webForumDet fria alternativet

Spotify - någon som testat?

266 svar · 17 625 visningar · startad av krisdo

krisdoMedlem sedan nov. 20073 inlägg

Någon som har hunnit testa detta program som tydligen skall revolutionera musikvärlden med sitt interface och användbara interface? Själv letar jag för fullt efter en invite, men tydligen är det fullt. Typiskt.

Någon som betatestat det ännu? Vad har ni för kommentarer?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

läste något inlägg när de nämnde annonser så slutade jag läsa... reklam finansierade program där man tvingar användaren se annonser har ingen framtid.. (iaf. inte i min dator)

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Chefen har smusslat till sig ett konto och det lilla jag sett så fungerar det riktigt bra.

stoffe-2k skrev:

läste något inlägg när de nämnde annonser så slutade jag läsa... reklam finansierade program där man tvingar användaren se annonser har ingen framtid.. (iaf. inte i min dator)

Du kollar aldrig på reklamfinanserade program på TV heller?

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Tanken var väl att reklamen skulle läggas in mellan låtarna, som ljud. Ungefär som kommersiell radio, fast du bestämmer vad du vill lyssna på.

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Någon som har en invite? Måste ju testa vad alla snackar om. Jag är skeptisk att det kan ersätta det privata biblioteket helt om det nu är det som är tanken. Jag antar att man kan ladda upp egna filer till sitt konto i så fall.

wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Jag tycker att det är ett jättebra program för att lyssna på ny musik men jag har redan de flesta låtar i mitt iTunes så jag använder det istället. Reklamen är inte så jobbig!

(har inga invites kvar)

bassebhu skrev:

Någon som har en invite? Måste ju testa vad alla snackar om. Jag är skeptisk att det kan ersätta det privata biblioteket helt om det nu är det som är tanken. Jag antar att man kan ladda upp egna filer till sitt konto i så fall.

Nu för tiden har jag ingen musik alls på min dator. All musik jag har på min iPhone är lagligt nedladdat eller importerat från köpta CD-skivor. Resten av musiken lyssnar jag på via Spotify. Spotify har helt klart förändrat mitt sätt att lyssna på musik. Fruktansvärt bra.

Och reklamen är än så länge minimal. Under en arbetsdags lyssnade avbryts musiken 2-3 gånger. Det dyker även upp en liten reklambanner längst nere i applikationen då och då. Framtiden får utvisa om det kommer bli fler reklampauser eller inte, då kommer jag gå över till Premium.

För att svara på din fråga så nej, du kan inte lägga till egen musik i Spotify.

Spotify är helt underbart perfekt på förfesten.
Hur många tusen GB skit man än laddat hem från Piratebay för att fylla allas behov av att lyssna på alla olika sorters genres musik så är det ändå alltid någon som sätter sig och börjar leta upp låtar på Youtube för att sedan klicka in på en relaterad video och sen är det någon som sett något roligt och en halvtimme senare sitter alla deltagare på förfesten framför datorn och ska visa alla roliga klipp som alla ändå redan sett.

Nu får folk söka efter sina låtar i Spotify och lyssna direkt.

Ännu mer klockrent är att du kan dela ut länkar till dina playlist och lägga in andras. På så sätt kan du ta hem någons färdiggjorda playlist. Samt att man kan skapa en grupp-playlist där inbjudna kan skapa en playlist. På så sätt kan man tillsammans med vänner bygga upp ett stort förfest-arkiv och efter några helger är det bara att trycka på play och låta musiken flöda.

Tyvärr har jag inga invites kvar.

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Kan inleda med att jag har invites kvar, hela 3 st faktiskt.. ;)

I övrigt tycker jag att Spotify är en underbar ide, tillräckligt underbar för att skaffa mig ett premiumkonto. Är så skönt att bara kunna leta upp lite ny musik, lyssna av och bedömma hela skivan innan man köper något, istället för att ladda ner det olagligt istället, det här är faktiskt ett riktigt alternativ till piratkopiering, i varje fall som ersättande för "provlyssningar" :)

Redigering, mindre antal invites kvar.. ;)

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Jag tar tacksamt emot en invite om någon har över som dom vill bli av med, jag har bara hört positivt om Spotify och vill gärna testa själv :L

(jag fyller år om 6 dagar, *hint hint*)

TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg

Jag har hört talas om Spotify och skulle väldigt gärna testa själv. Någon som vill skicka invite? Jag skulle bli evigt tacksam. ;)

PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

JoakimE skrev:

Kan inleda med att jag har invites kvar, hela 8 st faktiskt.. ;)

Ohh.. Du har inte lust att dela med dig av en till mig också? :f

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Spotify är bra om man vet vilken låt man vill lyssna på. Men jag föredrar helt klart last.fm för att hitta ny musik.

Spotifys urval är så där. Mycket musik jag sökt efter som inte finns, trots att artisterna inte är så okända...

Jag skulle aldrig betala för Spotify i och med att jag lyssnar mest via mp3-spelare, och det är olagligt att behålla musiken från Spotify. Man får bara lyssna online.

Har tyvärr inga invites kvar.

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

JoakimE skrev:

Kan inleda med att jag har invites kvar, hela 8 st faktiskt.. ;)

Tar gärna en invite också, om du har kvar? :)

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Finns det någon inbjudan över till stora mig? :)

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Ni som är intresserade av invites, skicka PM med mejladress så delar jag ut så länge jag har kvar :)

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

http://ziigy.com/browse.php?u=czovL3d3dy5zcG90aWZ5LmNvbS9lbi9nZXQtc3RhcnRlZC8%3D&b=13

Ange SE17 2DJ som postnummer för att skapa ett brittiskt gratiskonto som sedan kan "omvandlas" till ett svenskt.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag har två invites att bortskänka.

Någon som är sugen?

(Fast borde inte den här tråden ligga någon annan stans? Egentligen?)

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Jag har kört i 2 dagar nu, tycker det är toppen. Enkelt att använda och inte knutet till en (1) dator. (y)

Dock saknar jag funktionen att kunna spela ifrån samtliga spellistor samtidigt, men den kanske finns bara att jag har missat den?

Dessutom kan jag tycka att det är lite dåligt med låtar i hårdrocks-genren (typ In Flames, Dark Tranquility, Sonic Syndicate m.fl.), men det blir väl bättre med tiden.

En funktion liknande last.fm hade ju inte varit fel heller.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)