Lokförarutbildning!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoakimE
    Medlem
    • 2000-02-12
    • 1190

    #61
    Originally posted by nietre
    Sen lite var det lite roliga frågor typ: Anna är lättare än Lisa som är lättare än Sara, vem är tyngst?
    Stämmer ja, dom hade jag förträngt

    ewenson.se - själlöst

    Comment

    • husa550
      Medlem
      • 2007-10-04
      • 6

      #62
      Jag har också sökt in, tyvärr så har jag inte rätt kreterier vad gäller kraven på Matte Eng och svenska.
      Är det helt kört då eller finns det chans att komma till intervju ändå?

      Comment

      • JoakimE
        Medlem
        • 2000-02-12
        • 1190

        #63
        Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej

        ewenson.se - själlöst

        Comment

        • husa550
          Medlem
          • 2007-10-04
          • 6

          #64
          Originally posted by JoakimE
          Enda betyget jag har är ett godkänt Matte A, och jag har varit med på urvalsprov, intervju och idag läkarundersökning. Alla är godkända och klara och nu väntas bara på resultat från drogtest innan jag vet om jag kommer med eller ej, det är alltid värt att försöka, värsta som kan hända är att man får ett nej
          Ja det lät ju bra!
          Då är ju inte hoppet ute

          Comment

          • d3773
            Medlem
            • 2007-10-09
            • 2

            #65
            Jag har har också funderat seriöst på att söka in till lokförarutbildningen. Jag har dock inte världens bästa syn. Inte så att jag har speciellt dålig heller . Hittade en till sida där man kan testa sitt färgseende:



            Är det någon här som läser till lokförare som har glasögon och/eller nedsatt syn? Eller måste man ha sk "20/20 syn"?

            Comment

            • tydal
              Medlem
              • 2003-06-19
              • 3788

              #66
              Jag har linser (-1,25/-1,75). Så länge du har full synskärpa med glasögon eller linser ska det inte vara några problem. Det finns dock en gräns på hur kraftig korrektion man får ha. Har för mig det var -6 eller liknande. Perfekt färgseende måste man däremot ha.

              Comment

              • JoakimE
                Medlem
                • 2000-02-12
                • 1190

                #67
                Jag klarade läkarundersökningen med glasögonrecept som dikterar -5,25/-5,5, så som tydal säger så gäller det väl att synen vid korrektion blir bra, samt att färgseendet är perfekt

                Annars så har jag klarat av alla delarna nu, väntar bara på svar från SJ, mycket nervöst!

                ewenson.se - själlöst

                Comment

                • Wiberg
                  Medlem
                  • 2000-06-14
                  • 2540

                  #68
                  Det är inte så att testerna görs hos ett företag som heter PG-konsult?

                  Comment

                  • d3773
                    Medlem
                    • 2007-10-09
                    • 2

                    #69
                    Okej. Hade en fråga till.. Känner du till alla orter där lokförarutbildningen finns? Jag bor nämligen i Malmö och det hade varit bra om det fanns något lite närmre.

                    Comment

                    • JoakimE
                      Medlem
                      • 2000-02-12
                      • 1190

                      #70
                      Fick samtal idag för lite drygt två timmar sedan, jag är antagen och kommer börja den 6e december i Hallsberg!

                      d3773, de utbildningstillfällena som börjar nu v49, v2 och v10 är alla i Hallsberg.

                      ewenson.se - själlöst

                      Comment

                      • LeonL
                        Medlem
                        • 2002-12-13
                        • 3175

                        #71
                        Grattis, JoakimE! Kör hårt!

                        Comment

                        • @nders
                          Moderator
                          Marsvin
                          • 2000-06-30
                          • 26914

                          #72
                          Weee, congrats!
                          @aviddevguy

                          Comment

                          • JoakimE
                            Medlem
                            • 2000-02-12
                            • 1190

                            #73
                            Tackar Och framförallt tack till trådskaparen som gjorde att jag fick upp ögonen för denna utbildning, annars hade man nog missat den helt och hållet!

                            ewenson.se - själlöst

                            Comment

                            • Muzzafarath
                              Medlem
                              • 2000-04-25
                              • 1474

                              #74
                              Nästa ansökningstillfälle kommer i slutet av 2007; vet någon lite mer exakt vilket datum det kan röra sig om? Hur är kvaliteten på KY-utbildningarna? Finns det anledning att undvika någon av dem?
                              Last edited by Muzzafarath; 2007-10-12, 17:26.
                              Bonden ska med svett och möda alla tusen djävlar föda.

                              Comment

                              • husa550
                                Medlem
                                • 2007-10-04
                                • 6

                                #75
                                Originally posted by JoakimE
                                Fick samtal idag för lite drygt två timmar sedan, jag är antagen och kommer börja den 6e december i Hallsberg!

                                d3773, de utbildningstillfällena som börjar nu v49, v2 och v10 är alla i Hallsberg.
                                Fasen
                                Jag har inte hört något från dom
                                När skickade du in din anmälan?

                                Comment

                                Working...