Du har PM.
Spotify - någon som testat?
266 svar · 17 625 visningar · startad av krisdo · sida 3 av 14
Heder åt dig Gislaved..
Jag har också några invites över. PMa mailadress - först till kvarn :)
Själv sysslar jag inte med Spotify, men jag har en "kompis" som har ett gäng över...
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hur Spotify fungerar. Klockrent ljud, inga delays, knappt störande reklam (den är iallafall relevant) och bra gränssnitt. Utbudet är bra än så länge, mycket amerikanskt rock/metal/punk/core, och det är right up my alley, så att säga.
Jag har redan hittat flera skitbra band som jag inte direkt lyssnat in mig på, bara på ett par dagar; Ra, Demon Hunter och Dark New Day.
Demon Hunter förövrigt är bland det bästa jag hört på länge, men inom musik är det ju förstås högst subjektivt. ;)
Om ni tycker Spotify är bra lär ni gilla Tunerec. De har väldigt mycket musik eftersom de spelar in den från radiokanaler via Internet. Det är dessutom helt webbbaserat så man behöver inte ladda ned ett program för att komma åt musiken.
Man har 0 låtar från första sekunden man startar sitt konto men efter ett par dagar är man snabbt uppe i 100 000 låtar. De spelar alltså in åt varje konto för sig. De är uppe för betatest nu och något jag rekommenderar starkt.
Check it out: http://www.tunerec.com/
Idag, nyss, när jag testade att ha tvpå sessioner av Spotify uppe på två maskiner och såg att listorna synkade, då kom det upp att du kanske gillar denna så var det KT Tunstall
Kommer ni ihåg tipset från Rickard!
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=127558&highlight=kt+tunstall
Det här var ju mycket bättre än jag trodde. Finns ju hur mycket som helst. Började i natt och hittills har jag bara fått ett reklaminslag på 10 sekunder, och det var då reklam om ett nytt album. Bara att söka på det o det var bara att lyssna.
Dock saknar jag att kunna markera ett helt album eller flera låtar för att dra till en spellista. Finns det eller kan man helt enkelt inte göra det?
Väljer jag radio får jag bara upp fyra "bilder" i nederkant om jag trycker ihop fönstret. Kör jag fönstret maximerat så ser jag bar 1½.
Skulle även vilja bläddra framåt eller bakåt. Nu får man ju trycka på t.ex. rock, sen rock igen för att få upp 4 nya... Eller hur gör ni?
Edit:
Dubbelklickar jag på bilderna under radio hoppar de åt vänster. dubbelklickar jag igen på albumet längst till höger hoppar de mer åt vänster. Samma sak åt andra hållet. Men man måste ju starta om genom att man klickar på "albumet". Dumt. Men man får ju som sagt upp fler under respektive kategori.
Jerpa skrev:
Dock saknar jag att kunna markera ett helt album eller flera låtar för att dra till en spellista. Finns det eller kan man helt enkelt inte göra det?
Du behöver inte markera ett album, det räcker med att dra själva albumtiteln till en spellista (alternativt högerklicka på albumnamnet och välja save to). Shift + piltangenterna verkar fungera om du vill markera flera låtar, sedan är det bara att dra dom till en spellista.
Ahhh, har provat att dragit i allt utom just det. Och att markera som vanligt med tangenter tänkte jag inte heller på.
Tänker mer på att det är en onlinetjänst och att man inte kan göra så mycket. Men tack iaf.
Någon som har en invite över?
Även jag tar tacksamt emot ytterligare en invit för min Hustrus räkning! "lena" at "aspenryd.se"
Annars, och som komplement finns ju https://www.TuneRec.com samt https://www.ChiliRec.com
Men att ha varandras låtlistor uppe som i Spotify är riktikt colt.
Lasp skrev:
Men att ha varandras låtlistor uppe som i Spotify är riktikt colt.
Tunerec har ännu bättre funktioner för att dela spellistor. :)
caze skrev:
Om ni tycker Spotify är bra lär ni gilla Tunerec. De har väldigt mycket musik eftersom de spelar in den från radiokanaler via Internet. Det är dessutom helt webbbaserat så man behöver inte ladda ned ett program för att komma åt musiken.
Man har 0 låtar från första sekunden man startar sitt konto men efter ett par dagar är man snabbt uppe i 100 000 låtar. De spelar alltså in åt varje konto för sig. De är uppe för betatest nu och något jag rekommenderar starkt.
Check it out: http://www.tunerec.com/
caze skrev:
Tunerec har ännu bättre funktioner för att dela spellistor. :)
Jag ser det inte som en nackdel att Spotify kräver nedladdning av ett tunt klientprogram, tvärtom! Tunerec:s stöd för att Opera verkar vara minst sagt bristfälligt (kunde inte ens skapa mitt konto). Om det nu är webb-baserat så vill man åtminstone kunna använda tjänsten i sin favoritläsare. Sedan så tycker jag att Spotifys gränssnitt känns bra mycket rappare än Tunerec:s webbvariant.
Nåväl, nu handlar denna tråden om Spotify och inte Tunerec, så du kanske ska skapa en egen tråd för denna tjänst istället?
Vi bugar och bockar samt tillönskar en lång och trivsam Helg. L&L
Någon mer än mig som upplevt att låtarna stannat mitt i allt? Idag på eftermiddagen så spelades ungefär 1 minut på en låt sen stannade den bara. Fortsatte aldrig fast att jag väntade. Körde jag igång en ny låt upprepades samma sak igen. Testade att starta om applikationen, det hjälpte under en låt tror jag, men sen blev det samma igen. Väldigt irriterande.
Inget jag har varit med om. Har den nästan konstant på dessutom. Nästan så att den har ersatt min winamp.
Har faktiskt inte haft nåt problem alls hittills, förutom att jag inte får igång nån radiostation.
Jag sitter och väntar på invites men får inga.
Det jag saknar på Spotify är att kunna ta in musik jag har på hårddisken eller lägga till SR P3 i en spellista eller andra ljudkällor. Jag vill ha bara en musikspelare!