Meddelande

Minska
No announcement yet.

bahnhof.se

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• bahnhof.se

Någon som har koll på hur bahnhof.se är som ISP?

Vad var det sagt nu igen?

neoo.se - Vår passion, ditt nöje!

Det finns helt klart bättre alternativ än Bahnhof. Bara historien med APB säger en del om seriositeten på det företaget oavsett vad de hävdar att de känner till eller inte.
    Jonny
    Sajthotellet
    Webbhotellsguide

Kommentera

Bahnhof är oseriösa och försöker blåsa folk. Skulle akta mig för dem om jag var som du.
      Personal sökes: http://www.binero.se/omoss/ledigajobb

Kommentera

aleborg skrev:
        Bahnhof är oseriösa och försöker blåsa folk. Skulle akta mig för dem om jag var som du.
        Kan du ge några exempel skulle vara intressant å veta.
        // PsyDonia

Kommentera

Ja, vi var krafigt missnöjda med dem av flera anledningar och skickade därför in en uppsägning. Vi fick tillbaka en bekräftelse och att kontraktet skulle upphöra i augusti 2005, ett år tidigare än vad kontraktet sa, en tekniker skulle höra av sig till oss för att se till att skåpet blev tömt.
          Eftersom tidigare händelser hade gett oss intrycket att de inte var intresserade av oss som kund så hade vi inget att invända. Augusti kom och gick och vi försökte få svar på när teknikern skulle höra av sig. Plötsligt påstod BH att de aldrig hade skickat ut en bekräftelse, vilket jag hade svart på vitt, och låste oss ute från hallen.
          Efter en hel del turer med advokater fick vi ut våra servrar.

Ska tillägga att hela händelse förloppet är mer invecklat än så och efter att ha sett hur BH beter sig och hur deras affärsetik är så skulle jag inte ens placera ett tangentbord hos dem.

Kommentera

ok jo förstår att det är mer bakom en det.
            Bara bra att få veta på ett ungefär vad som hänt.
            Så andra kanske inte drabbas av samma sak.
            Tack för infon.
            // PsyDonia

Kommentera

Ja tack för infon. Stog nämligen så lite om dem under privat delen.

Vad var det sagt nu igen?

neoo.se - Vår passion, ditt nöje!

Kommentera

aleborg skrev:
                Ja, vi var krafigt missnöjda med dem av flera anledningar och skickade därför in en uppsägning. Vi fick tillbaka en bekräftelse och att kontraktet skulle upphöra i augusti 2005, ett år tidigare än vad kontraktet sa, en tekniker skulle höra av sig till oss för att se till att skåpet blev tömt.
                Eftersom tidigare händelser hade gett oss intrycket att de inte var intresserade av oss som kund så hade vi inget att invända. Augusti kom och gick och vi försökte få svar på när teknikern skulle höra av sig. Plötsligt påstod BH att de aldrig hade skickat ut en bekräftelse, vilket jag hade svart på vitt, och låste oss ute från hallen.
                Efter en hel del turer med advokater fick vi ut våra servrar.

Ska tillägga att hela händelse förloppet är mer invecklat än så och efter att ha sett hur BH beter sig och hur deras affärsetik är så skulle jag inte ens placera ett tangentbord hos dem.

Och nu har ni anställt en av deras omtalade tekniker.

Bahnhof verkar ju nu tro att deras varumärke ska gå och använda igen efter APB skadalen. Dom bytte ju namn till one.se men har slutat använda det för att ha gått tillbaka till bahnhof.

Kommentera

terLag skrev:
                  Och nu har ni anställt en av deras omtalade tekniker.

Bahnhof verkar ju nu tro att deras varumärke ska gå och använda igen efter APB skadalen. Dom bytte ju namn till one.se men har slutat använda det för att ha gått tillbaka till bahnhof.
                  Bara för att företaget suger så behöver det ju innebära att de som arbetar där inte kan sin sak, eller hur?

Kommentera

Micke är en av de duktigaste *nix-teknikerna jag träffat och efter att han slutade så hade dom ingen kompetent personal kvar

Kommentera

Är nöjd med bahnof och använder deras 100Mbit tjänst sedan en tid tillbaka. Bra pris. Har inte något att klaga på.
                      MVH MATTIAS
                      AKA mattiasnordin
                      Registrerad: 2001-05-23 | Inlägg: 2 062
                      http://mattiasnordin.net/web08/ |

Kommentera

Tyvärr är mycket av den information jag sitter på sådant som jag fått veta i förtroende och inte får föra vidare. Men jag har uppfattningen att Bahnhof drivs att ett gäng tomtar och att det är lite varierande kvalitet på tjänsterna.

Jag har dock pratat med ett fåtal kunder till Bahnhof som varit mycket nöjda.
                        Jonny
                        Sajthotellet
                        Webbhotellsguide

Kommentera

*bump*

Är på gång att välja operatör i stadsnätet i Östersund och har Tele2, Bahnhof och ZedNet att välja på. Frågan är bara vad man ska plocka? Bahnhof lockar ju med sina 50mbit, som är mer än vad de andra kan leverera ens tillsammans delat på två men å andra sidan verkar de av denna tråd att döma (och lite annat runtomkring) som några tomtar på loftet ja. Tele2 är jag allergisk mot av bara farten och Zednet har jag aldrig ens hört talas om innan.

Den som vill komma med några trevliga råd, tips och erfarenheter är varmt välkommen. Fiber it is i alla fall och jag borde väl vara nöjd så långt.
                          resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Dryden skrev:
                            *bump*

Är på gång att välja operatör i stadsnätet i Östersund och har Tele2, Bahnhof och ZedNet att välja på. Frågan är bara vad man ska plocka? Bahnhof lockar ju med sina 50mbit, som är mer än vad de andra kan leverera ens tillsammans delat på två men å andra sidan verkar de av denna tråd att döma (och lite annat runtomkring) som några tomtar på loftet ja. Tele2 är jag allergisk mot av bara farten och Zednet har jag aldrig ens hört talas om innan.

Den som vill komma med några trevliga råd, tips och erfarenheter är varmt välkommen. Fiber it is i alla fall och jag borde väl vara nöjd så långt.
                            Tele2 är jag allergisk mot av bara farten
                            Min fråga är varför det?Har själv Tele2 via statsnät.
                            och det har funkat bra i de 5år som jag haft dom.Pluss
                            lättåtkomlig support.Varenda vardag till kl:22.00. Och
                            även öppet på helger,om det skulle vara något.

Kommentera

Jag tycker bara att Tele2 har en skitig image i mina ögon men sure, jag är inte främmande att ändra den uppfattningen såklart.

Fler synpunkter?
                              resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Working...
                              X