JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg
Danny skrev:
Är inte finesser mer ytligt än hårdvarukrav!? :)
Det verkar ju som sagt sjukt om det skulle vara sådär höga krav, men men... det återstår väl att se vad det flashiga operativet kommer kräva för man inte ska bli frustrerad av det. Det kanske blir till å installera gamla NT 3.51, det var riktigt bra!
Så jävla löjligt. Orkar fan inte skriva mer.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg :) ...men... här försöker man bara lätta upp stämningen lite... alltså... jag körde iofs NT3.51 väldigt länge, men skulle jag aldrig gå tillbaka till det ens om det gick :)
Vista verkar väldigt lovande, men bara för det är så mycket finesser så behöver det ju inte dra så värst mycket minne och kraft för det, inte sant?! Inte sådana mängder iaf, men men... det blir kul å se... jag tror det kommer bli bra, dom lär göra allt för att leva upp till förväntningarna...
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg
Jymdis skrev:
Känns som ni bara tittar på ytan.
Titta bland annat på dom nya Group policyn inställningar, på brandväggen (intregrerad med Ipsec) - och hur man kan styra den via GPs, IE 7 (grymt bra!), röststyrning (grymt sjysst feature), hur man kan vara inloggad som vanlig användare men att program ändå fungerar, navigering i Explorer/Utforskaren som är grymt bättre, bättre stöd för Offline-filer.. Jag kan fortsätta om nån vill det?
Merparten av det du räknar upp, kan ju inte kräva så förtvivlat mycket prestanda. Det skulle väl möjligen vara röststyrningen då, och det är en finess som jag personligen inte fäster något som helst värde på.
UlfT skrev:
Merparten av det du räknar upp, kan ju inte kräva så förtvivlat mycket prestanda. Det skulle väl möjligen vara röststyrningen då, och det är en finess som jag personligen inte fäster något som helst värde på.
Att Vista kräver mycket mer prestanda än Windows XP är en myt. Dom artiklar som bland annat Idg hänvisar till är från interna betaversioner som är långt ifrån optimerade.
Jag har en dator som är 4 år gammal som jag kör Vista CPT Februari på med aero aktiverat, det fungerar hur bra som helst.
Och ja, jag kanske var onödigt hård men jag tycker folk som tycker sig vara experter för dom laddat hem en beta olagligt på DC eller nåt och latjat runt lite utan att titta under skalet överhuvudtaget kan uttala sig om hur bra eller dåligt Vista är, det är lite löjligt.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg De olika versionerna av Vista har olika speccar. Home har till exempel 512 RAM som rek.
depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Vad är det som saknas i Home då? Avalon finns inte i Home?
legis skrev:
De olika versionerna av Vista har olika speccar. Home har till exempel 512 RAM som rek.
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Tjae.. expert ?
Jag har en lagligt version av XP, får tag i en " laglig " testversion av Vista . .ska jag lägga ut 2000 pix på nästa Windows borde jag ha rätt att små spy lite galla på en beta som snart är en RC , är inte optimeringen bättre än så här vid det här stadiet ang minnesanvändning etc. så vet jag inte.. under skalet ? hur långt kommer man " under skalet " i windows :L jag har varit dit man kommer.. jag är skeptiskt JUST NU till Vista
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Kolla in på microsoft.com så får ni lite av en känsla för hur utvecklingen av produkter sker. En produkt är feature-complete innan optimeringen börjar. Läs/lyssna/kolla och sen kan ni komma tillbaka och kommentera ;)
Fuel skrev:
Tjae.. expert ?
Jag har en lagligt version av XP, får tag i en " laglig " testversion av Vista . .ska jag lägga ut 2000 pix på nästa Windows borde jag ha rätt att små spy lite galla på en beta som snart är en RC , är inte optimeringen bättre än så här vid det här stadiet ang minnesanvändning etc. så vet jag inte.. under skalet ? hur långt kommer man " under skalet " i windows :L jag har varit dit man kommer.. jag är skeptiskt JUST NU till Vista
Du har ingen aning vad du pratar om och ändå ska du ha en åsikt.
Är det förövrigt nån som tvingar dig att byta operativssystem?
Varför har du rätt att spy galla? Har Windows Vista gjort dig illa kanske?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg programmen kommet tvinga en o byta os om man vill köra dom
redan har dom gått ut med att HALO 2 kommer kräva Vista
många andra program kommer nog följa trenden då vista har bättre skydd mot piratkopiering
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Om du vill köra nya versioner av programmen ja. Men då är det väl de programmens fel, inte vista?
Sen kommer det inte hända inom någon snar framtid då det är långt ifrån alla företag som kommer migrera till Vista de första åren.
Dock sätter du fingret på Vistas stora akilleshäl, DRM skydd. Det kommer fungera alldeles för bra.
mayday skrev:
programmen kommet tvinga en o byta os om man vill köra dom
redan har dom gått ut med att HALO 2 kommer kräva Vista
många andra program kommer nog följa trenden då vista har bättre skydd mot piratkopiering
Jo, så är den normala trenden. Och ganska självklar, man vill ju få över folket till det senaste OP som finns, för förhoppningsvis är det bäst.
Tur att Halo2 är från början ett xbox-spel som man redan kört där
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
Jymdis skrev:
Du har ingen aning vad du pratar om och ändå ska du ha en åsikt.
Är det förövrigt nån som tvingar dig att byta operativssystem?
Varför har du rätt att spy galla? Har Windows Vista gjort dig illa kanske?
Varför är du förvånad? Både du och jag och alla andra som har lite vett under hårbotten vet ju att alla scriptkiddies måste göra sig lite roliga (?) på nya Windows-operativet innan det har släppts en officiell RC. Ge dem lite tid bara, de är snart tillbaks och skriver <%%> mot Access-databaser med gamla goda Access-drivern i botten, som vanligt.
OveRRidE skrev:
Varför är du förvånad? Både du och jag och alla andra som har lite vett under hårbotten vet ju att alla scriptkiddies måste göra sig lite roliga (?) på nya Windows-operativet innan det har släppts en officiell RC. Ge dem lite tid bara, de är snart tillbaks och skriver <%%> mot Access-databaser med gamla goda Access-drivern i botten, som vanligt.
Du har alldeles rätt, jag ska inte vara förvånad.
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg Vista verkar vara ett riktigt bra operativsystem, i alla fall när det är färdigutvecklat. Bland annat så är det praktiskt taget omöjligt att crasha det - det startar om automatiskt. Som jag har hört så ska framtida versioner av Vista stödja Extensible Firmware Interface Starter, BIOS efterföljare samt automatiskt kryptera alla data. Sedan så tycker jag att gränssnittet är mycket attraktivt trots att kanske inte alla gör det. Saker som glänser och liknar glas är väl snyggt?
Jag kan ju säga att jag har trivts väldigt bra med Windows XP så jag tror att Vista kommer bli ännu bättre.
Vidare så kommer du kunna spela upp DRM-filer på det då systemer stödjer det från grunden, och sedan när du vill dela med dig av den DRM-skyddade musiken så är det bara att ladda hem nåt crack till det. Som det är nu så måste man ju sitta med TrueCrypt för att kryptera, och det hade varit smidigare att bara ha allting krypterat från början - kanske både TrueCrypt och Vista hade varit en bra lösning.
Sedan så skulle väl Vista stödja 64 bitars processorer också?
Vilket betyder att jag kommer uppdatera den dagen då man kan få sig en version av Vista tillsammans med en AMD 64bit processor och DDR3-ramminne - och inte bara en emulering av 64 bitar, utan riktigt 64-bits.