Då återgår vi till att diskutera kreativt med iPhone som ämne
Nån som fått ner nya uppdateringen till 2.0.1?
Med min äckliga pc på jobbet funkar det iaf inte (otippat?) så man får vackert vänta tills man kommer hem till trivselmacen...
Allright
Jag drog ner och körde uppdateringen i morse på en PC och allt gick hur bra som helst förutom att när rutan om att det fanns operatörsinställningar att hämta till telefon så fick jag ett felmeddelande. Så fick troligtvis fick jag inte in dom inställningarna, men har inte märkt av några problem från det.
Förutom att listor inte fryser, tangentbordet inte stannar upp på varje bokstav i 2 sekunder i SMS så upplever jag även att safari har blivit mycket snabbare. Inbillar jag mig eller någon mer som upplevt det?
Förutom problemet med att adressboken fryser så har jag också haft problem med SMS emellanåt, främst om jag haft många trådar igång. Då kan det gå en sekund mellan knapptrycken och jag hinner skriva klart ett SMS medan det bara syns två ord på skärmen. Men om det fixas i uppdateringe så blir ju även jag nöjd. Ska testa på PC:n hemma ikväll.
Efter min update till 2.0.1 märker jag typ ingen skillnad förutom att adressboken öppnas snabbare, dock är inte adressboken sökbar föränns efter några sekunders lagg, precis som förr dvs.
Det jag är sugen att veta är hur mycket oljud utifrån de dämpar (kalas att ha sånna på spelningarna istället för traditionella öronproppar) samt hur det funkar att tala i telefon med dessa.
Det man saknar är ju såklart möjligheten att byta låt & justera volymen :/
Fick dem i brevlådan i går, så jag kan ju dela med mig av mina första intryck i alla fall.
Passformen var över förväntan, betydligt bättre än de in-ear-lurar jag testat tidigare. Och de gör ett riktigt bra jobb att dämpa ljud utifrån. Rent utseendemässigt ser de ju lite ut som Apotekets skyddsproppar.
Förutom lurarna följde det även med två par "öronpluppar" i samma stil som standard (men i mindre storlek) samt ett par "pluppar" i skumgummi. Dessutom två reservfilter med bytesverktyg, skjortklämma för sladden och en liten väska.
Funktionsmässigt är det som sagt samma som originalheadsetet; play/pause, nästa låt och svara/lägg på. En nackdel mot original är dock att de tar lite längre tid att ta på sig om man får ett samtal, men det kan hända att det till viss del är en vanesak.
När det gäller ljudet är det viktigt att man får in passformen ordentligt. Dessutom ska det enligt vad jag läst på andra forum krävas runt 100 timmars inspelning innan de presterar som de ska till hundra procent. Således säger jag inte mer än att jag är nöjd med ljudet som det är, men hoppas på att det blir ännu bättre framöver.
Kalaset gick för övrigt på 982 kr inkl. frakt (men exkl. ev. tull eller svensk moms) och frakten tog sju arbetsdagar. Kan rekommendera återförsäljaren Ultimate Buds, de processade ordern nästan direkt efter att jag lagt den och svarar snabbt på e-post.
Well, förutom att jag har stora synkproblem med iTunes (det börjar med att skiten kraschar när jag försöker dra igång en synk med större mängder musik, sedan är det i princip omstart av dator som gäller för att det ska fungera tillfredställande igen) så försvann inte den laggande adressboken med uppdateringen till 2.01.
Att det inte skulle vara OK att tipsa Bire om en tjänst i en tråd där Bire själv ber om att få (jag citerar) "lite tips på applikationer" tycker jag verkar konstigt.
Men ok, det är erat forum och ni som sätter reglerna - han verkar ha hunnit läsa svaret iaf och det var ju det som var poängen.
Comment