Idag har jag...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bewern
    Medlem
    • 2002-06-10
    • 515

Originally posted by bewern
    ...tappat bort mitt månadskort på SL. Bara 4 dagar gammalt.
    ...förlustanmält ovannämnda busskort. Ska få ett nytt om ca 3 dar.
    ...fått ett nytt månadskort från SL. (Tack SL.)
    ...åkt in till stan och tittat på människor.
    ...käkat på mAx och tjyvsurfat på deras wifi.
    Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

• bewern
      Medlem
      • 2002-06-10
      • 515

...varit hos polisen och hämtat ut mitt nya nationella ID. Nu kan man ta det lugnt i 5 år framåt.
      ...sett en jättesöt (och charmig) flicka jobba hos passpolisen. Det var inte läge för flört.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

• Thord
        Medlem
        • 2000-09-14
        • 433

.... Äntligen fått Besked från Binero att de har fått till Svartlistningen för bl a min IP-adress. Nu kanske mejlen börjar gå fram igen. Det tog tid.
        Amatörer gör det de kan. Klåpare gör det de inte kan.
        Walt Disney

Comment

• :stefan:
          Moderator
          • 2000-04-28
          • 8032

..inte fått ack till Thåström på Cirkus och surat över det.
          ..istället stått på ett rödvitt Dubliners och sett Liverpool ta hem Ligacupen efter oväntat hårt motstånd från Cardiff. Eller motstånd, de hade en jävla röta på sina chanser - men bucklan till Anfield!
          ..samtidigt följt AIK-Timrå via mobilen och velat vara på Hovet också. 8-2!
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Thord
            Medlem
            • 2000-09-14
            • 433

.... Varit ute på Storsjöns is i strålande väder. Inta bara jag och frugan som kommit på den idén. Det var som en myrstack med folk. Att isen håller!
            Amatörer gör det de kan. Klåpare gör det de inte kan.
            Walt Disney

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

...gjort precis som Thord, och tagit två mils långfärsskridskor på Medvinden (Storsjön). Fantastiskt väder!
              resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Gnuj
                Medlem
                • 2012-02-06
                • 1

...druckit redan tre koppar kaffee, beställd en canvas bild till min tjej och surfat på tjuvlyssnat.se istället för att jobba ;D

Comment

• b242569
                  Medlem
                  • 2005-09-18
                  • 748

skrivit det första inlägget på webForum denna eftermiddag och därmed brutit en tystnad som varat i drygt 5 och en halv timme (lite ovanligt på en vardageftermiddag ).

Comment

• bewern
                    Medlem
                    • 2002-06-10
                    • 515

...åkt spårvagn för första gången på flera år.
                    ...konstaterat att Djurgården (Stockholmarnas sommarnöje) är rätt tom vintertid.
                    ...sett att Lindgården/Huset (populärt ställe på 80-talet) är rivet.

Gammalt djungelordspråk.

Comment

• Eb0y
                      Medlem
                      • 2012-02-27
                      • 1

...byggt klart min dator!!

Comment

• Viktor
                        Medlem
                        • 2002-08-07
                        • 1710

Loggat in på webForum för första gången på över 6 år

/Viktor

Comment

• Danne V
                          Medlem
                          • 2006-08-02
                          • 7685

...konstaterat att tiderna förändras. Förr var mobiltelefonerna stora som soptunnor, vägde 95 kilo och kallades "biltelefoner" eftersom man knappast kunde kånka omkring med telefon och batteri i nävarna. Plus att det kostade en halv månadslön att ringa. Sen körde man callback några år, till nån skum telestation i USA.

Räknade nyss ut att jag sparar runt 2.000 om året i telefonikostnader om jag avslutar det "fasta" (som egentligen är ip-telefoni) abonnemanget och bara använder mobilen. Så nu är det gjort.
                          Med vänlig hälsning från
                          Danne
                          ------
                          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                          Våga Vägra
                          FaceBook

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Originally posted by Danne V
                            Räknade nyss ut att jag sparar runt 2.000 om året i telefonikostnader om jag avslutar det "fasta" (som egentligen är ip-telefoni) abonnemanget och bara använder mobilen. Så nu är det gjort.
                            ...hälsat Danne V välkommen till 2012! Jag gjorde samma sak när jag flyttade 2006 och har inte ångrat det en sekund.

Comment

• Danne V
                              Medlem
                              • 2006-08-02
                              • 7685

Originally posted by Dryden
                              ...hälsat Danne V välkommen till 2012! Jag gjorde samma sak när jag flyttade 2006 och har inte ångrat det en sekund.
                              Vi vet att du är en cutting-edge-senaste-gadget-och-teknologi-nörd.

Har faktiskt småkollat det där ganska länge. Men driver man ett företag så kan det uppfattats lite skumt att bara ha ett mobilnummer. Typ att man är Snabbe Sune, cash i fickan utan moms och kontoret på fickan.

Men lite duktig har jag väl i alla fall varit som kört med ip-telefoni?
                              Med vänlig hälsning från
                              Danne
                              ------
                              Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                              Våga Vägra
                              FaceBook

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

[OT]

Väldigt duktig faktiskt. Sedan finns det ju också möjlighet att behålla sitt fasta nummer och ha det i mobilen för en fånig liten månadsavgift, så slipper du få stämpeln som Snabbe Sune eller Galne Gunnar.

Det var ingen elak pik, jag tycker det är bra att folk inser att man oftast idag inte behöver någon fast telefon. Många hänger nog kvar i den bara för att den "alltid funnits där". Idag är det inte särskilt dyrt att ringa mobilt om man börjar räkna på det. Visst, dyrare minuttaxor i vissa fall men det ska ju då jämföras med de hutlösa fasta avgifterna som följer kopparkabeln (och även IP-telefoni i vissa fall). Fler borde med andra ord göra som dig Danne och faktiskt sätta sig ner och räkna. Två spalter - en för mobil och en för fast. Slå ut det på ett år och räkna hem "affären".

[/OT]

Comment

Working...