Någon som har pejl på hur lång tid det tar att få sin invite? En bekant skickade en till mig i onsdags/torsdags förra veckan och ännu ekar det väldigt tomt i inkorgen.
Google wave .... flopp eller hit?
77 svar · 6 707 visningar · startad av johaseo · sida 3 av 4
Det kan ta uppåt en vecka. Jag skickade invites till lite folk nån gång mitt i förra veckan och de kom fram igår, iaf några av dem.
Vad har ni hittat för användningsområden för Google Wave? Någon som använder det seriöst till någonting eller är det mest test och lek?
Det finns finesser som inget annat system har.
Skrivningi realtid känns mycket bra.
Men som jag har sagt tidigare, man skall vara ett team eller lag.
Jag har just fått min chef inbjuden och vi har nu en wave med en att göra-lista där jag kan beta av och kommentera punkter och slänga upp filer (annonsmaterial och liknande). Vi har bara hunnit använda det idag faktiskt, så det är en liten inlärningsperiod innan han har grepp om det. Jag mailar när jag ändrar något så han ska märka det, men i framtiden hoppas jag att vi kan använda det mer automatiskt vid sidan om mail.
Själv har jag bara hunnit testa lite snabbt än så länge, men det känns som om det stora användningsområdet kommer att bli inom olika typer av projekt. Men jag tror nog att många företag kommer att avvakta tills det finns möjlighet att drifta sin egen wave-server.
Har skapat en publik wF-wave som ni kan lägga till:
https://wave.google.com/wave/#restored:wave:googlewave.com!w%252BaZLRx_RUQ.1
Går även att söka efter med:
tag:sill
eller
tag:webForum.nu
Än så länge enda träffen på båda alternativen.
Söka gick inte, länken fungerade. :)
Som jag skrev i waven, man måste jämt ange att man vill söka på with:public, annars skulle man få träffar på alla publika waves när man försöker söka i sin egen inbox, och det skulle hamna en massa publika waves i eventuella filter man sätter upp för att filtrerar och sortera sina taggar eftersom andra kanske använder samma taggar.
Således: "with:public tag:sill" funkar ;)
Om det är någon med ett wavekonto som känner sig extra snäll så är jag gärna öppen för en invite. Så kan jag övertyga alla på jobbet att börja använda det när det kommer skarpt. :)
Phorpher: Skicka ett PM med e-postadress så skickar jag en invite.
Om någon sitter på en invite så tar jag gärna en :)
Min mailadress: Antongildebrand@gmail.com
Ahh. Det gick fort. Nu fick jag min wave-invite från Google. Najs. :)
Hur gör man för att skicka invites?
Det kommer en wave från wave där du kan skriva in ett antal epostadresser.
Har man fått sin invite från någon annan än Google så verkar det som om man i nuläget inte får några invites att dela ut. Har varit så för de personer som jag har skickat invite till.
Har man fått sin invite från någon annan än Google så verkar det som om man i nuläget inte får några invites att dela ut. Har varit så för de personer som jag har skickat invite till.
Stämmer inte. Min kollega fick 8 invites 3 dagar efter han blev invitad (not by google).
Jag googlade (:D) på det och det är tydligen en bugg, som gör så att andrahands-waveare (blivit invitade av de som blivit invitade av google) inte kan få några invites. Google känner till detta, och har sagt att de ska lösa det.
Stämmer inte. Min kollega fick 8 invites 3 dagar efter han blev invitad (not by google).
Ok, kanske dyker upp invites efter några dagar då. Det jag menade var att man inte verkar få invites direkt när man skapar sitt konto.
Jag googlade (:D) på det och det är tydligen en bugg, som gör så att andrahands-waveare (blivit invitade av de som blivit invitade av google) inte kan få några invites. Google känner till detta, och har sagt att de ska lösa det.
Jaså? Jag blev inbjuden av N. och idag fick jag 8 invites.