Meddelande

Minska
No announcement yet.

Obama vann valet!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Obama vann valet!

    Den som hade hoppats på en strid på kniven och en närgången juridisk kamp om hur rösterna ska räknas kommer att bli besviken. Det blev en jordskredsseger för Obama! För tillfället har han enligt CNN c:a 338 elektorsröster (av 538) alltså en bra bit över 50%. Motståndaren John McCain har redan erkänt sin förlust.
    Obama är en utmärkt talare, har haft en bra kampanj och är förstås historisk som den första svarthyade amerikanska presidenten. Men det är inte främst det han kommer gå till historien för - utan för att han utan tvivel kommer bli landets mest progressiva president på många år. Man kan hata det eller älska det, men jag är övertygad om att kan kommer att genomföra den förändring han har utlovat.
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

  • #2
    Underbart! Jag är genuint glad. Jag såg den omtalade debatten mellan McCain och Obama som sändes tidigare i år (finns på tuben), man kan ju bara hålla med om att han är en fantastisk retoriker, i klass med JFK och Martin luther King som fångar sin publik med både hjärta och själ.

    Barack Obama höll segertalet
    Förändring har kommit till USA. Folk ansåg att "denna gång måste det vara annorlunda". Det sade Barack Obama till sina anhängare på plats i Chicago efter att han valts till president.

    http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelnin...c05%255c309794

    Kommentera


    • #3
      Jag är väldigt glad också. Jag tror detta är bra - inte bara för USA, utan även för världen.

      För tillfället har han enligt CNN c:a 338 elektorsröster (av 538) alltså en bra bit över 50%.
      I rena röster verkar det dock bli betydligt jämnare. På radion i morse sades det 51 Obamaprocent mot 48 McCainprocent. Men systemet i USA är ju minst sagt knasigt.

      Heja Obama!
      @aviddevguy

      Kommentera


      • #4
        Obama? Vem är det?
        /DanneSt

        Kommentera


        • #5
          En barack på 1600 Pennsylvania Ave NW Washington, DC 20500.
          Fy fan va jäääävla SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!!!
          Med vänlig hälsning från
          Danne
          ------
          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
          Våga Vägra
          FaceBook

          Kommentera


          • #6
            @nders skrev:
            Jag är väldigt glad också. Jag tror detta är bra - inte bara för USA, utan även för världen.

            I rena röster verkar det dock bli betydligt jämnare. På radion i morse sades det 51 Obamaprocent mot 48 McCainprocent. Men systemet i USA är ju minst sagt knasigt.

            Heja Obama!
            ...som i UK, Frankrike osv. Och som det NÄSTAN är i Sverige där faktiskt en minoritet av rösterna KAN ge majoritet i riksdagen i alla fall....
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

            Kommentera


            • #7
              Jag är egentligen inte så intresserad av politik men jag tycker att Obama är ett bra val. Kanske blir det större förändringar nu. Vem vet?

              Jag är dock lite rädd för att nån jävel ska döda honom. kan vara för mycket för vissa att få en mörkhyad president.
              Min blogg | Mina böcker

              Kommentera


              • #8
                Obama: Now Is The Time

                Vilket historiskt tal han höll. Här är hela, ca 45min. http://www.youtube.com/watch?v=tQGsP8mnHsg

                Kommentera


                • #9
                  LoLo skrev:
                  Vilket historiskt tal han höll. Här är hela, ca 45min. http://www.youtube.com/watch?v=tQGsP8mnHsg
                  Nej, det där är faktiskt talet han höll när han accepterade nomineringen som presidentkandidat. (Kolla datumet) Här är dagens tal, i tre delar. För övrigt så har wF youtube-taggar som man kan använda.





                  Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                  Internklippning:
                  1) Snaggning av fångar.
                  2) Klippning frisörer emellan.

                  Kommentera


                  • #10
                    nitro2k01 skrev:
                    Nej, det där är faktiskt talet han höll när han accepterade nomineringen som presidentkandidat. (Kolla datumet) Här är dagens tal, i tre delar. För övrigt så har wF youtube-taggar som man kan använda.
                    Oj! Haha, där ser man, skyller på trötthet. Tittar på en massa Obama klipp.

                    Kommentera


                    • #11
                      Förändring är alltid en möjligt till förbättring!
                      Jag är mycket glad över resultatet så långt. Tänk om det hade varit en färgad kvinna!
                      Livet är kort och Nu!
                      Läs mera!
                      !?

                      Kommentera

                      Working...
                      X