Hej hopp,
Kollar lite på att starta en mindre webshop och håller på at kolla på diverse olika system och bokföringsprogram.
Jag kan inte speciellt mycket om bokföring och fakturering och sådant i dagsläget så det är definitivt något jag måste lära mig mer om innan jag startar men har lite funderingar på hur ni andra har löst det.
Då jag inte kommer att ha speciellt många köp/vecka så funderar jag på att använda någon lite enklare webshop som t.ex. OpenCart istället för OsCommerce som så många använder.
Anledningen är främst för att den är enklare och mer logiskt (och mycket snyggare från grunden) om man inte hållt på med sånt här tidigare. Blir mest förvirrad så fort jag går in i admin på OsC.
När en beställning sedan läggs så fyller jag manuellt i den i ett program som t.ex. Unicell_BAS eller kanske t.o.m Unicell_BAS Mini för att få fram en faktura eller kvitto för förskottsbetalning. Har testat Unicell nu ett tag och tror mig komma rätt bra överens med dem med tanke på min kunskap om bokföring.
Blir ju såklart en del jobb att manuellt lägga in varje order, men jag har knappast råd med någon api-lösing från SPCS eller liknande i dagsläget.
Hur gör ni andra som har mindre shoppar eller hur skulle ni gjort om ni haft det?
Kollar lite på att starta en mindre webshop och håller på at kolla på diverse olika system och bokföringsprogram.
Jag kan inte speciellt mycket om bokföring och fakturering och sådant i dagsläget så det är definitivt något jag måste lära mig mer om innan jag startar men har lite funderingar på hur ni andra har löst det.
Då jag inte kommer att ha speciellt många köp/vecka så funderar jag på att använda någon lite enklare webshop som t.ex. OpenCart istället för OsCommerce som så många använder.
Anledningen är främst för att den är enklare och mer logiskt (och mycket snyggare från grunden) om man inte hållt på med sånt här tidigare. Blir mest förvirrad så fort jag går in i admin på OsC.
När en beställning sedan läggs så fyller jag manuellt i den i ett program som t.ex. Unicell_BAS eller kanske t.o.m Unicell_BAS Mini för att få fram en faktura eller kvitto för förskottsbetalning. Har testat Unicell nu ett tag och tror mig komma rätt bra överens med dem med tanke på min kunskap om bokföring.
Blir ju såklart en del jobb att manuellt lägga in varje order, men jag har knappast råd med någon api-lösing från SPCS eller liknande i dagsläget.
Hur gör ni andra som har mindre shoppar eller hur skulle ni gjort om ni haft det?
Kommentera