webForumDet fria alternativet

Windows 10

26 svar · 5 556 visningar · startad av Poteta · sida 2 av 2

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Zaiman skrev:

Det som småkrånglar lite fortfarande är VirtualBox. Inte alla gånger det går att starta genvägarna till de virtuella maskinerna. Men det kan jag leva med och förhoppningsvis blir det fixat i nästa version av VirtualBox.

Ugh. Det avgör ju saken, får vänta med uppgraderingen.

prplxrMedlem sedan juni 2012582 inlägg

b242569 skrev:

Kanske att det inte går att uppgradera från 7 till 10, men från 8 till 10. Vad hände förresten med Windows 9? Det har väl inte funnits? Kom man att lägga ner det? Jag tror även att någon IP-version hoppades över, så att IP 6 kom direkt efter IP 4.

Det jag hört som jag tror ligger rätt nära sanningen är att de hoppade över 9 just för att Windows 95 och Windows 98 kallades för 9X. Alltså, för att inte blanda ihop versionerna med varandra.

b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg

Jag googlade på Windows 9 efter jag skrev det och fann svaret på http://www.extremetech.com/computing/191279-why-is-it-called-windows-10-not-windows-9.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Zaiman skrev:

Det som småkrånglar lite fortfarande är VirtualBox. Inte alla gånger det går att starta genvägarna till de virtuella maskinerna. Men det kan jag leva med och förhoppningsvis blir det fixat i nästa version av VirtualBox.

Liknande har jag också upplevt, jag kan inte använda Remote Desktop utan att starta om datorn. Servern jag vill ansluta till tuffar och går, men jag får inte ens igång klienten i W10 när jag klickar på ikonen. Den lilla cirkeln snurrar ett par sekunder vid muspekaren, sen händer det inget mer.
Men det går alltid efter en omstart. Klart irriterande. :bla

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

:stefan: skrev:

Liknande har jag också upplevt, jag kan inte använda Remote Desktop utan att starta om datorn. Servern jag vill ansluta till tuffar och går, men jag får inte ens igång klienten i W10 när jag klickar på ikonen. Den lilla cirkeln snurrar ett par sekunder vid muspekaren, sen händer det inget mer.
Men det går alltid efter en omstart. Klart irriterande. :bla

Fungerar bättre efter uppgradering av Vbox

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Zaiman skrev:

Fungerar bättre efter uppgradering av Vbox

Vad är Vbox?
Jag löste det genom att köra TeamViewer istället. Vanliga klienten på laptopen och en serverversion på servern. Funkar klockrent. :)

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Hoppla det gick visst lite snabbt där :D
Menade uppgradering av VirtualBox :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)