Meddelande

Minska
No announcement yet.

Google Analytics

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Google Analytics

    Håller på med en php sida och jag skulle vilja använda mig av google analytics som räknare.

    Min fråga är nu om jag kan lägga scriptet i headern (använder mig av include) och om räknaren då förstår att det är olika sidor eller om jag ska lägga scriptet på varje sida?

    Tacksam för lite hjälp!

  • #2
    Det ska gå bra att lägga det innan </head>
    Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
    ><((((º>

    Kommentera


    • #3
      Tack så mycket, ska prova det!

      Kommentera


      • #4
        (använder mig av include)



        Whether you want to pass Brain Dumps.com exam exams or looking for colostate.edu certification, our nova .
        Last edited by Shoe123; 2014-12-17, 10:10.

        Kommentera


        • #5
          Nu förstår jag inte. Borde jag använda mig av GET istället för include eller vad?

          Kommentera


          • #6
            Ibland kan Analytics sega... av olika anledningar. Av den anledningen har jag lagt det i sidfoten i stället. Fast Google vill gärna att koden ska ligga längst upp!

            Men, rent funktionellt har det ingen betydelse.
            Det är dock trevligare för besökaren att vänta på sidfoten ska ladda än att vänta på att huvudet laddar... Det påverkar användarupplevelsen på ett mindre negativt sätt!

            Kommentera


            • #7
              Tack angelica!

              Låter som en väldigt bra idé att lägga det i sidfoten istället.
              Man vill inte göra sidan segare än nödvändigt.

              Kommentera


              • #8
                Det finns en orsak till varför en del väljer att inte ha koden i footern och det är om besökaren klickar sig vidare innan sidan laddats färdigt så registreras inte sidvisningen i analytics.
                Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                ><((((º>

                Kommentera

                Working...
                X