webForumDet fria alternativet

Firefox 1.0 är släppt!

59 svar · 1 404 visningar · startad av sabbacus · sida 2 av 3

PrometheusMedlem sedan mars 2001363 inlägg

Kul, tack för tipset!

Sico skrev:

Ge mig en motivering för att börja använda det.

Varför vill du bli övertalad - det är väl din egen uppfattning som är viktig?

Vill man hitta nya möjligheter så testar man nya program och bestämmer sig för det man tycker möter behoven.

För att använda exemplet med bilen från ovan, troligtvis så provkör man innan man köper.... (ja, det går att ha flera webbläsare installerade samtidigt :p )

Lycka till vilket du än väljer!!

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag gillar firefox och safari (mac) men ändå använder jag mest IE (när jag sitter på pc) då den startar snabbast. Ska jag bara kolla igenom wF lite och sådant smått så vill man att det ska gå snabbt.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Qimen skrev:

Jag gillar firefox och safari (mac) men ändå använder jag mest IE (när jag sitter på pc) då den startar snabbast. Ska jag bara kolla igenom wF lite och sådant smått så vill man att det ska gå snabbt.

Subjetiv åsikt: det du förlorara i uppstart vinner du tillbaka med råge vid blädrande. (moz är snabb :e )

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Jättebra att denna viktiga milstolpe äntligen är nådd!

Jag använder visserligen inte FF eller Moz längre utan har "gått över" till Opera, detta pga att jag upplevde FF som lite men vissa extensions saknar jag verkligen, tänker främst på adblock. Det är nästan en synd i sig att den inte finns till Opera.

Till de som tvekar eller ifrågasätter varför de skulle få ut av ett browserbyte, tjaa, låt mig säga att jag för några år sedan också var tveksam och mer eller mindre vägrade se vad de "alternativa" webläsarna kunde erbjuda som MSIE inte kunde.

Varför inte ge t.ex. FF en veckas chans, vad har ni att förlora på det?

BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag blir vansinnig när jag råkat öppna IE i stället för FF.
Var är mina flikar?

frankof skrev:

Qimen skrev:

Subjetiv åsikt: det du förlorara i uppstart vinner du tillbaka med råge vid blädrande. (moz är snabb :e )

Jo, ska man surfa mer så föredrar man klart något annat än IE. Men om man bara ska kolla 2 sidor och läsa lite nyheter så duger ie fin fint för mig. :)

Qimen skrev:

frankof skrev:

Qimen skrev:

Jo, ska man surfa mer så föredrar man klart något annat än IE. Men om man bara ska kolla 2 sidor och läsa lite nyheter så duger ie fin fint för mig. :)

Finns en option att låta moz vara kvar i minnet också, för att starta snabbare, du kan också stänga av splashen ;)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

hehe det är väl okej du har väl gått om space?

gha......... inga av de plugins jag använder funkar :(

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Sjodahl skrev:

Att IE skulle ha mer säkerhet luckor tror jag bara beror på att det är mer folk som använder IE, vilket gör att det granskas hårdare.

I viss mån, förstås, men jag tvivlar extremt starkt på att det är den enda anledningen. Jag tror att jag hört talas om en eller två potentiella säkerhetsluckor i MZ (inkl. FF), någonsin. En rimlig förklaring är väl att MZ utvecklas rasande mycket snabbare än IE gör. Hur ofta uppdateras IE, egentligen?

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Skulle faktiskt tro att dem jobbar på en hel del med IE med, eller utvecklar dem snabbare nu än dem har gjort innan för MZ? Inte bara att dem blivit populärare? Anställt mer folk?

gha. och nu blev den på svenska oxå... :(

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

stoffe-2k skrev:

bild på RC1 minnes användning

Två saker imponerar på mig i den bilden.
1. Att du har lyckats få firefox att använda så kollosalt mycket utrymme.
2. Att du suttit och valt ut vilka andra processer du inte vill att vi ska se, istället för att stryka över eller ta bort alla. ;) §e

PepeJeriaMedlem sedan feb. 2003774 inlägg

frankof skrev:

Qimen skrev:

frankof skrev:

Qimen skrev:

Finns en option att låta moz vara kvar i minnet också, för att starta snabbare, du kan också stänga av splashen ;)

Detta gäller dock Mozilla Suite, inte Mozilla Firefox

PepeJeria skrev:

Detta gäller dock Mozilla Suite, inte Mozilla Firefox

Utgick från att det var det samma i FF, ack vad fel man kan ta ;)

cyprys skrev:

2. Att du suttit och valt ut vilka andra processer du inte vill att vi ska se, istället för att stryka över eller ta bort alla. ;) §e

@ work, har inte så många program mer än powerpoint att leka med :bla :h :o :birp

För oss som inte vill ha FF på svenska (men har svenska i reginal optinos i windows)
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0/win32/en-US/Firefox Setup 1.0.exe

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Sjodahl skrev:

Skulle faktiskt tro att dem jobbar på en hel del med IE med, eller utvecklar dem snabbare nu än dem har gjort innan för MZ? Inte bara att dem blivit populärare? Anställt mer folk?

Va? Jag förstår inte vad du frågar efter. Internet Explorer utvecklas inte vidare, den patchas litegrann mellan varven. Om den skulle vidareutvecklas, skulle den t.ex. kanske ha fått stöd för transparenta PNG:ar eller CSS-features som "position: fixed". Fast vad vet jag? Har IE fått stöd för nånting nytt sedan IE6 släpptes?

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Inte för att det har med saken att göra men jag har för mig att IE7 kommer släppas med Longhorn? I så fall vidareutvecklas den i allra högsta grad, IE på mac är däremot stendöd.

dAEk^ skrev:

IE på mac är däremot stendöd.

Konstigt, varför utveckla något som ingen använder. :e :birp

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)