The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Det är reklam för någon miniPC som kostar 2695. hubben ska kosta 950kr.
Det justerbara ljudsystemet ska enligt tillverkaren leverera ett mycket bra ljud och AudioHub kommer att finnas i butik från och med mitten av oktober och priset är satt till ungefär 950 kronor.
Tack Hulk ! Känn prismässigt bättre .. sak surfa runt o se vad jag kan hitta . Om ingen annan hittat ngn bra länk - tips mottages.
Läget med datorn - ljudet klanderfritt nu ! Förkylningen verkar ha givit med sig totalt -inget knaster - rätt bra volym. inga avbrott....
Men miccen...
med headset är miccen stendöd.... den inbyggda miccen- var den nu finns - men när jag pratar rakt ut i luften så blir det iallafall ljud... men bara ett sprakande o rasslande - testat via skype test telefon...
så några tips ????
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Menar den här audiohubben, mediahub heter det på svenska, hade glömt det.. kostar mellan 49 - 100 kr. Kan vara lite dyrare nu då artikeln är gammal =) http://www.hobbyman.se/hur-kopplar-man-in-hogtalare-och-headset-samtidigt/
Läget med datorn - ljudet klanderfritt nu ! Förkylningen verkar ha givit med sig totalt -inget knaster - rätt bra volym. inga avbrott....
Kul, anade att legacy audio driver skulle hjälpa, bästa drivrutinen evah! :birp
Vad är det för märke på knasterheadsetet? Skriv hela, typ "Abbas knastriga fiskbullelurar ADF 2.4555t" .. ungefär. :)
LoLo skrev:
Menar den här audiohubben, mediahub heter det på svenska, hade glömt det.. kostar mellan 49 - 100 kr. Kan vara lite dyrare nu då artikeln är gammal =) http://www.hobbyman.se/hur-kopplar-man-in-hogtalare-och-headset-samtidigt/
Kul, anade att legacy audio driver skulle hjälpa, bästa drivrutinen evah! :birp
Vad är det för märke på knasterheadsetet? Skriv hela, typ "Abbas knastriga fiskbullelurar ADF 2.4555t" .. ungefär. :)
Jag är såå villig att ge dig o audiodriver al credit .. men ställer mig lite frågande till varför det tog ett antal dagar för den att kicka in ... behöver den acklimatisera sig i den nya miljön först :) ?
knastret har ju egentligen försvunnit från datorn ... finns inte alls vad gäller ljud... ut ljud ... men in- miccen .. där har det inte klickat än...
Knastret var ju dessutom samma med o utan hörlurar ...
(med headset Logitech - den enda infon som hörlurarna anger men det närmaste jag hittar är dessa - men det är inte dom - mina är 2 år och köpta i Thailand....
LOGITECH CLEARCHAT COMFORT USB)
.. hörs ljudet toppen liksom direkt från datorn - om än lite lågt - men miccen - med headset - stendöd - utan headset med den inbyggda i datorn miccen så blir ljudet knaster sprak knaster - detta refererat til skype test linje - så med headset hörs inget .. utan så reg ljud men en text med - din mic är mkt svag dyker upp... men det registerar i allafall ljud !
ska nu surfa runt o se om det finns ngn media hub med nyare datum än anno - 06,,,,
men undra om den inte trots allt kräver att basvaran - datorn funkar ? //z
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Om du har ett USB-headset är det viktigt att välja att ljudet ska spela upp/in till/från det. Antingen i "Egenskaper frön Ljud och ljudenheter" eller direkt i Skype.
Har man ett USB-headset så räknas det som ett eget ljudkort och man måste säga åt datorn att den ska använda det ljudkortet och inte det inte inbyggda.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta .. jag fick ha ljud några dagar .. titta på ett avsnitt av Robinsson o lyssna på lite nyheter...sen tog ljudbatteriet eller vooodoo slut .. ljudet är helt borta i gen .. inte minsta knaster .. datorn har inte förflyttasts mer än ca 1/2 m mellan bord o knä.... inga nedladdningar... inga nya något...snyft o morr !
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg
rakatoner skrev:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta .. jag fick ha ljud några dagar .. titta på ett avsnitt av Robinsson o lyssna på lite nyheter...sen tog ljudbatteriet eller vooodoo slut .. ljudet är helt borta i gen .. inte minsta knaster .. datorn har inte förflyttasts mer än ca 1/2 m mellan bord o knä.... inga nedladdningar... inga nya något...snyft o morr !
Nooo! Ewww, känner med dig.. skulle bli galen utan ljud på datorn. :(
Kanske en städning av datorn behövs då? Jag har rekommenderat dessa program tidigare och gör det igen, använder programmen själv nästan dagligen. Mycket enkla att använda, klicka bara "skip" efter installation.
Eusing Free Registry Cleaner 2.6
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
Eusing Free Registry Cleaner is a free registry repair software that allows you to safely clean and repair registry problems with a few simple mouse clicks. The Windows Registry is a crucial part of your PC's operation system.
Free Internet Window Washer 2.6
http://www.eusing.com/Window_Washer/Window_Washer.htm
Free Internet Window Washer allows you to erase Window's temp folders, run history, search history, open/save history, recent documents, your browser's cache, cookies, history, visited URLs, typed URLs, auto complete memory, index.dat files, and much more. You can also easily erase the tracks of up to 100 popular applications.
Använd "Washer Settings" där du väljer vad du vill städa, själv har jag ALLT ikryssat. =)
Programmen slår CCleaner på fingrarna, bästa städprogram jag någonsin använt faktiskt.
Hej vad det gäller galenskapen så är jag nog det med eller utan ljud :)
som sagt i går kväll stendöd.... imorse hostade den till knastrade lite o sen perfect ljud om än lågt- voymen hade ju annars jobbat sig upp til nästan normal i högtal men helt ok ihörlurarna.
När det sen var dags för nästan final i Robinsson på em .. jag slipper ju pga tidsskillnaden vänta till kvällen :) Sten död! Skakad lite .. slog lite startade om ngr gånger...sten död... nu har jag kört högtryckstvätt , biltvätt exlusiv...
båda dina program , cc -cleaner , spybot and search... defra... DÖDS TYST ! inte ett knaster.... jag får väl tralla signatur melodin själv..tralllaa llallal a taralla
men morrar mest !
kapitel 327........ så var ljudet tillbaka....med riktigt bra volym - högsta hitills - men ingen mic ! - kvalité ..lite rosligt ... men inget knaster.... Datorn har inte flyttats.. inte laddat ner ngt efter städprogramen i går.. luftfuktighet..bedöms som relativt konstant.. har notepadcooler på mest hela tiden - sån med fläktar under... regnperioden istortsett över... frågan är nu finns det någon rinlig förklaring till att ljudet kommer o går.. jag kan inte finna ngn o det är ju lite frustrerande att inte veta om man kommer ha ljud.... men det spglar vällivet . man har ingen aning om vad som väntar runt hörnet...
LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg
rakatoner skrev:
kapitel 327........ så var ljudet tillbaka....med riktigt bra volym - högsta hitills
Bra, kör Registry Cleaner minst 1g/dag, jag tror det beror på korrumperade .dll filer. Därför kommer ljudet fram och tillbaka.
För att helt åtgärda måste alla drivrutiner avinstalleras.. sen återinstalleras, felsökas m.m... mycket jobb alltså.
rakatoner skrev:
- men ingen mic ! - kvalité ..lite rosligt ... men inget knaster....
Ah, hade glömt det.. Här är trådar som behandlar samma problem, några har löst sina, andra inte. Använd Googletranslate om det är något. :)
Jag tror dock du fortfarande behöver USBhubben.
http://forums.logitech.com/t5/Internet-Headsets-Phones/ClearChat-Comfort-USB-driver/td-p/207854?nobounce
http://forums.logitech.com/t5/Internet-Headsets-Phones/Logitech-ClearChat-Comfort-USB/m-p/154158
http://www.fixya.com/support/t354085-logitech_clearchat_pro_headset
Hej !! Jag städar o städar o ljudet kommer o går .. tror det är dags att markera tråden som löst !
Tack för länkarna ovan men mitt headset är inte usb - det är "vanlig " plugg in...
stort tack för allas engagemang o speciellt Lolo!!
//
https://www.medzeta.se
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Jag lånar denna tråden lite, om det är ok?
Min dator vill inte heller spela några ljud.. dock funkar spotify, winamp, mediaplayer, vlc osv .. MEN inte youtube eller nån av de övriga play-sidorna.
Windowsljuden låter inte heller ..
Det är skitmärkligt och jag kan fan inte hitta vart det kan vara nånstans.
Nån som kan öppna ögonen på mig?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Prövat olika webbläsare? Installerat om Flash? Kollat Ljudegenskaperna?
jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg
silfver skrev:
Prövat olika webbläsare? Installerat om Flash? Kollat Ljudegenskaperna?
Samma sak i firefox, chrome och ie.
Det kom efter senaste windows update .. eller ikring därnångång.
Ska testa installera om flash, men eftersom windowsljuden inte heller funkar så tror jag inte de kan vara det.
Ljudegenskaperna visar inget fel ..