webForumDet fria alternativet

Tappat ljudet !

54 svar · 6 587 visningar · startad av rakatoner

rakatonerMedlem sedan okt. 2007264 inlägg

I går fungerade min windows media player fine... idag INGET LJUD .. har kollat att högtalaren är på .. wmediplyer går..ljudet kollat även där...

vad kan ha hänt ?o var ska jag börja felsöka

letar på google o får tips om att gå in under "verktyyg " men jag har inget alternativ fält - eller vad heter det att gå in på verktyg...

vad menas ???

The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg

Har windows installerat några uppdateringar till t.ex. ljudkortet?
vilken version av windows använder du?
ingen mute-knapp intryckt?
Kolla om det är någon konflikt på ljudenheten i enhetshanteraren.

Hej the Hulk !!

Ingen mute - intryckt - det sprakar nämligen lite . provat skype funkar inte :( vilket jag mest vill .. är på resande fot o vill gärna kunna ringa hem ...

windows xp
ciat
konflikt på ljudenheten i enhetshanteraren.

betyder ??? ur kollar jag ?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Tryck på ALT när du har media player uppe. Då får du fram menyn. Eller så högerklickar du där menyn är annars och får upp samma sak.

Kontrollpanelen -> system -> Enhetshanteraren
Tror gruppen heter något i stil med "Ljudenheter"

Fortfarande inget ljud...
jag har kollat alla ljudenheter.... tagit ner drivrutiner igen .. 3ggr.. tagit bort ett av 2 virusprogram . tagit bort skype... laddat ner skype igen.... det sprakar lite ibland...
men inget ljud.... NÅGON SOM HAR NÅGOT TIPS ?? försökt online service hos Acer utan framgång... Acer travell mate 4230 /4233wlmi - xp....

Får du inget ljud varken i datorns egna högtalare eller i hörlurar som du kopplar in?
Kan du ta en skärmdump på din enhetshanterare med ljudenheter expanderade?

skärmdump ljud

The hulk - inget ljud i varken eller ..utom lite lite sprakande ibland... bifogar en skärmdump men inte säker på vad du menar med expanderad - rutan går inte att göra större ....

Du öppnade inte enhetshanteraren i System utan "Ljud och ljudenheter" i kontrollpanelen.
I kontrollpanelen ska det finnas en ikon som heter något i stil med "System". Just nu har jag bara tillgång till Vista på engelska så jag vet inte riktigt vad de heter på svenska i Windows XP.

Titta på: Kontrollpanelen -> System -> Enhetshanteraren -> trädnod "Sound, video and game controllers" skicka med en skärmdump på det, helst inte i ett word-dokument. Bifoga bilderna direkt i din post istället. Inte alla som vill och kan läsa word-dokument.

ljudbild

hej the Hulk

vet inte hur jag ska få skärmdump direkt i som bild :( ibland känner jag mig oerhört obegåvad... så det kommer som word igen...

tack för ditt engagemang.... jag vill så gärna ha ljud så jag kan prata på skype.... är ju i landet långtborta...

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Öppna Paint och klistra in bilden där. Jag kan inte öppna worddokument på min Mac.

Printscreen: alt+print screen-knappen -> i Paint: ctrl+v

Jag bifogar bilden från det senaste word-dokumentet

Enhetshanterare.jpg
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Flyttas till mer lämpat forum. Frågor som har med datorer att göra har alltid en bättre plats än i Diverse-delen.

mvh

Var har det flyttat .... JAG har fortfarande inget ljud....

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Var har det flyttat

Det står både högst upp på sidan och precis under det sista inlägget på sidan.

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Hur går det med ditt ljud?
Jag har liknande problem hos mig fast ljudet fungerar när man kör hörlurar så det har jag gjort några månader nu. Jag har inte fått det till att fungera så jag la ner felsökandet för ett tag. Har du fått ordning på ditt ljud och hur gjorde du då?

Kommer inte åt mina filer

Jag har 2 hårddiskar C o D. Har använt dom här hela tiden o så plötsligt idag fick jag en gråruta med ett röttkryss med följande text :

Det gick inte komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen du kanske inte har rätt behörighet att komma åt objektet.

Vad har hänt ?? Jag fattar inge kommer nu inte åt mina bilder . Samma tex dök upp på en USB idag oxå - denna USB har jag anv bara för ngr dar sen... inga problem..

Ännu en fråga - försökte sätta upp en gratis hemsida på https://www.home.no o fick upp en stor vit ruta om osäkerplats o ta mig härifrån etc... hur farligt är det att fortsätta på en sån sida ?? jag gjorde det inte.

Ingen framgång med ljudet .. har haft ngr som kollat " allt" utom att öppna datorn.. vilket jag inte törs låta ngn annan än Acer auktoriserad göra. ( befinner mig i Costa Rica o hade gärna kunnat prata på skype... )
Ibland sprakar den.. ibland inbillar jag mig att det hörs lite lite svagt.. . meningen skillnad med o utan hörlurar...
Jag har oxå lagt ner felsökandet o säger numera att min dator är förkyld o tappat rösten..

Yoda skrev:

Hur går det med ditt ljud?
Jag har liknande problem hos mig fast ljudet fungerar när man kör hörlurar så det har jag gjort några månader nu. Jag har inte fått det till att fungera så jag la ner felsökandet för ett tag. Har du fått ordning på ditt ljud och hur gjorde du då?

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

rakatoner skrev:

Jag har oxå lagt ner felsökandet o säger numera att min dator är förkyld o tappat rösten..

Snuvig dator? Gulligt! :D

Start > Kontrollpanelen > till vänster högst upp ser du: ändra till klassiskt läge > välj sounds and audiodevices. Ljud > volume > klicka sen sound > vad är dina default devices där?
Alltså
soundplayback - ?
soundrecording - ?
midi music playback - ?

Är raden tom om du klickar där?

LoLo skrev:

Snuvig dator? Gulligt! :D

Start > Kontrollpanelen > till vänster högst upp ser du: ändra till klassiskt läge > välj sounds and audiodevices. Ljud > volume > klicka sen sound > vad är dina default devices där?
Alltså
soundplayback - ?
soundrecording - ?
midi music playback - ?

Är raden tom om du klickar där?

Jodu - gulligt med förkyld dator :) får ju vara glad om den inte smittar .. eller tiene gripe som man säger här .. jag befinner mig i en lite bergsby i Costa rica - kanske inte metroooploolen för datatekniker men har iallafall letat fram 3 killar som ska anses duktiga .. det har letats o laddats ner nya drivrutiner o kollats den ena o andra utan framgång.. o jag har kommit till lite ro med att trots allt är ljud ganska långt ner på min priolista a v vad som är viktigt funkar på datorn.. men givetvis vill jag prova o följde dina instruktioner med föga framgång :( var högst upp ? så här ser min kontrollpanel ut..

nu vidare till din andra lösning ..åter kommer i den frågan .. hasta luego !

kontrollpanel.JPG
131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)