webForumDet fria alternativet

IE krash

79 svar · 971 visningar · startad av Web-Tor

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

Vet att frågan varit uppe tidigare men förblev då obesvarad.

Internet Explorer krashar!! x(

Minst en gång om dagen och det börjar bli irriterand. Jag använder IE 5.0 på NT 4.

Jag har en JÄTTElång log från DrWatson om det kan hjäla?

Hilfe
/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Skicka loggen till min hotmail-adress,
rikard_stahl@hotmail.com så ska jag se vad jag kan göra.

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

Internet Explorer krashar!!

Installera om IE 5.0 :q

Tack Tor!

Jag har börjat titta på filen, men skulle vilja lite ytterligare information av dig för att försöka begränsa antalet möjliga orsaker.

1. Kan du beskriva när det händer? Vet du om det är vid något särskilt tillfälle?

2. Är din dator virusfri - du har inte Pretty Park-viruset på den?

3. Är servicepacket det sista du har installerat, eller har du lagt på någon applikation eller annan komponent efter senaste "servicepackandet"? Om så är fallet, lägg på det senaste servicepacket igen.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 20007 625 inlägg

Byt webbläsare till Netscape! ;)

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Efter en del funderingar: det känns som om versionen av rundll32 är felaktig, d.v.s. lägg på senaste servicepacket igen. :)

stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg

Rikard; vilket program använder du för att "tyda" dump filerna? Säg inte att du gör det från huvudet :)

------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.

DrWatson-loggar!? Jo, ur huvudet... (det är en text-fil)

Vanliga minnesdumpar helst X86 Kernel debugger, men i nödfall notepad. :)

Jo att det var txt filer viste jag §jr trode kanske det fanns något bra på r-kit skivorna som jag inte hittat :D

det var mer Minnes dumparna jag inte visste hur du "läste" :)

------------------
MVH
/C
A mouse is a small device that a computer user pushes across a desk surface in order to point to a place on a display screen and to select one or more actions to take from that position.

Ok! Nu är jag tillbaka efter helgen och kan svara. Tack till alla som hjälpt till (dock ej Erik :e ).

Reefer: Har försökt installera om IE flera gånger utan resultat.

Rikard: Har försökt installera om SP6 men har problem. När jag försöker installera vanligt SP så säger den att jag använder hög kryptering och på MS-siten finns bara 128-bitars versionen på engelska och jag använder svenskt OS. VAD GÖRA?

Stoffe-2k: Jag trodde inte heller att det var mänskligt möjligt att "läsa" DrWatson-loggarna. :x

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

Se där... där har du problemet... Krypteringsnivåerna. Om inte stoffe hinner först får du en Q-artikel av mig under e.m.-kvällen.

QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg

Va, hur har du fått tag på de artiklar jag skrivit genom åren? :e

------------------
To be or not to be - that's not a question!

En FA-Q... :e

Rikard dra dåliga skämt som vanligt ser jag :e :e

------------------
MVH
/C

Dåliga skämt. Jupp.
Men är uppenbarligen ändå snabbare än stoffe... :e
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q250/8/67.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=1&qry=Q250867&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=CHS

Superbra länk Rickard! Synd bara att det inte funka :x

Jag gjorde exakt så som det stod i artikeln men problemet kvarstår: Jag kan inte installera SP6 eftersom IE har hög kryptering!

Kan man kolla vad man har för SP installerat förutom när man startar datorn?

------------------
TorWeb
-------------------

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

Kan man kolla vad man har för SP installerat förutom när man startar datorn?

start/kör skriv "winver"
(utan citattecknen) :e

Krasch krasch krasch!
Ja, eländet fortsätter... Jag fattar inte att varför det inte funkar. Jag hittar två stycken Update.inf och kommenterat bort referensen till Schannel.dll i båda. Ändå får jag samma felmeddelande när jag försöker installera SP6.

Går det inte att få tillbaka "normal" kryptering?

Hjälp mig? :x

------------------
TorWeb
-------------------

Nu har jag tagit bort IE 5 och installerat IE 4 det gick ändå inte att installera SP6. Då lade jag in IE 5 igen och då står det att jag har "Krypteringsgrad: 0-bitar" där det förut stod 128-bitar MEN...

...jag kan forfarande inte installera SP6!!! *sliter mitt hår* x(

/Tor

------------------
TorWeb
-------------------

Bara en tanke i förbifarten.

If you installed SP6 or SP6a between November 22 and November 29th, please confirm which service pack you have by following these steps. This is recommended because part of the SP6a pages were mistakenly pushed to the web before the SP6a binaries were released. If you already have SP6a installed, you do not need to take any action.

Annars är det avinstallation av IE som gäller samt ominstallation av "standard encryption IE" för att därefter lägga på SP6.

133 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)