Originally posted by Dryden
Officiella iPhone-tråden!
Collapse
X
-
Tyvärr så har ju programmet plockats ner, lagts upp igen. Och nu verkar det vara bortplockat från appstore igen?Originally posted by DrydenComment
-
Ja, det suger eftersom det fungerar så att du kör en proxy-server på iPhone, skapar ett ad-hoc-nätverk mellan iPhone och dator och sedan måste ställa in proxyinställningar i varje program där du vill ha internetaccess.
Inte direkt lika smidigt som att koppla upp sig via en telefon som kan agera modem "på riktigt".Break a rule!Comment
-
Ah, hade inte en susning faktiskt. Tack för redogörelsen.
Egna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3
r. Någon som har tips om tillvägagångssätt?
Comment
-
Sms och alarmsignaler går bara att ha dom förinstallerade. Om du har en mac så ska du kunna använda GarageBand och ska tydeligen fungera med itunes genom att följa denna guideOriginally posted by DrydenEgna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3
Själv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.Comment
-
Vissa saker har man av okänd anledning lyckas krångla till. Detta är ytterligare en sådan sak.Originally posted by DrydenEgna låtar som ring/alarm/meddelandesignaler då? Är jag bara dum som inte får det att fungera? Har "Ringsignaler" aktivt och synkat i iTunes men när jag försöker lägga till musik så landar de inte i biblioteket. Efter att ha både idg:at och googlat på det verkar det som att jag måste konvertera mina mp3
Använde iToner för att fixa ringsignal till min telefon.Break a rule!Comment
-
Klockrent!Originally posted by tillmarSjälv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.

Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledarna.
dahlgren
Moderator, webForumLast edited by dahlgren; 2008-08-05, 08:47.Comment
-
40 sekunder är det väl?Originally posted by tillmarSjälv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.
Annars så klarar Quicktime av att konvertera och klippa, och sen iRing för att göra till ringsignal.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med dahlgren alternativt forumledarna.
dahlgren
Moderator, webForumLast edited by dahlgren; 2008-08-05, 08:47.Comment
-
Står 29 sekunder på 99.se's guide och stog likadant förut i FAQ:n på audiko.net, men testade nu med en 40 sek lång ringsignal och det fungerade utmärkt så tack för rättelsenOriginally posted by Okkido40 sekunder är det väl?
Edit: Nu finns uppdatering 2.0.1 tillgänglig via iTunes.
Telefonen är märkbart snabbare och man slipper att telefonboken fryser några sekunder. Och även tangentbordet när man skriver sms är mycket rappare
Last edited by tillmar; 2008-08-05, 02:39.Comment
-
Moderator: Bort med länken, det där är upphovsrättsskyddat material som sprids utan kontroll.Originally posted by tillmarSjälv tycker jag det är enklast att kolla på URL borttagen först ifall låten redan finns konverterad och i rätt format. Ifall den finns där och är högst 29 sekunder så fungerar den direkt att lägga in på iphonen via itunes. Finns en iPhonelänk på varje fil på sidan.
dahlgren
Moderator, webForumLast edited by dahlgren; 2008-08-05, 08:49.www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!Comment
-
Oj den regeln kom inte på tanken alls.Originally posted by BireModerator: Bort med länken, det där är upphovsrättsskyddat material som sprids utan kontroll.
Har redigerat bort länken själv från ursprungsinlägget , dock får en moderator plocka bort länken från dom som citerat.Last edited by tillmar; 2008-08-05, 07:13.Comment
-
Då återgår vi till att diskutera kreativt med iPhone som ämne
Nån som fått ner nya uppdateringen till 2.0.1?
Med min äckliga pc på jobbet funkar det iaf inte (otippat?) så man får vackert vänta tills man kommer hem till trivselmacen...www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!Comment
-
Jo jag har uppdaterat till 2.0.1 och den stor skillnaden jag märkt är adressboken som reagerar direkt efter att man öppnat den nu
TWIsM
Get Simpsonized!Comment
Oderland
Collapse
Comment