Jo P, men klan wF är en CS klan. Ingen kombinerad webbutvecklings/CS-klan...
CS-server
Collapse
X
-
-
Jag vill bara ha cred för det jag gjort (och det är inte designen kan jag säga!
), jag designade grunden i systemet och drog upp riktlinjer för hur det skulle byggas vidare på.
Sen dess har nog erik finputsat det mesta, men grunden är jag djupt invloverad i
Fick ju inte så mycket tack på incordia så jag vill ju ha erkännade här iallafall...
ps. om ni tycker nåt funkar dåligt så är det säkert eriks fel
Min sämsta sida Min intressanta sida
"Få av oss kan med lätthet ge upp vår tro på att samhället på något sätt är förnuftigt inrättat. Tanken på att staten har blivit vansinnig och bestraffar så många oskyldiga människor är outhärdlig. Och därför måste bevisen förnekas."
Arthur MillerComment
-
Det var väl vi två som specade upp hur det skulle funka, databasdesignen och utvecklade grunden.
Dimman var ju också lite smått involverad och Hanns har ju lagt grunden för hur allt Incordia gör utvecklas.
Comment
-
Dimman ja, den gamla greken... hoppas han har det bra nuförtiden...Min sämsta sida Min intressanta sida
"Få av oss kan med lätthet ge upp vår tro på att samhället på något sätt är förnuftigt inrättat. Tanken på att staten har blivit vansinnig och bestraffar så många oskyldiga människor är outhärdlig. Och därför måste bevisen förnekas."
Arthur MillerComment
-
Ta inte illa upp Erik, men forumet är inte speciellt bra!
mrBlonde är alltså Arkitekten, som jag via microsoft har fått lära mig är otroligt viktigt vid uppbyggnaden av en applikation!
Det låter som om Incordia har varit dumma mot dig mrBlonde - stämmer?weeii!Comment
-
Ok, tillbaka till tråden...
Linan du har är i klenaste laget!
Men försöka är alldrig fel:
1) installera HL (senaste patcharna)
2) installera CS (Senaste patcharna)
3) Installera adminmod (www.adminmod.org)
4) Installera PingBooster
5) HLGuard (www.unitedadmin.com)
6) WWCL (www.wwcl.com)
7) Ev installera P2 Connection (ger speciella spelare förtur till servern bra genom att ni är så många)
8) Helst inga fler plugin då de drar ner på prestandan...
Men det finns en del som ä coola (o vissa tyvärr välbehövande)framförallt då det gäller "publc spel"
# Atac
# PTB
# Knife kill
# plant or die
# Statsme
# Last man standing
# HP
# Bomb countdown
m.m
Tips är också och anävnda FireDeamon så du kör servern som en tjänst på datorn (www.firedeamon.com) du hittar en artikel "BBB server utan loss" om detta på min hemsida där du även hittar pingbooster (www.mcdz.net)Comment
-
Nä, Incordia var så snälla att låta honom gå precis efter lanseringen av SSP.
Nej, men vi hade ju faktiskt en avskedsfest. Och det var ju faktiskt Hanns som hjälpte mrblonde att få jobb på Tieto Enator.
Sen P, nej jag tar inte illa upp. Forumet är inte tänkt att vara något kraftfullt vBulletin utan bara ett enkelt forum i ett större system. Skulle kunna göras bättre om någon pröjsar för det men Klan wF gör ju knappast det.
Comment
-
Tack McD!
Men kan man inte installera retail-versionen av CS direkt?Comment
-
jo det fukar på samma sätt se till o ha senaste verren bara där finns redan hlsv.exe (server exe:n för en dedikerad server)
OBS!!! la till lite nya prylar som du måste ha....
Priv messa mig om det dyker upp frågor...Comment
-
Verkar som att hlsv.exe inte finns med retail versionen.
Så jag får väl installera HL + Moden.
Men vad är det för patchar man då ska installera?Comment
-
Förresten, måste en HL server ha en egen key?Comment
-
[CITAT]Om inte jag minns fel så fungerar inte CD ihop med CS![/CITAT]
Kollade in www.unitedadmins.com och hittade följande:
[CITAT]Unfortunately, the C-D anti-cheat system is incompatible with VAC secured MODs. As of v2.2.0, C-D can work with VAC supported MODs as long as VAC is disabled. Otherwise, C-D will shutdown if VAC is detected.[/CITAT]

OMG! Inga nerknarkade plugins! Orka med att höra "mulitkill" osv. när man spela! >< Att även ha massor av statestik blinkade på skärmen e också väldigt jobbigt.
Comment
Oderland
Collapse
Comment