Howdy!
Vet inte riktigt om det här är det lämpligaste forumet att ställa just den här frågan på, men jag provar iaf då jag vet att jag kommer få trevliga svar och intressant feedback.
Investerade nu i höstas i en fyrhjulig räser i form av ett stycke Opel Calibra.
Nu till våren ska den ut igen och jag har då funderat lite på turbokonvertering av bilen.
Som det ser ut i dagsläget så sitter det en original C20XE-motor i (2.0l 16 ventiler). Toppen är planad och portad och ska in på renovering så det inte är några fel på den när bygget påbörjas.
Det jag undrar nu är om någon har någon erfarenhet av detta?
Jag vet ju vilka pryttlar som behöver köpas/byggas/bytas ut, men är det någon som vet ifall det här är samma motor som den som kommer med turbo - C20LET bara det att LET'n just har turbo? Båda två är 16 ventilers DOHC-motorer på 2 liter.
Vad bör man tänka på inför detta bygge?
Mycket tacksam för svar.
Vet inte riktigt om det här är det lämpligaste forumet att ställa just den här frågan på, men jag provar iaf då jag vet att jag kommer få trevliga svar och intressant feedback.
Investerade nu i höstas i en fyrhjulig räser i form av ett stycke Opel Calibra.
Nu till våren ska den ut igen och jag har då funderat lite på turbokonvertering av bilen.
Som det ser ut i dagsläget så sitter det en original C20XE-motor i (2.0l 16 ventiler). Toppen är planad och portad och ska in på renovering så det inte är några fel på den när bygget påbörjas.
Det jag undrar nu är om någon har någon erfarenhet av detta?
Jag vet ju vilka pryttlar som behöver köpas/byggas/bytas ut, men är det någon som vet ifall det här är samma motor som den som kommer med turbo - C20LET bara det att LET'n just har turbo? Båda två är 16 ventilers DOHC-motorer på 2 liter.
Vad bör man tänka på inför detta bygge?
Mycket tacksam för svar.
Kommentera