...vaknat efter några timmars sömn med öronproppar lyssnandes på en surrande dator. VMware Convert tog T-I-D! Men nu är det dags att provköra min virtuella maskin, wish me luck!
...varit på möte i stan om GPS och navigering, maskinstyrning. Intressant, men nu missade jag en bra dag på stranden...
silfer: D300, den ligger någrea tusen under svenska priset, så plockar man på sig grepp, minneskort och extrabatteri så kommer man upp i samma pris som svenska.. hyfsat okej va?
Sen är det ju inom EU så man slipper tull, moms (eller, den är ju med i priset) å såna extrautgifter som man får räkna med då man handlar från USA. Mellan usa och england så skiljde det ungefär 1500 när allt kom omkring.
.. jag har föressten fortfarande inte fått på mig något annat än kallingar idag, snacka om att jag varit nerslagen haha.
.. registrerat alla trådlösa nätverk mellan mitt jobb och bostad med min älskade Nokia E71 i kombination med Barbelo och deras GPS-position med GPSd. Två riktigt bra program som fungerar bra på mobilen.
...till slut masat ändan ur stolen och installerat de flesta program man vill ha. Var orolig för mailen, konfigurera sex mailkonton i Outlook är INTE kul. Men nu kör jag ju bara Thunderbird och där kopierade man ju bara över mestadelen av inställningskatalogen så var ALLT klart bara sådär!!! det var så skönt så det var inte sant!
...fixat min virtuella maskin i VMware också, funkade klockrent det också! Vilket program det är alltså.
...tagit ett kvällsdopp. På vägen hem körde jag med lyset avstängt för att lättare se alla djur. Såg fladdermöss, hjortar och en älg som stod en bit ifrån, då stannade vi och kollade på den. Då började den lufsa lite närmare, sedan förbi bakom bilen och ställde sig på andra sidan för att beta lite havre eller vad det var. Jag hade rutan nere så det var verkligen en helheltsupplevelse! Som närmast var den kanske 10-15 meter!! Det var en stor älgtjur med skapliga horn. Inte så rädd av sig. Nästa gång är det jag som tar med kamera!!! Alltid mycket djur där, sist såg vi detta plus en räv också!
...blivit jävligt irriterad på folk som först inte hör av sig, och när de väl hör av sig helt har ändrat planerna för dagen utan att meddela förrän det i princip är dags.
..varit på nyöppnade Hornbach i Botkyrka. Sjukt jävla stort!
..ändå inte hittat en skarvsladd som passar mitt behov, så det blir som vanligt: klippa, skarva och skruva!
My motor is stalled but my wheels are still spinning.
Comment