Meddelande

Minska
No announcement yet.

bahnhof.se

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag har tele2 via stadsnät (Sollentuna) och det funkar hur bra som helst.
    Har även deras ip-telfoni (bredbandstelefoni kallar de det) funkar även det hur bra som helst.
    Fram till för typ två år sen hade jag Bahnhof via stadsnät, men bytte till tele2 för att det blev enklare med telefoni och data hos samma. Men även bahnhof funkade hur bra som helst, så förrutom att de då iallafall inte hade någon bra ip-telefoni tjänst fanns det ingen anledning att byta.

/pebi

Kommentera

Gah, jag börjar känna att jag kan tänka mig att hora lite och trots massa synpunkter ovan tänka vidare på bahnhof. 50mbit är 50mbit och Tele2:s IP-telefoni är tydligen lika billig ändå.

Någon?
      resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

terLag skrev:
        Och nu har ni anställt en av deras omtalade tekniker.

Bahnhof verkar ju nu tro att deras varumärke ska gå och använda igen efter APB skadalen. Dom bytte ju namn till one.se men har slutat använda det för att ha gått tillbaka till bahnhof.
        Lite OT, men one.se? Hände det före eller efter skitwebhotellet b-one bytte namn till one.com tro?
        Johan Norberg, webbutvecklare.

@GitHub

Läs min blogg

Kommentera

Långt innan, men varför vill alla heta one. Värsta inneordet.

Kommentera

Dryden skrev:
            Gah, jag börjar känna att jag kan tänka mig att hora lite och trots massa synpunkter ovan tänka vidare på bahnhof. 50mbit är 50mbit och Tele2:s IP-telefoni är tydligen lika billig ändå.

Någon?
            Här var det iallafall så att Tele2 kunde bara dela ut en egen IP-adress åt ATA-boxen om man hade Tele2 som ISP. (inte så konstig då min switchport i källaren väl är knuten till min ISP vlan)
            Dvs ATA har en switch i sig så den tar en IP-adress själv och routern kan ta en. Hade man inte Tele2 som ISP fick man sätta ATA bakom routern. Fnkar ju det med, men lite trist att göra sig beroende av en lite billig pryl till för sin telefoni
            Jag antar det borde funka om Bahnhof kan ge flera adresser, men här och då fanns inte det som alternativ.

Så det var egentligen anledningen till att jag bytte, inte priset eller funktionen på nätettjänster i övrigt.

/pebi

Kommentera

Har nu också fått ett alternativ från bostadsrättsföreningen att hoppa på deras tjänst. 1000 spänn i anslutnigsavgift och sen 175:- för fibern per månad. Men efter att ha snackat med ansvarige så tvekar jag.

Jomen det är snabbt vettu, runt 8mbit men det är inte så många som är anslutna så... ja, att kolla på Aftonbladet är inga problem liksom. Å mina ungar är inne på en jävla massa spelservrar och sånt och det fungerar kalas.
              Uppströmshastigheten hade han inte koll på alls. Känns... stabilt. Eller inte.

Lutar nog åt Bahnhof faktiskt, och att sen skippa fasta telefonin tills vidare.
              resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Be att få testa en månad då och betala anslutningsavgiften bara om du fortsätter?
                Jonny
                Sajthotellet
                Webbhotellsguide

Kommentera

Working...
                X