Att stänga av roaming fungerar inte på min N1, den ligger och tuggar trafik i bakgrunden ändå. :/ Därför kör jag med omdöpning av apn.
Android
190 svar · 21 753 visningar · startad av jofawe · sida 9 av 10
Att stänga av roaming fungerar inte på min N1, den ligger och tuggar trafik i bakgrunden ändå. :/
Låter ju som en rätt allvarlig bugg?
Det finns faktiskt ett par ganska irriterande buggar i Android, som t.ex. att man ibland inte kan se texten man skriver i "Meddelande"-applikationen om man håller telefonen horisontellt. Jag har även fortfarande inte vant mig ordentligt vid tangentbordet, och trots att det ser identiskt ut med ett på en iPhone, så fungerar det en aning sämre. Jag vet inte ifall det är mina butterfingers, men jag har problem att träffa rätt. :D
I övrigt är HTC Desire (min flickvän kallar henne Desiré och erkänner att hon har fått tuff konkurrens) en grym lur, snabb som attans och riktigt skön att hålla i. Byggkvaliten är lysande och det sträva gummilagret på undersidan ger bra grepp. Men jag förstår inte varför de flyttat bakåtknappen till högersidan - tummen blir ju sne.
Skärmen på iPhone är känsligare (enligt en artikel på IDG) eller engelska testet i text.
Jag har läst på forum att många upplever att det blir enklare att skriva på android-telefoner om man tar bort "vibrator-feedbacken" man får när man skriver. iPhone har väl ingen sådan feedback, eller som standard avslagen?
Att stänga av roaming fungerar inte på min N1, den ligger och tuggar trafik i bakgrunden ändå. :/ Därför kör jag med omdöpning av apn.
Lite därför jag tjatar om att ändra apn. Finns många trådar om detta på swedorid.
Buggen i sig ligger väl i så fall i friheten att skriva appar lite hur man vill.
Buggen i sig ligger väl i så fall i friheten att skriva appar lite hur man vill.
Precis, jag har också läst att det är frivilligt om man vill använda sig av roaming-inställningen när man skapar program. Borde fungera annorlunda tycker jag...
Vi har två Androidtelefoner, en Nexus One och frugan har en Samsung Spica tror jag.
Lasp, vad tycker, du/hon/ni om Spicas skärm i dagsljus?
Funderar på att doppa tårna i androidhavet och Spican känns som lagom mycket pengar just nu (2000:- på Phone House).
>OlleBoop Här hemma tycker jag att Spica fungerar mycket bra. Ute i solljus som idag vid stranden, när jag la in appen Sveriges Radio, var jag tvungen att krypa in i skjortan som tält ;-)
Men det gällde faktiskt båda telefonerna. Jag har uppdaterat Spica till Android 2.1 på svenska, och den känns ibland faktiskt snabbare än Nexus One.
Så sammantaget är det mycket telefon för pengarna tycker Lasp och frugan är nöjd. ;-)
Bara den inte blir svart så får jag väl vara nöjd.
Tack för infon, Lasp! Förhoppningsvis pillar jag på en Spica på fredagkväll. :birp
Nu finns ju 2.1 Eclair till Hero, bland annat.
Gjorde precis uppdateringen å dra åt helvete vad snabb telefonen blev.
Bara en sak som jag saknar.. det är snabbreglagen till att slå på mobilt, bluetooth och wifi som fanns till 1.5 som genväg.
Eller jag kanske bara missar något?
Gör uppdateringen!
Nu finns ju 2.1 Eclair till Hero, bland annat.
Gjorde precis uppdateringen å dra åt helvete vad snabb telefonen blev.Bara en sak som jag saknar.. det är snabbreglagen till att slå på mobilt, bluetooth och wifi som fanns till 1.5 som genväg.
Eller jag kanske bara missar något?Gör uppdateringen!
Det är ju en widget, bara att lägga till igen.
näää.. de är ju inte bara en widget .. jag hittar inte den juh!
Jo, det är widgets, det finns en stor, Android-widget som heter Power Control på engelska, Strömkontroll på svenska (varför någon skulle vilja köra det som locale vet jag inte). Sen finns det flera små HTC-widgets som kan styra det individuellt, ivf på den 2.1 som kom desiren. De finns under Settings som har en neråtpil till höger.
Är det nån mer än jag som börjat få problem med telefonminnet sen uppgraderingen till 2.1?
Den påstår att minnet är fullt och jag kan inte öppna sms:en ens förrens jag har raderat en app eller något som tar upp plats.
Läste något om att det är en bugg i 2.1 .. så det borde vara nån mer som upplevt det?
Iallafall de som inte använder Handcent eller liknande...
Uppgradera till 2.2?
HTC Desire eller Samsung Galaxy!? En kollega och jag är sugen på Android.
Jag beställde en Desire som första instegsmodell så att säga. Dock tog de flesta slut i Sverige när jag beställde. Vill ha utan abb också. Men har jag varit utan i så många år kan jag vänta nån vecka till. Men visst längtar man efter att ha hittat en massa roliga spel o program.
Desire, helt klart. Om man har pengarna.
SGS är bättre på pappret men med tanke på de problem som folk har rapporterat (buggar i firmware och dålig GPS) så hade jag valt Desire idagsläget. Eller åtminstone avvaktat för att se hur Samsung tänker bemöta problemet. Läste någonstans att det ryktades om att Samsung fryst tillverkningen tills problemet är lösta. Det är dock rykten.