silfver skrev:
Jag laddade upp en ny mapp med filer och bad Transmit att ersätta alla filer som fanns där. Olyckligtvis så tog den även bort övriga filer vilket resulterade i ett tusental förlorade filer på min hemsida... :x
Bara något att tänka på ifall ni använder Transmit. Ersätt med aksamhet.
Fast så funkar det ju i linux & mac os. Om du ersätter en mapp och dess innehåll så tas den gamla bort, inklusive filer. I windows funkar det av någon konstig anledning inte så.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
silfver skrev:
Nu flimrar skärmen sådär igen trots att jag gjorde som Okkido sa. :l
Kollat så att inställningarna finns kvar? Annars är det nog dags att ringa Apple. Vänta inte för länge.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Finns det något enkelt bra och gratis program att klippa i mp3-låtar? Jag vill t.ex. klippa ut början på en låt och använda som ringsignal på nallen. :)
Quicktime Pro grejar det med galans, men det är ju inte gratis.
denna kanske? http://deepniner.net/mp3trimmer/
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
silfver skrev:
Finns det något enkelt bra och gratis program att klippa i mp3-låtar? Jag vill t.ex. klippa ut början på en låt och använda som ringsignal på nallen. :)
http://audacity.sourceforge.net/
Annars tror det går i iMovie. I alla fall att importera och klippa. Kanske man måste konvertera sen....
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg
silfver skrev:
Apple bäst i omskakande test! (y)
Känns skönt med tanke på gårdagens köp :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hur byter man icon på papperskorgen? :D
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
silfver skrev:
Hur byter man icon på papperskorgen? :D
Varning! Akta dej för att börja pula med olika haxies. Säger inte att just detta ska strula, men man ska vara jäkligt försiktig med att ändra sånt här jox....
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Kalliban skrev:
http://www.panic.com/candybar/
Tack. :)
Danne V skrev:
Varning! Akta dej för att börja pula med olika haxies. Säger inte att just detta ska strula, men man ska vara jäkligt försiktig med att ändra sånt här jox....
Jag ska vara försiktig. :)
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg Hur säger jag åt Mac:en att inte automatiskt logga ut sig själv efter en tids inaktivitet. Iaf inte om jag har den strömförsörjd. Viloläge skulle väl iofs fungera men nu får den för sig att stänga alla applikationer och logga ut.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Har du kollat under äpplet -> systeminställningar -> säkerhet? :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg iTunes
I iTunes så kan man välja dator, längst ner till höger. Där har jag min egna samt en person som heter Peter. Är det en fiktiv person, eller är det nån i mitt nätverk som delar ut sin musik? Eller spelas min musik på hans dator när jag väljer hans namn? :o
Känner mig förvirrad. :)
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Längst ned till höger? Där har jag en knapp för att mata ut cd/dvd. Menar du DAAP? Kolla isf. under Preferences > Sharing.
muskot skrev:
Längst ned till höger? Där har jag en knapp för att mata ut cd/dvd. Menar du DAAP? Kolla isf. under Preferences > Sharing.
Jag menar bland knapparna längst ner till höger. Den yttersta knappen till vänster är en knapp där det står "Dator" och så kan jag välja. Under preferences har jag inte valt att dela ut min musik till någon annan i nätverket.
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Hm, några sådana knappar har inte jag. Skärmdump?
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Skumt, den knappen har inte jag på min dator. Men troligtvis är det någon på ditt nätverk som har en daap-share som heter Peter.
Eller vänta, kanske är det någon som har AirTunes? Du kan ju testa att avaktivera AirTunes-letandet (under Advanced) och se om knappen försvinner.
muskot skrev:
Skumt, den knappen har inte jag på min dator. Men troligtvis är det någon på ditt nätverk som har en daap-share som heter Peter.
Eller vänta, kanske är det någon som har AirTunes? Du kan ju testa att avaktivera AirTunes-letandet (under Advanced) och se om knappen försvinner.
Knappen försvann när jag bockade av airTunes. Tack! :bire
Men: när jag väljer Peter - spelas min musik i hans högtalare då? :P