Tur e alltid bra att ha.....
Humor
Collapse
X
-
Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook -
Varning för rättstavningsprogrammet...
Fick nyss ett sms från en bekant med en önskan om en god jul. Skulle det väl egentligen vara i alla fall. För han hade inte märkt att rättstavningsprogrammet i hans mobil inte valt ordet "jul", utan hade föredragit ett helt annat ord på tre bokstäver med "u" i mitten.
Var alltså uppmärksamma om ni skickar julhälsningar med sms.
Med vänlig hälsning från
Danne
------
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Är inte det där ett T9-problem? Många sk. smartphone har ju tangentbord nu som håller koll på ord.Fick nyss ett sms från en bekant med en önskan om en god jul. Skulle det väl egentligen vara i alla fall. För han hade inte märkt att rättstavningsprogrammet i hans mobil inte valt ordet "jul", utan hade föredragit ett helt annat ord på tre bokstäver med "u" i mitten.
Var alltså uppmärksamma om ni skickar julhälsningar med sms.
Comment
-
My motor is stalled but my wheels are still spinning.Comment
-
Humor idag på jobbet när jag skulle översätta en norsk monteringsbeskrivning (garageport):
Översättning från norska till svenska
Avveckling av vridfjädern måste ske med största omsorg. [...] Använd sedan två stänger (ingår ej) för att dra upp fjädern genom att vrida slingrande fru på taket. [...] Efter en har fjädrar fäst med skruvar på kvinnan [...] Kom ihåg att bifoga skruvarna på slingrande hustru innan de slingrande stavar.
google translateComment
-
Humor eller tragiskt.. Ja avgör själva
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | CanonforumComment
-
Humor helt klart!Humor eller tragiskt.. Ja avgör själva
http://fredrik.cafe.se/en-man-som-he...te-ar-en-data//M@rre
[Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
[Begrepps Joel]
Och andra användbara TegsuttryckComment
-
Fick denna nyss av brorsan, den känns fräsch kanske för att jag har mindre än tio år kvar till åttio:
SÅ ÄR DET I HIMELEN
Ett 88-årigt par som varit gifta i nästan 60 år dog i en bilolycka. Dom hade varit vid god hälsa dom senaste 10 åren, mycket tack vare motion och fruns hälsokost. När dom kom till pärleporten så stod Sankte Per där och tog emot, han följde dom till deras hus. Det var ett stort hus med ett underbart kök, jättelikt sovrum och badrum med jacuzzi. Dom tittade sig häpet runt. Den gamle mannen frågade Sankte Per hur mycket detta skulle kosta.
– Det är gratis, svarade Sankte Per, det här är ju himmelriket.
Sen gick dom ut för att inspektera golfbanan som låg alldeles bakom huset. Dom skulle få privilegiet att spela där varje dag i veckan. Banan var perfekt och liknade dom bästa på jorden.
Den gamle frågar:
- Vad kostar greenfeen?
Sankte Per svarade: - Det är gratis ni är ju i himlen.
Sen gick dom vidare till klubbhuset. Där hade Gud dukat upp stora lunchbuffén.
– Hur mycket kostar det att äta här?
– Förstår du inte min vän, du är i himlen nu allt är gratis, svarade Sankte Per.
- Men finns det inga lågkalorirätter? Frågade den gamle lite försynt.
Sankte Per svarade: - Det är den bästa delen av det hela,
du kan äta så mycket du vill och aldrig bli vare sig fet eller sjuk Detta är himmelriket.
Detta gjorde att den gamle mannen blev alldeles vansinnig av ilska,
han kastade hatten i marken, stampade på den och skrek av vrede.
Hans fru försökte lugna honom, och frågade vad som var fel.
– Hade det inte varit för dina jävla hälsokost så hade vi kunnat vara här för 10 år sen!Livet är kort och Nu!
Läs mera! !?
Comment
-
-
-
-
Språkförbistring....
Fascinerande hur samma ord kan betyda helt olika saker beroende på vilken generation man tillhör.
.
Attached FilesMed vänlig hälsning från
Danne
------
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Är du helt säker på att det faktiskt betyder olika. Badminton kanske är en front eller till och med en eufemism för något annat. Badmintonboll heter ju trots allt shuttlecock på engelska.Comment
Oderland
Collapse
/Lasse
Comment