[citat]Jag tycker ni skall byta larm, om det är möjligt att smyga sig förbi det[/citat]
Vi har bara dektektorer i korridorerna och eftersom jag gick in genom ett öppet fönster så gick inte larmet. Man måste krossa fönstret för att larmet skall gå tror jag.
------------------ /Tor
Även dom som inte vågar leva dör nån gång.
[citat]Vi har bara dektektorer i korridorerna[/citat]
Ajj.
[citat]måste krossa fönstret [/citat]
Ajj.
Mina erfarenheter utav inbrott är att de klipper alla telefonledningar och dödar strömkällan till hela huset.
Därefter tar de sig inte in genom att krossa ett fönster eller bryta upp dörren.
Nej, de skär ett hål i dörren (som de går in igenom).
För att skydda sig behöver man detektorer i alla rum. Inte enbart detektorer som utlöser om man öppnar en dörr eller så.
Man behöver även GSM-larm (helst ett som fungerar)
humm...
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?
Tur att larmet inte reagerade på det öppna fönstret
------------------
Varför får inte jag köra småsten när Tommy Körberg?
"Some people get lucky and kill two birds with one stone. Chuck Norris once killed four birds with half a stone. What's that? You say there's no such thing as half a stone? The four dead birds didn't think so either."
Hmm.. när jag installerade larm på min praktik i trean så var det så att larmet hade ett extra batteri som det gick på. Så att om strömmen går så funkar larmet ändå. Sen så hade vi att om man t.ex. klippte sladden på en fönsterkross detektor så gick larmet direkt.
Men som sagt. Detektorer i varje rum är bäst. Men dyrt.
------------------
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1 decoce
GCM/MU/IT$>AT d--- s: a-- C++$ UL P-- L++>++++ E W+++>$ N o-- K- w O- !M V?
PS++ PE- Y+ PGP-@ t+ 5 X+++ R* tv- b++ DI D++ G+ e* h++ r++ y+**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Dök upp på jobbet efter tolv nångång efter en lååång sovmorron, frukost på balkongen och morrontidigen på dass.
Hämtade posten, satte lite roliga Ankom-stämpar här och var, surfade lite wF (nu blev det framtid) och gick ut på stan vid halvtre-tiden.
Märks det att jag bara har fem semesterdagar att ta ut och inte en käft på kontoret under semestern då jag alltså "jobbar"..?
Å andra sidan finns det inget vettigt att göra i alla fall.
------------------ It's better to burn out than to fade away! There can be only one!
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..." Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
Comment