Meddelande

Minska
No announcement yet.

måste ha /# för att komma in på min sida via mobil

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • måste ha /# för att komma in på min sida via mobil

    Hej är det någon här som stött på något liknade problem att man måste lägga till /# efter en hemsidas url för att komma in på sidan via mobil / surfplatta?

    har ni någon aning vad det kan vara för fel? går det lösa med htaccess i så fall hur jag jag det?

    domänen det gäller heter nassjogp.bike.

    Snabba svar är mycket varmt välkomna

  • #2
    Hej!
    Jag tror inte det har med servern att göra, utan snarare att webbläsaren inte känner till din url (.bike) och tolkar det som en sökning istället. En uppdatering av webbläsaren löser kanske problemet?

    Kommentera


    • #3
      Nate.A är nog inne på rätt spår. Verkar som att Safari på min iphone inte förstår att nassjogp.bike är en webbadress om jag inte lägger till http:// före. Det känns som att kanske .bike är så ny så inte Safari vet vad det är.

      Funkar dock direkt i Chrome på iphone, och IE på Windows Phone 8.
      (På Windows Phone kommer man dock inte till mobilversionen av webbplatsen.)

      mvh
      @aviddevguy

      Kommentera


      • #4
        Okej, Tack för informationen. men då hoppas vi att webbläsarna uppdateras inom kort så allt funkar hos dem. Men vad tycker ni övrigt om hemsidan?

        Kommentera


        • #5
          Måste du lägga till /# på slutet, eller räcker det med bara snedstrecket?

          Allmänna synpunkter på sidan.

          Den vita texten på toppdelen har lite dålig kontrast mot bakgrundsbilden. Vet inte exakt hur den borde ändras, men du borde göra något för att öka läsligheten.

          Varför har du en kartwidget längst ner istället för en bild? Vad jag kan se fyller det ingen funktion, och kan eventuellt göra sidan aningen långsammare på långsamma uppkopplingar. Jag blev lite förvånad när jag skulle skrolla upp och istället zoomade in på kartan.

          Sidan skulle nog också må bra av lite korrlösning.

          "Sammarbeten" stavas med ett m.

          "Press meddelande" ska skrivas ihop.

          "Här kan du hitta filer som rör tävlingen." kunde vara bättre formulerat i min (inte alltid så ödmjuka) mening. T ex "Här kan du ladda ner filer som rör tävlingen." eller "Här hittar du filer som rör tävlingen." men inte "kan hitta".

          "Har du frågor eller liknande angående tävlingen eller saker som rör evenemanget tveka inte att höra av dig!" Stryk "eller liknande". Byt ut "har du" mot "om du har". ("Har du" känns som talspråk.) Peta in två kommatecken. "Om du har frågor angående tävlingen, eller saker som rör evenemanget, tveka inte att höra av dig!"

          "Nässjö firar 100år som stad med en cykeltävling för den Svenska herr och dameliten samt inbjudna juniorer." Svenska stavas inte med stor bokstav mitt i en mening. Helst bör du sätta ett bindestreck efter herr samt lägga till ett kommatecken innan samt.
          Och syftningen känns lite oklar. Står det att Nässjö fyller 100 och firar det med en cykeltävling? Eller att cykeltävlingen har hållits i Nässjö under 100 år? Jag skulle föreslå följande formulering:
          "Nässjö firar 100 år som stad genom att anordna en cykeltävling för den svenska herr- och dameliten, samt inbjudna juniorer."
          Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
          Internklippning:
          1) Snaggning av fångar.
          2) Klippning frisörer emellan.

          Kommentera

          Working...
          X