eller igår på din lokala torrent tracker.
Win7 tråden
340 svar · 51 326 visningar · startad av Lasp · sida 2 av 18
På köpet diverse risker som blir allt vanligare i liknande torrentreleaser.
nu verkar det ganska troligt att det kommer fjärde kvartalet i år!
http://windows7news.com/2009/04/30/windows-7-final-will-most-likely-be-available-in-2009/
Jag har hört att det kan vara så att fullversionen släpps redan inom 2 månader? :)
när hörde du det? För flera månader sedan var det Juni som gällde, men det har ju blivit lite försenat nu, RC kommer officiellt den 5:e maj.
Om det var juni som gällde för ett par månader sen så blir det om 2 år enligt MS standardtidtabell. :)
:) jo det var nästa år som gällde ett tag nyss
Efter vista..
Efter vista "stora" release så har jag kännt så att jag inte ens orkar bry mig om Windows7.. så går man in här, och W7 blir rosat?
Vart är alla taggar? *ler*
Nä men jag blir riktigt sugen att testa det nu...
Någon som har lust att stylta upp vad "just du" tycker det bästa med W7 är?
Och ev. nackdelar... Så får vi se när jag åter från semestern om det är värt att byta.
Vista SP2 släpps nu till nya datorer via OEM versioner ca 2 månader före alla andra kan uppdatera. Kanske gör de samma sak med Win7. Kanske måste man köpa en ny dator i höst för att få Win7. Fast tills dess kan man ju alltid köra med RC1 :) PS Detta är bara mina tankar DS
Jag gillar Win7 skarpt. Men jag hade problem att installera det på min dator med 5 hårddiskar. Det gick att köra igång installation men efter första omstart så hittade den inget OS. Tillslut lät jag bara en tom hårddisk sitta i och då gick det, men först så skapade installationen en "hjälp"-partition. Sedan rullade det på som det skulle.
Problem nr 2 - CPU:t gick konstant på högvarv och det visade sig vara system interrupts som levde rövare. Letade lite på nätet och fick tipset att i device managern disabla High Definition Audio Driver (eller något sådant) och det löste det faktiskt!
Problem nr 3 - jag kan inte stänga av datorn med "shut down". Den hänger sig alltid vid fönstret "Windows is shutting down". Så då måste man stänga av hårt med knappen och klicka bort en varning om problem när man startat om...
Annars - toppen! Gillar verkligen detta, och jag snudd på hatade Vista.
men först så skapade installationen en "hjälp"-partition. Sedan rullade det på som det skulle.
Du menar inte "System Reserved" partition på 100 Mb? Det skapar den automatiskt vid normal installation och lägger bootloader och annat där, det är faktiskt riktigt bra, man kan starta felsökning (och memtest) och allt utan att behöva leta reda på installationsskivan att boota ifrån (y)
...jag har bara ett problem, kör nvidia grafikkort och drivrutinen har slutat fungera!! Den här WDDM 1.1 drivrutinen fungerar inte alls och alla fina effekter (och prestanda) rök då den automatiskt installerade en generell drivrutin :( har inte lyckats lösa det heller :q :bla
(sedan finns det ännu ingen drivrutin för min skrivare eller scsi-kort för scannern, men det kommer väl, var därför jag fick installera XP också)
Kör du beta-drivis från Nvidia? Om inte, testa den. Den ska vara redo för Win7.
Ny dator för att kunna köra Win7 ska inte behövas. Win7 snurrar riktigt bra på gamla häckar som knappt orkade dra runt XP. Win7är helt enkelt vad Vista "borde" varit från början, men även MS behöver ju som bekant tid på sig att finjustera nya projekt (jo, med Vista gick man igenom hela OS'et från grunden och skrev om enormt mycket).
Du menar inte "System Reserved" partition på 100 Mb? Det skapar den automatiskt vid normal installation och lägger bootloader och annat där, det är faktiskt riktigt bra, man kan starta felsökning (och memtest) och allt utan att behöva leta reda på installationsskivan att boota ifrån (y)
Precis den! När jag försökte installera med en näve HDD:s i datorn så ville den inte skapa denna partition. Fråga mig inte varför?!
När det gäller drivisar så fanns det inte till mitt M-Audioljudkort men efter ett varv med Vista-drivisar så frågade den mig om jag ville audodetektera och köra igen och då ploppade den in i kompabilitet med Vista och så gick det ändå...
Kör du beta-drivis från Nvidia? Om inte, testa den. Den ska vara redo för Win7.
Ja, installerade just de senaste bara för att prova (185.81) och det gick inte bättre. Men jag tror det är nåt allvarligare fel än bara grafikdrivrutinen, kan inte komma in i "personalization", inte ens om jag går in i kontrollpanelen och tar ändra tema eller bakgrund. Blir väl till att installerera om allt sedan. Har för mig det här började när jag installerade XP och fick trixa lite för att få den att boota sjuan igen, men det verkar ju konstigt det också.
kör windows 7 rc1 nu
Förvånande bra de funkar.
flyter på o är mycket snabbare än vista
så kanske lägger ner XP helt nu o går över
Gör det! Har din processor stöd för Virtual XP Mode så finns det inte många anledningar att hålla kvar vid XP :)
Drog in RC på en lite äldre laptop. Fungerar bra än så länge.. Riktigt nöjd faktiskt.
Nu finns RC'n att ladda ner för alla.. om man inte vill köra torrent dvs...
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
Nu finns RC'n att ladda ner för alla.. om man inte vill köra torrent dvs...
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
Jag fick ner RC1 på ca 40 minuter från MS sida. Finns ingen anledning att köra torrent och riskera virus när det går så här snabbt.
ja, det finns alternativa sätt att ladda ner från MS också, jag gjorde som de föreslog här:
http://windows7news.com/2009/05/05/how-to-download-the-windows-7-rc-right-now-without-slowdowns/
tog runt 20 min