Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kloka råd om prisvärda webbhotell

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kloka råd om prisvärda webbhotell

    Hej!

    Jag har håller på att leta efter ett billigt webhotell. Jag är ganska okunnig och vänder mig därför till er som verkar smarta och bevandrade i denna djungel

    Jag har inte så stora krav. De enda är att de ska ha en tillförliglig tjänst som inte är nere stup i kvarten. Ska även ha en flashanimation på hemsidan så behöver något som stödjer det. Jag ska ha det till mitt nystartade företag och vill därför inte ha en massa reklam och dylikt.
    Sedan Asp kan kanske vara bra men jag har ingen aning om vad det är?
    Jag har kollat på ett par alternativ och undrar om ni har något bra och dåligt att säga om respektive. Efter att ha läst lite forum skulle jag säga att de verkar ligga i rangordning:

    1) web10
    2) surftown
    3) b-one
    4) cliche

    även kollat på gratisalternativ som:
    www.doteasy.com
    http://dotglobal.org/

    något som har några kommentarer. Vad ska jag välja?????

    Behöver inte så stort utrymme. 20mb fungerar bra och tillförlitlig e-post som kan heta samma sak som sajten men de erbjuder väl de flesta, eller?

    Vidare undrar jag kan man bara köpa ett domännamn och använda t.ex. passagen som webbhotell så som man kan göra med dot.tk??

    Letar efter ett så billigt och prisvärt alternativ som möjligt. Snälla skriv nu inte "man får vad man betalar för" eller dylikt även om detta förmodligen är sant. Jag ska starta ett bokförlag och räknar därmed inte med någon svindlande omsättning så behöver ett billigt alternativ

    Tack för era kloka svar

    Per

  • #2
    Dot TK är inge bra det är endast forwarding.
    alltså länkarna på sidan blir inte domän.tk/sida.htm
    utan Passagen.se/medlem/sida.htm
    så att använda passagen är inge bra då dom inte har stöd för egna domäner.
    om du ska ha en .se domän köp den av loopia dom är billigast i hela sverige.
    ska du ha en .com net eller org.
    köp den av namecheap.com riktigt bra service oich support.
    billiga med. 8.88$

    sen av dom du listade skulle jag rang ordna på detta vis.

    Web10

    Surftown

    B-One Cliche


    Web10 är väldigt bra för dom pengarna.
    har ett konto hos dom och är nöjd med både support uppe tid
    och stabilitet.

    annars är några väl rekomenderade webbhotell

    gate9.se
    aleborg.se
    loopia.se
    m.m
    // PsyDonia

    Kommentera


    • #3
      Hej!
      Tänkte börja med att hälsa dig välkommen till wF!.
      Vidare skulle jag rekommendera http://www.loopia.se
      Har haft dom som webhotell i snart tre år och är helnöjd, inte ett enda problem under den här tiden, de har stöd för det mesta man kan tänka sig (och ha användning av) och dom är billiga.
      Just nu bjuder dom även på domänet år 1 vid beställning av webhotell.

      Om du kolla lite mer på deras hemsida ser du att dom har en ruggigt avancerad kontrollpanel, där du enkelt administrerat ditt konto och kan enkelt lägga till extratjänster, såsom extra domän, subdomän, ftpkonton och extra utrymme.
      //Micke Andersson
      Hemsida | Kontakta
      ----------------------
      "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

      Kommentera


      • #4
        web10 har jag, det är billigt, 200mb utrymme, går snabbt och så har dom förbättrad support nu!
        Mvh Mattias Karlsson

        Kommentera


        • #5
          Hej,

          Jag skulle föreslå att du tittar på Scorpiondata också. De fungerar bra, de är snabba på att svara på e-post, och tittar man runt på olika forum brukar de få bra kritik. Dessutom är priserna riktigt låga, från 180 kr/år (och ingen startavgift).

          Som nämnts tidigare kan du registrera en com-domän hos Namecheap ($8.88/år), eller GoDaddy (just nu $8.70/år). Loopia är billigast på se-domäner (150 kr/år). Av dessa har jag erfarenhet av Namecheap och Loopia, och det är bara positiva erfarenheter.

          Registrerar du din domän hos t.ex. Namecheap kan du använda "frame-forwarding" till en hemsida på Passagen, men jag tycker det känns lite "oprofessionellt" -- speciellt när webbhotell är så billiga.

          Sedan verkar din verksamhet inte vara helt beroende av att hemsidan alltid ska fungera, så är den nere ett par timmar per år kanske det inte gör så jättemycket? (Även om det naturligtvis inte är så kul.) I så fall tror jag att det är ganska dött lopp mellan Gate 9/B-One/vilket billigt webbhotell som helst..
          www.cv-online.se, www.boardingpass.se m.fl.

          Kommentera


          • #6
            Tusen tack för era svar.

            Lutar kanske lite åt web10
            Någon som har någon erfarenhet av dem. Är de tillförlitliga, de är alltid uppe osv. någon som vet hur deras e-postservice fungerar. Är den tillförlitlig?

            Hur fungerar Scorpiondata då? Är de tillförlitliga

            Åter igen tack för era svar

            Kommentera


            • #7
              Sök lite i forumet är väl återigen ett hett tips. Även vad gäller Loopias tydligen halvdolda exrakostnader med startavgift och liknande. Ganska många som inte orkar svara på samma fråga minst en gång i veckan (ja varje vecka kommer samma fråga upp!!).
              http://gråimport.se

              Kommentera


              • #8
                Hoppa över web10. Skall du inte ha mycket trafik så välj ett webbhotell med bra kvalité istället. Loopia är inget dumt alternativ.
                www.thailandhotell.se

                Kommentera


                • #9
                  Jag hade tagit en titt på antingen Gate9, Scorpionshops eller Aleborg.

                  Kommentera


                  • #10
                    [CITAT]Jag skulle föreslå att du tittar på Scorpiondata också. De fungerar bra, de är snabba på att svara på e-post, och tittar man runt på olika forum brukar de få bra kritik. Dessutom är priserna riktigt låga, från 180 kr/år (och ingen startavgift).[/CITAT]

                    Hmm kan då inte hålla med om att Scorpiondata har en bra support = finns ingen!
                    Är kund hos dom och den gång dom är snabba är när man beställde sitt konto.

                    Försökt få tag på dom otaliga gånger utan resultat.

                    Dock kan ju jag vara ett undantag för dom men kommer aldrig ge dom bra kritik.

                    Kommer hellre betala lite mer för ett hotel som kan ge en support.
                    " Of all the Things I've ever Lost, I miss my Mind the most. " - Ozzy Osbourne

                    Kommentera


                    • #11
                      Dock har du utmärkta priser på Scorpiondata, bra burkar och faktiskt en utmärkt lina efter deras flytt för en månad sedan. Gillar du inte supporten, så kan du faktiskt vända dig till någon av deras återförsäljare. Samma lina, samma burkar, men kanske bättre support. Själv tycker jag att supporten är utmärkt och tillräcklig.
                      www.thailandhotell.se

                      Kommentera


                      • #12
                        [citat=TeraByte]Dock har du utmärkta priser på Scorpiondata, bra burkar och faktiskt en utmärkt lina efter deras flytt för en månad sedan. Gillar du inte supporten, så kan du faktiskt vända dig till någon av deras återförsäljare. Samma lina, samma burkar, men kanske bättre support. Själv tycker jag att supporten är utmärkt och tillräcklig. [/citat]

                        Jobbar du kanske själv där? Priserna i din signatur, vart är de ifrån?

                        Kommentera


                        • #13
                          [citat=Stjärnborg][CITAT]Jag skulle föreslå att du tittar på Scorpiondata också. De fungerar bra, de är snabba på att svara på e-post, och tittar man runt på olika forum brukar de få bra kritik. Dessutom är priserna riktigt låga, från 180 kr/år (och ingen startavgift).[/CITAT]

                          Hmm kan då inte hålla med om att Scorpiondata har en bra support = finns ingen!
                          Är kund hos dom och den gång dom är snabba är när man beställde sitt konto.

                          Försökt få tag på dom otaliga gånger utan resultat.

                          Dock kan ju jag vara ett undantag för dom men kommer aldrig ge dom bra kritik.

                          Kommer hellre betala lite mer för ett hotel som kan ge en support. [/citat]Jag har fått bra med support de gånger jag behövt det.

                          Kommentera


                          • #14
                            [citat=TeraByte]Dock har du utmärkta priser på Scorpiondata, bra burkar och faktiskt en utmärkt lina efter deras flytt för en månad sedan. Gillar du inte supporten, så kan du faktiskt vända dig till någon av deras återförsäljare. Samma lina, samma burkar, men kanske bättre support. Själv tycker jag att supporten är utmärkt och tillräcklig. [/citat]
                            Som jag sa jag kan vara ett undantag gällande detta.
                            Men om nu inte den rätte kan föra en suport varför skulle jag då lita mer på en återförsäljare till dom???
                            [CITAT=Qimen]Jag har fått bra med support de gånger jag behövt det. [/CITAT]
                            Jag glädjs åt dina vägnar Qimen. (önskar jag hade fått de med bara)
                            " Of all the Things I've ever Lost, I miss my Mind the most. " - Ozzy Osbourne

                            Kommentera


                            • #15
                              Priserna i signaturen kommer från att jag kan erbjuda eNom konto med de priser, då du kan handla själv utan någon mellanhand.

                              Oftast handlar support om hjälp att skapa/ändra något på kontot, generera lösenord eller allmänna frågor och de kan supporten mellan olika återförsäljare eller huvudägaren av webbhotellet skilja sig mycket åt. Driften kan ju inte en återförsäljare påverka, men all annan support kan han ju vara bättre eller sämre på, eller hur?
                              www.thailandhotell.se

                              Kommentera

                              Working...
                              X