Jag blir tokig på Finder, så svårt att hålla ordning på fönstren då det inte finns nån riktig taskbar, hur har ni löst det?
Mac OS X på Intel
55 svar · 2 494 visningar · startad av Gislaved · sida 3 av 3
depeo skrev:
Jag blir tokig på Finder, så svårt att hålla ordning på fönstren då det inte finns nån riktig taskbar, hur har ni löst det?
Använd funktionstangenterna F9, F10 och F11. Vad menar du med taskbar?
Går det att ha både XP och OSX på samma hårddisk/partition? jag får lite bara-för-att känsla :)
Jag skulle tro att det går utmärkt.
Hmm... blir det här en tråd om piratkopiering nu? Apple har ju bara släppt sin OS X för Intel till utvecklare, och jag gissar att ni inte har köpt den versionen någon av er.
Blev väldigt imponerad av Exposé, att det inte frös fönstrena i Exposé, tex en film spelas fortfarande även i Exposé.
Enda nackdelen jag kan komma på med OSX är att det har förstört Linux för mig, kan aldrig tänka mig köra det som Desktop igen. :e
depeo: Du kör os x på pc alltså? Flyter allt på bra?
Det flyter bra, men det är inget jag kommer att köra som nåt annat än i testsyfte, skaffar en powerbook så fort de kommer ut. :)
Desvärre finns inga Nividadrivare, så quartz och sådant är bara att glömma.
Depeo:
Aha, Nej min nästa dator blir också troligen en mac. Tänkte om man skulle vänja sig vid systemet lite bättre så att man får en mjuk och fin övergång :) Går det bra att ha både os x och xp samtidigt? (om du har det)
Jag kör OSX på en egen hdd och XP på en annan och ändrar bara bootdisk i BIOS, funkar ok.
oskob skrev:
Depeo:
Aha, Nej min nästa dator blir också troligen en mac. Tänkte om man skulle vänja sig vid systemet lite bättre så att man får en mjuk och fin övergång :) Går det bra att ha både os x och xp samtidigt? (om du har det)
Ja det går bra att köra dualboota windows XP och Mac OSX. darwin fixar en boot meny till dig :)
Jaha.. jag trodde darwine var en pc-emulator för osx :O
R: Måste man ha intel för att kunna använda osx86 eller fungerar AMD (athlon xp) lika bra?
Darwin (notera avsaknaden av e) är grunden till OSX byggd på FreeBSD 4
Kravet är att du har en burk som klarar SSE2 (helst SSE3), samt NX (No execute) och PAE
Så det är inget jag ska skaffa utan det bara blir, som magi ungefär?
Hur kollar man att man klarar sse2 nx och pae då?
cpuz kan kolla sse osv, PAE står under Windows / System, hur du kollar NX är jag lite osäker på.
Damn hade bara SSE :(