IE krash
79 svar · 971 visningar · startad av Web-Tor · sida 4 av 4
Kolla TechNet.
Q124550
Q121517
Kör du några speciella diskhanteringsapplikationer på din dator?
När NT säger att information är inkorrekt så är det oftast p.g.a. något allvarligare fel. :l
Jag kan inte installera en ny version av NT eftersom installationsprogrammet säger att alla partitioner måste formaters eftersom dom är "trasiga".
Du har alltså flera partioner. Kan du inte offra någon av partionerna och rensa den helt, göra ny på det tomma utrymmet samt installera därifrån.
- Bara ett förslag, Helge...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
Välkommen in i diskutionen PeW!
Jag har tre partitioner:
1. (Win NT) Denna partition måste formateras säger installationsprogrammet.
2. (Program) Samma som 1:an.
3. (Mappar och filer) Syns inte i installations programmet. Däremot finns det 6 GB som påstås vara oformaterat men där går det inte att installera nåt säger "datorn" :q
Jag sitter just nu med win 2000 installationen för att se om den kan läsa min partitioner...
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
3. (Mappar och filer) Syns inte i installations programmet. Däremot finns det 6 GB som påstås vara oformaterat men där går det inte att installera nåt säger "datorn"
Men om du då partionerar och formaterar dessa 6Gb då? Då borde du ju kunna installera där. Du offrar iofs det som ligger där, men ändå...
Jag sitter just nu med win 2000 installationen för att se om den kan läsa min partitioner...
Hur gick det?
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 18 jan 2001]
Installationsprogrammet tillåter mig inta att formatera den oformaterade 6GB partitionen. :q Jag kan bara avbryta installationen står det...
Men det har skett ett stort genombrott!
Win 2000 Server lyckades känna igen alla partitioner och det gick att installera och då kommer jag åt all data. :e
/Tor
PS. detta var dessutom mitt 100:a inlägg! Grattis till mig! DS.
------------------
TorWeb
-------------------
[Redigerat av Web-Tor den 18 jan 2001]
Ett steg i rätt riktning! :)
Jag har hittat boot.ini men jag fattar inte vad jag skall ändra. Nu ser den ut så här:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT Workstation version 4.0"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT Workstation version 4.0 [VGA-l„ge]" /basevideo /sos
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
Ja, det var tydligen inget fel på boot.ini filen för nu startar dator med min gammla Win NT utan att gnälla.
Win 2000 rättade tydligen till hela skiten. :q
Jag funderar allvarligt på att skola om mig till slöjdlärare, bandymålvakt eller nåt annat yrke där man slipper datorer...
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
Web-Tor
En liten undran, eftersom du har Win2k -varför cleanar du inte burken och bara kör med den istället :q
Jag menar -NT 4 är ju att likna vid Win95 på anabola, dyker den så dyker den f-n så djupt om man säger så ... ;)
[Redigerat av Reefer den 19 jan 2001]
funderar allvarligt på att skola om mig till slöjdlärare, bandymålvakt eller nåt annat yrke där man slipper datorer...
Det har jag också funderat på... ;)
Reefer, har du möjlighet att maila mig eller uppdatera din e-postadress i din kontaktinformation eftersom den nuvarande inte fungerar?
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Richard
Reefer, har du möjlighet att maila mig eller uppdatera din e-postadress i din kontaktinformation eftersom den nuvarande inte fungerar?
Visst kan jag det/har jag det (när jag väl har valt vilken av dom som jag ska använda ;) ) men jag vet inte vad det är för adress som du pratar om, eftersom jag inte har angivit någon! :e
Internet explorer är bara skit. skaffa Netscape istället så att ni kan skita i den här tråden..
//mats
------------------
jag kom, jag såg, jag segrade
Totalt OT:
Efter en hel halvtimmes läsande å flera dagar/veckor för alla berörda.
(Mycket beröm till Rikard som verkar ha lagt ner massa timmar på detta ämne)
Så slutar det med att grabben installerar om.:o Lite snopet för vår vän och alsmäktige Rikard :p
Trodde att ni skulle kunna lösa detta utan att formatera/installera om. ;)
Fast det vvart lite knepigt på slutet må jag erkänna. Synd bara att ni inte flyttade den "felande" disken till en annan NT maskin och försökte reparera därifrån. :) (känner mig lurad på "konfekten". Å hur tror ni då Rikard känner sig. :q
------------------
/CoolDude
Internet explorer är bara skit. skaffa Netscape istället så att ni kan skita i den här tråden..
LOOOLLL!!...och Netscape skulle vara mindre kraschbenägen ...på vilket sätt? ...närdå? ...när inträffade detta under?
------------------
Du har ändrat muspekarens position på skärmen, för att ändringarna ska träda i kraft måste du starta om din dator -vill du starta om din dator nu?
[JA]****[NEJ]
Såna diskusioner ska hållas i sitt forum, och wf har ett sånt "Det eviga kriget..." och sen "MSIE vs Netscape"...inte för jag är nån moderator men ändå....
------------------
<A HREF="http://www.biraboys.com" TARGET=_blank>Biraboys.com</A>
Jag är verkligen ledsen att du klänner dig plåst på konfekten CoolDude. :r
Men eftersom jag har ett jobb att sköta och tid är pengar var jag mer eller mindre TVUNGEN att få igång datorn igen. När jag så lyckades komma åt all data (backup har det varit lite dåligt med sista tiden) så ville jag bara rädda den och komma vidare med livet... ;)
...MEN...ett mycket stort tack till "den alsmäktige Rikard"!!! Härligt att det finns sådana som honom som man kan vända sig till när åskan går. TACK! :e
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
CoolDude, snopet, njae. :) Sant som hander. :)
Flytta disken till en annan maskin brukar vara en losning som fungerar, men du kan, av min erfarenhet att doma, lika garna installera en andra omgang av NT pa samma burk. Hittar inte NT den dar, ar sannolikheten allt for stor att den inte hittar den i en annan maskin heller. :)
lurad pa konfekten
Nope. :) Jag ar overtygad om att Web-Tor larde sig ett och annat om hur man kan gora i alla fall. Nasta gang kommer Web-Tor att kanna till en del steg, liksom alla andra som har last den har traden. :) Detta innebar i slutanden... mindre arbete for mig... ;)
Tomas W och Reefer
Helt riktigt, det finns ett forum for den typen av diskussioner och inte for att jag ar moderator heller... ;)
Web-Tor
Ingen orsak. :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum