Longhorn...
54 svar · 3 409 visningar · startad av Mr. N.
Är det inte detta Os:et som ska vara omöjligt att använda piratkopierade program på?
obelix skrev:
Är det inte detta Os:et som ska vara omöjligt att använda piratkopierade program på?
Det har jag svårt att tänka mig...
Hur många skulle då uppgradera sitt OS?
Mmm... det lär aldrig dyka upp nåt som stoppar piratkopiering, lite av utvecklingen bygger på piratande...
NGSCB/Palladium - Microsofts vision - En beskrivning av Trusted Computing - En tämligen kritisk betraktelse
Hur mycket NGSCB som kommer att finnas i Vista återstår att se, men vad jag har förstått så krävs det speciell hårdvara för att kunna använda systemet fullt ut.
Beta1 kommer snart att vara i stort sett allmänt tillgänglig. Då kan de flsta börja skaffa sig en första uppfattning. Sen kommer Beta2 vid årets slut.
... gillade namnet longhorn bättre :D
Jag har provat Vista, men det funkar inte med min Samba server. :x
Tiger skyltade med 200 nyheter, däribland Dashboard, Automator och Spotlight. Jag uppgradera min mac.
Vad är de nya fräcka grejerna med Vista? Vad är de som skall locka mig att uppgradera min PC?
Inte mycket nytt i Vista verkar det som. Nästan alla häftiga funktioner har blivit uppskjutna till ett senare Windows. Vista blir nog som ett XP SP3 eller nåt. ;)
Ptja, de har ju ett om möjligt ännu fulare tema än det i XP + ny gräs-bakgrund. :)
Tyvärr är det inte så stor skillnad, visst det är några småsaker som man kommer tänka "hur klara man sig utan det" men på det stora hela - det som är synligt för användaren hade dom kunnat slänga in i en SP.
Dock har nog en del hänt under ytan (lite svårare att se men ibland anar man det). Nya sätt att sätta säkerhet och liknande och man kan godkänna vilka spel som får spelas med vissa konton osv. Där ska nu också vara en bra röststyrnings funktion.
Kommer man uppgradera för det? Nej inte jag iaf. Om man köper ny dator vad väljer man? Vista såklart.
Ja. De har infört "sudo-funktion" liknnde den som finns i Linux/Unix. Hoppas bara att den är aktiverad by default.
Jag tycker det är lite synd att Vista blev som det blev. När de annonserades för Longhorn för ett par år sedan så verkade det så himla bra. Nåt att se fram emot...
Är ju dock fel att bedömma ett os på beta 1. mycket kan trots allt hända.
Vad är det som är fel med Vista?
Polare kör vista nu
tänkte installera den också
men den buggar ur hela tiden o crashar konstant
Är ju en Beta så de som är tanken att den ska krasha så dom kan få felloggar
Jag kör den i virtual pc.
Den fungerar väldigt bra förutom att datorn blir seg som satan. (Vilken antagligen beror på att jag som sagt kör vpc i win xp ;))
K;r den p[ en AMD3400 och det k'nns helt OK.
Enklare installation och mycken lulllull i ikonerna.