudet men som tur var så missade det mig med ca 1-2 cm puuuh!

Ex. 2: På Lisebergs spökhotell Gasten fick jag gå först i "tåget" och fick tygskynket i ansiktet !

Ex. 3: Fick panik och trodde det var kört när jag åkte Frittfal på Grönan !

How about you?

R: Ex. 4: Jag och min bror höll på att sugas ut i Medelhavet av dess strömmar när vi badade på nordsidan av Kreta!
    Last edited by Lofberg; 2003-01-17, 20:23.
    Korvsk krokfjälst
  • Bire
    Medlem
    • 1999-12-22
    • 6030

Detta blir aningen svårslaget för mig & allt annat jag vart med om känns lika hotfullt som 1dl filmjölk i Atlanten ungefär...
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Comment

• Garbo
      Medlem
      • 2002-04-21
      • 274

Det absolut värsta jag varit med om är att bli hotad av en kille med pistol. Han stod en liten bit ifrån mej och jag kunde inte avgöra varken vad han tänkte göra eller om det var en riktig pistol. Jag kom gående från bilen och där stod han vild i ögonen men var inte direkt fokuserad på mej utan snodde runt på platsen han stod och riktade utan att skjuta på olika saker omkring sej. Vid ett påpassligt tillfälle smet jag därifrån. Känslan jag hade tills dess att jag satt mej i säkerhet var inget man glömmer i första taget. Att inte veta om eller när det smäller och om jag skulle bli träffad, om möjligt dödad... Detta hända i "lugna" sverige....
      /Garbo

Comment

• Malm
        Medlem
        • 2002-08-20
        • 343

När jag blev påkörd av en pulka bakifrån PANG rätt ner i isen med en sju helvetes hjärnskakning. Då blev man lite skärrad.
        mvh,

Comment

• Lofberg
          Medlem
          • 2002-11-23
          • 1277

Ojoj då, hemska saker det här !
          Har ju själv förolyckad mig i snön på massa vis, orkar inte rabbla upp allt men ett ex. är när jag hoppade lite lätt på ett hopp i Kungsberget vilket visade sig bestå av många fler hopp än jag trodde, studs studs, pang och KRASCH! så låg jag där efter några kullebyttor (med slalomskidorna på ) med skidor och stavar lite varstans och med en JÄVLA ryggmuskelsträckning så jag fick åka till sjukstugan !
          Glömde ju nämna alla franskalektioner jag haft och kommer att ha också
          Korvsk krokfjälst

Comment

• Malm
            Medlem
            • 2002-08-20
            • 343

E du så kass på Franska?
            mvh,

Comment

• Lofberg
              Medlem
              • 2002-11-23
              • 1277

JA !
              Korvsk krokfjälst

Comment

• frankof
                Medlem
                • 2001-01-29
                • 4275

1. Två ungar i en enmanskajak, höga vågor, välta kajak, inget bra ca.600m från land( jag var den ena ungen)

2. Frontar en vänstersvängande buss, med MC, heller inte så hälsosamt.

Det var dom där jag han bli rädd.

Sedan har jag lite annnat smått o gott, Som fotgängare: stadsbuss ut ur det blå, smack, "I can fly".
                Dyka i bassängkant/trampolinkant, kommer alltid som en överraskning när man sysslar med simhopp.
                /frankof
                Beta tester: http://www.americasarmy.com/
                Global moderator: http://aaotracker.com/

Comment

• [AMD]Zmaster
                  Medlem
                  • 2002-03-23
                  • 1546

Brorsan kastade en gång ett vedträ mot mig från ungefär 30 meters håll, ja, det var rätt hårt, jag såg allt å såg vedträt, men "kunde" liksom inte flytta mig, i varje fall gjorde jag inte det, och trät träffade mig i huvudet.
                  AJ! Fy fan, sån smärta har jag bara känt en gång i livet hittils *puhh*
                  [email protected]

Comment

• Malm
                    Medlem
                    • 2002-08-20
                    • 343

[citat=Lofberg]JA ! [/citat]

Klantigt
                    mvh,

Comment

• Dryden
                      Medlem
                      • 2002-08-03
                      • 12245

[CITAT=Lofberg]Min bror N. kastade en gång (för länge sedan) ett krocketklot (i rent raseri och förbannelse) mot mitt huvudet [/CITAT]Ojdå, där är vi ju nästan lika. Läs mitt första exempel.

1) Brorsan kastade ett videokassett mot mig en gång i rent raseriutbrott. Grejen var att han inte missade utan jag hade en blå svullnad mellan ögat och tinningen ett tag efteråt. Det var nog närmare ögat (!) än vad jag hittills anat. Kunde ha slutat illa.

2) Skulle åka hem från Florida i maj 1999 och planet drog ut på startbanan och lyfte ut över havet. Då såg man båtarna som små små leksaker där nere, samma båtar som man sett i horisonten från stranden. Då hör jag hur vänstermotorerna på denna 767 med 289 pers bara varvar ner och nästan lägger av samtidigt som planet planar ut och börjar kränga åt vänster. En u-sväng senare varvar motorerna upp igen och vi stiger ytterligare. Några sekunder senare varvar motorerna på båda sidor ner och vi planar än en gång ut. Tar några sekunder innan vi sedan stiger igen och sedan var det slut på pinan. Då var jag riktigt jäkla skraj alltså och det är nog en flygresa som alltid kommer sitta i. Det fula är att det förmodligen inte var särskilt farligt över huvudtaget.

3) Jag fortsätter på Lofbergs bana då även jag har haft problem med undervattensströmmar men det fula var ju att det utspelade sig i Sverige och Båstad nere i Skåne. Det blåste ordentligt den dagen och jag _uppskattar_ vågorna till 1-1½m. Hade vatten till bröstkorgen på vägen in mot stranden och efter en lång stunds kämpande låg jag helt utslagen på stranden.

4) Var på väg hem från Bryan Adams-konserten i Sunne i slutet av juli 1999. Jag var chaufför och blev efter ett tag ruggigt trött. Som tur var så hade vi en kille i baksätet som var pigg som en mört och det är nog hans förtjänst att vi lever idag (tack Magnus!). Vid ett ögonblick försvinner jag och Magnus skriker "Daniel för helvete!!!" precis när vi åker ut på vägrenen. Jag körde inte resten av den resan.

Det var det jag kom just nu. Jag lovar att redigera om jag kommer på något mer.
                      Last edited by Dryden; 2003-01-14, 20:29.
                      resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Lofberg
                        Medlem
                        • 2002-11-23
                        • 1277

Malm skrev:
                        Klantigt

Inte alls, bara att ämnet är skittrist, fick ju iaf ett G !

En annan sak som jag ska tillägga är att jag än gång föll baklänges från båten (ca 1,5 m ner till vattnet) och var SÅ HÄR nära att slå huvudet i badbryggan utan att jag hade märkt det för där uppe stod ju jag i godan ro och borsta rent efter alla smutsgrisar och så *PLOFS* med kläder på . Annan sak som hänt i vattnet är att jag och min bror var ute och snorklade efter "intressanta" saker som fanns att hitta på botten och så ser jag världens fynd, en dojja, dyker ca 2,5-3 m för att plocka upp den men i samma stund som jag tar tag i den och lyfter så slår det mig att TÄNK OM jag får med mig ett halvt ben upp som bonus (vilken jag inte hade uppskattat det minsta) så jag släppte skon kvickare än kvickast (då var jag lite skrajsen eftersom det var rätt djupt (för mig) och dålig sikt så brorsan var ju inte i närheten) !

Just ja, en sak som jag väldigt gärna inte talar om öppet men gör det nu: När jag var mindre, 7 år eller nåt så lekta jag med en (idiot)kompis och vi kom på den alldeles strålande idén att lägga stenar på rälsen (självklart bara i experimentsyfte). Vi gjorde som vi sa, och inväntade tåget, och tåget kom, krasch bom bang, oj vad det small men SOM TUR VAR ingen skada skedd men pizzagubben som såg oss ringde snuten och (idiot)kompisen stack medans jag förvirrad som jag var blev sen iväg men klarade mig ändå, tills föräldrarna fick veta . Ångrar mig väldigt väldigt väldigt MYCKET ska ni veta !
                        Last edited by Lofberg; 2003-01-14, 20:26.
                        Korvsk krokfjälst

Comment

• Erik Juhlin
                          Medlem
                          • 2000-05-27
                          • 7625

När jag var väldigt liten så planerade en ett år äldre "kompis" att döda mig med en kökskniv. Hans mamma kom på honom.
                          Han berättade det för mig när vi var äldre.
                          /Erik
                          "My love for you is like a truck, BERSERKER"
                          "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Comment

• Malm
                            Medlem
                            • 2002-08-20
                            • 343

Lofberg:

Om du heter Gunnar hade IG räckt. Då det betyder Imponerande Gunnar Orelevant? Men G är väl bra. Det suger nog inte mer än tyska, då man har helvetets lärare i det ämnet!
                            mvh,

Comment

• Erik Juhlin
                              Medlem
                              • 2000-05-27
                              • 7625

[citat=Dryden]3) Jag fortsätter på Lofbergs bana då även jag har haft problem med undervattensströmmar men det fula var ju att det utspelade sig i Sverige och Båstad nere i Halland. Det blåste ordentligt den dagen och jag _uppskattar_ vågorna till 1-1½m. Hade vatten till bröstkorgen på vägen in mot stranden och efter en lång stunds kämpande låg jag helt utslagen på stranden.[/citat]Dryden, du är ju lika allmänbildad som en amerikanare! Båstad ligger inte i Halland utan i Skåne!

PS. Ta det inte så allvarligt, men akta dig för att placera Båstad i Halland.
                              /Erik
                              "My love for you is like a truck, BERSERKER"
                              "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Comment

Working...