webForumDet fria alternativet

Longhorn...

54 svar · 3 409 visningar · startad av Mr. N. · sida 2 av 3

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Varför känns det som photoshoplekstuga?

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Hoppas den fungerar bättre än WinXP x64, för den funkade knappt med min hårdvara :)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Nu har jag kört Vista ett varv till. Det är en mycket snygg förpackning och jag tror faktiskt att man kommer att fråga sig hur man kunde vara utan detta med inställningar och sånt innan.
Men segt. Värre än sirap. Behövs nog en fantommaskin för att köra det bar.
När jag så avinstallera så kan jag inte komma in med en valig XP SP2 på hårddisken.
Var tvungen att köra fdisk MBR.
Men Vista kan nog bli bra till slut.

neddeMedlem sedan nov. 2003187 inlägg

JAhapp. då har man installerat beta 2. Finns en del buggar men det hör till just nu. Mest iritterande för mig är att ljudet försvinner var femte minut.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Dom javlarna, vi gjorde sajten till dem men de otacksamma svinen plockade ner den efter en manad och ersattde den med denna: http://www.microsoft.com/windowsvista/default.aspx

wtf?

CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg

VISTA, är det en förkortning på:

- Viruses
- Intruders
- Spyware
- Trojans and
- Adware

:birp

CharlotteMMedlem sedan maj 200338 inlägg

Vilka systemkrav ställs för att man ska kunna köra Vista?
Jag har hört att det krävs 3 gHz och 1024 RAM.

Jag har hört att man behöver Mac för Vista! ;)

Nädå... det krävs en normal dator bara... 512 Mb minne rekommenderat

http://www.microsoft.com/technet/windowsvista/evaluate/hardware/vistahardware.mspx

Vista kommer kräva en hel del. Två gigabyte minne, sata-2-hårddisk och ett grafikkort med 256 megabyte minne är att rekommendera.

Läs mer om systemkraven på idg.se

...
Windows Vista saknar stöd för gamla dvd-spelare

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

lita inte på idg.se de är inte bättre än aftonbladet IT nuförtiden.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Danny skrev:

Nädå... det krävs en normal dator bara... 512 Mb minne rekommenderat

Pft! Microsoft sa att Windows 95 klarade sig med 4 Mb minne, vilket inte direkt stämde. Jag tror att de underskattar minnesmängden där för att folk ska våga uppgradera.

nitro2k01 skrev:

Jag tror att de underskattar minnesmängden där för att folk ska våga uppgradera.

Det är nog sant ja. Men om Vista kräver mer än 512 Mb minne för att fungera smidigt är det ju ganska sjukt... allt lull lull ska väl inte behöva dra så mkt...

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Lull lull verkar ju vara det viktigaste nu förtiden.. tacka vet jag Linux + Fluxbox! ;)

stoffe-2k skrev:

lita inte på idg.se de är inte bättre än aftonbladet IT nuförtiden.

Möjligt att idg inte är bra, men dom har i sin tur tagit texten härifrån

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Har kört Vista Bet1 & Beta 2 .. 6GB rek C:/ & vad får jag för det .. typ snyggare ikoner & flashigare lull lull .. behöver man X antal Ghz CPU & Minne bara för att driva ett skrivbord? .. MYCKET tveksam till en uppgradering......

"sudo" funktionen går att stänga av..

depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg

Fuel skrev:

Har kört Vista Bet1 & Beta 2 .. 6GB rek C:/ & vad får jag för det .. typ snyggare ikoner & flashigare lull lull .. behöver man X antal Ghz CPU & Minne bara för att driva ett skrivbord? .. MYCKET tveksam till en uppgradering......

Vista beta 2 drog 800mb ram precis efter uppstart, det är 600 mb ram jag kan göra annat med. Jag håller nog med dig om uppgraderingen. :)

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Uppdaterade officiella hårdvarurekommendationer för Vista:

CPU: 2GHz P4 (minimum 1 GHz)
RAM: 1GB
GPU-minne: 128MB
HDD: 40GB

FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Ser ut som ett spel rek :L :e

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Känns som ni bara tittar på ytan.
Titta bland annat på dom nya Group policyn inställningar, på brandväggen (intregrerad med Ipsec) - och hur man kan styra den via GPs, IE 7 (grymt bra!), röststyrning (grymt sjysst feature), hur man kan vara inloggad som vanlig användare men att program ändå fungerar, navigering i Explorer/Utforskaren som är grymt bättre, bättre stöd för Offline-filer.. Jag kan fortsätta om nån vill det?

Är inte finesser mer ytligt än hårdvarukrav!? :)
Det verkar ju som sagt sjukt om det skulle vara sådär höga krav, men men... det återstår väl att se vad det flashiga operativet kommer kräva för man inte ska bli frustrerad av det. Det kanske blir till å installera gamla NT 3.51, det var riktigt bra!

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)