Nu skall ni få höra på en rolig historia. Den är ganska lång med jag hoppas att ni tycker att den är roligare än vad jag tycker just nu.
Jag sitter här på jobbet, sista dagen innan semestern, och fixar ordning det sista innan jag skall åka hem. Klockan blev sex och då går larmet på automatiskt och om man skall jobba längre är det bara att gå bort till larmskåpet och trycka in sin kod så stängs det av. Detta gjorde jag MEN koden funka inte!
Jag testade igen och igen men inte ändå. Man har tre minuter på sig att trycka in sin kod - sedan slår larmet på. Tre minuter gick och det enda jag kunde göra var att helt sonika lämna kontoret.
Jag står alltså nu utanför kontoret. Utan nycklar hem eller till jobbet. Jag har inga pengar, jag kan inte heller åka hem eftersom fönstret till mitt rum står på vid gavel.
Det enda jag har med mig är mobilen (med dåligt laddat batteri dessutom). Jag försöker få tag på någon av mina jobbarkompisar med alla jag får tag i är på semester. Ingen är i stan!!!
Jag ringer vaktbolaget och dom säger att dom kan komma runt först runt midnatt eftersom dom har så mycket att göra.
DÅ FÅR JAG EN IDEÈ!!!!
Jag hittar en europapall som jag ställer utanför det öppna fönstret och lyckas (efter blodvite) klättra in i mitt rum där jag har nycklarna till kontoret. Jag rör mig försiktigt (så att larmet inte går) fram till skrivbordet och tar sedan nycklarna och klättrar ut igen. Låser upp dörren - larmar av - och nu sitter jag här, en och en halv timme senare och berättar det hela för er. 
Snipp, snapp snut så var sagan slut.
------------------
/Tor
Även dom som inte vågar leva dör nån gång.
Jag sitter här på jobbet, sista dagen innan semestern, och fixar ordning det sista innan jag skall åka hem. Klockan blev sex och då går larmet på automatiskt och om man skall jobba längre är det bara att gå bort till larmskåpet och trycka in sin kod så stängs det av. Detta gjorde jag MEN koden funka inte!
Jag testade igen och igen men inte ändå. Man har tre minuter på sig att trycka in sin kod - sedan slår larmet på. Tre minuter gick och det enda jag kunde göra var att helt sonika lämna kontoret.Jag står alltså nu utanför kontoret. Utan nycklar hem eller till jobbet. Jag har inga pengar, jag kan inte heller åka hem eftersom fönstret till mitt rum står på vid gavel.
Det enda jag har med mig är mobilen (med dåligt laddat batteri dessutom). Jag försöker få tag på någon av mina jobbarkompisar med alla jag får tag i är på semester. Ingen är i stan!!!

Jag ringer vaktbolaget och dom säger att dom kan komma runt först runt midnatt eftersom dom har så mycket att göra.

DÅ FÅR JAG EN IDEÈ!!!!
Jag hittar en europapall som jag ställer utanför det öppna fönstret och lyckas (efter blodvite) klättra in i mitt rum där jag har nycklarna till kontoret. Jag rör mig försiktigt (så att larmet inte går) fram till skrivbordet och tar sedan nycklarna och klättrar ut igen. Låser upp dörren - larmar av - och nu sitter jag här, en och en halv timme senare och berättar det hela för er. 
Snipp, snapp snut så var sagan slut.

------------------
/Tor
Även dom som inte vågar leva dör nån gång.

Comment