Då var det kanske snart dax att göra något nytt...
Win7 tråden
340 svar · 51 326 visningar · startad av Lasp · sida 16 av 18
ja, den där började härja igår. Chefen på jobbet har köpt volume license på enterprise till några, får hoppas en annan får snart också... :)
Japp, om två veckor börjar datorn stängas ner varannan timme. Dags att slänga in retail.
jobbigt.
Varför inte lägga in en fräsch version då.
Jag kommer nu att sätta upp Windows2008 R2 som server och bara köra Win7 64 som klient eftersom flera av mina kunder har aviserat övergång.
Gack sta och gör sammanledes säger Lasp
Så där ja, en ny fräsh Vista installation klar. Bara 102 uppdatering att laddaner :e
Varför vista när win7 finns?
Det som fanns i min ghost fil.. :e orkar inte "fixa" W7
Jäklar vad snabbt det gick tills dess att RC:n gick ut!
Passade på att köpa en SSD till nya installationen med Home premium x64 och visst är SSD märkbart snabbare än mekaniska diskar.
Varför inte lägga in en fräsch version då.
Jag kommer nu att sätta upp Windows2008 R2 som server ...
Är det svårt med Win2008 för den som kan Windows i övrigt?
Sökte lite snabbt i denna bauta-tråd, men vet inte om det tagits upp tidigare. Är det någon som haft problem med att större (>100MB) nedladdningar stannar? Laddar man ned via Firefox hoppar de igång efter att man pausat och resumat nedladdningen. Jag tycker iofs problemet blivit mindre med tiden, även om 2 av 6 samtidiga nedladdningar à 650MB fastnade, så jag testade att sätta "Receive Window Auto-Tuning Level" till disabled (länk) och peppar, peppar verkar det funka. Testade samma sorts nedladdning igen och det slank ned utan problem :)
Jag har en del genvägar (till olika mappar på hårddiskarna) på Skrivbordet, de där man oftast är och rotar.
Men när de öppnas i Utforskaren så hänger inte trädstrukturen på vänstersidan med, där är bara partitionerna upprabblade, men "rätt" partition är inte öppen med "rätt" sökväg fram till mappen jag befinner mig i. Ofta ska nämligen filer flyttas till en annan mapp i närheten och detta driver mig till vansinne!
Snälla, säg att det finns en snabbinställning för detta som jag inte hittat... ;)
Hej
Jag har köpt W7 Ultimate via Gamesale.se.
Men när försöker aktivera den med produktnyckeln jag fick från Gamesale, får jag ett meddelande om att den är blockerad, jag får felkod "0xC004C003".
Har jag blivit lurad eller vad har hänt?
Det där låter fel. Rent spontant känns det som om de sålt på dig en nyckel från volymlicens, som msdn eller technet som redan blivit blockad. I vilket fall måste du ringa Microsoft för att få reda på exakt varför.
Hej
Jag har köpt W7 Ultimate via Gamesale.se.
Men när försöker aktivera den med produktnyckeln jag fick från Gamesale, får jag ett meddelande om att den är blockerad, jag får felkod "0xC004C003".
Har jag blivit lurad eller vad har hänt?
“0xC004C003
The activation server determined the specified product key is blocked”This error message appear when the MAK is blocked on the activation server. This fix this error, you should contact the PA Call Center to obtain a new MAK, and then install and activate the system.
http://www.fixerror.net/2009/10/fix-volume-activation-error-codes-on-windows-7-and-windows-vista/
MAK:
Workaround
\* Verify that the key that is used is the MAK that was provided by Microsoft. To verify that the MAK is valid, contact the PA Call Center.
http://www.microsoft.com/licensing/existing-customers/activation-centers.aspx
tel: (46) (8) 5033 4670
Volume License Keys : 020 140 00 15
Även om det står så i artikeln så är inte MAK aktuellt. En MAK (Multiple Activation Key) används när du satt upp en egen KMS (Key Management Server) vilket då sätts på servern eller som redan sagts distribuerat via volymlicens som msdn..
Är det det här numret tel: (46) (8) 5033 4670 jag ska ringa då?
Även om det står så i artikeln så är inte MAK aktuellt. En MAK (Multiple Activation Key) används när du satt upp en egen KMS (Key Management Server) vilket då sätts på servern eller som redan sagts distribuerat via volymlicens som msdn..
MAK Independent Activation: Each computer individually connects to Microsoft via the web or telephone to complete activation.
-
Each MAK has a predetermined number of allowed activations, based on your Volume Licensing agreement. To increase your MAK activation limit, please contact your Microsoft Activation Center.
http://www.microsoft.com/licensing/existing-customers/product-activation-faq.aspx
Den MAK han har verkar ha limiterats, ända sättet att höja gränsen, eller få reda på oläget, är att ringa in.
Men han har köpt Retail säger han. Man får inte sälja MAK vidare, de är knutna till ditt volymlicensavtal. Så mest troligt har dessa på Gamesale sålt en nyckel som missbrukats tillräckligt ofta för att den ska blockas. MAK köper man INTE som privatperson och engångsbruk.
För att förtydliga. Microsoft blockerar i omgångar missbrukade nycklar från MSDN. Det finns väldigt många som säljer dessa nycklar vidare. De alternativ man har som lurad köpare är då att i första hand gå tillbaka till säljaren och få en nyckel som fungerar.
Vill man säkerställa att den är blockad kan man ringa Microsoft som då kan kolla upp nyckeln. Kundservice når man på 08-55 99 00 00 Måndag-Fredag. Om man blivit såld en ogiltig nyckel kan man inte få en ny av Microsoft, det är säljarens ansvar att rätta till felet.