Meddelande

Minska
No announcement yet.

Få möjlighet att posta länk efter en prövoperiod

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Få möjlighet att posta länk efter en prövoperiod

    Jag läste ett utmärkt förslag på förbättring av wF, författat av Poteta: http://www.webforum.nu/showpost.php?...85&postcount=3

    Jag tycker det skulle vara en bra idé. Vad sägs om att man måste ha varit medlem 7 dagar ELLER ha postat 10 inlägg utan länk. Vad tror ni om det?

  • #2
    Jag gillar idén!
    Mitt företag

    Kommentera


    • #3
      låter väl bra, men det kanske räcker med medlem en vecka
      dannesholk.se

      Kommentera


      • #4
        Några illasinnade kan man nog få bort, så idén är strålande!
        I awake to see that no one is free,
        We're all fugitives,
        Look at the way we live.
        Down here, I cannot sleep from fear no.

        Kommentera


        • #5
          Danny skrev: Visa inlägg
          låter väl bra, men det kanske räcker med medlem en vecka
          Sant. Fungerar det inte så går det alltid att strama åt eller ändra i ett senare skede.

          Kommentera


          • #6
            På andra forum har jag sett att man ska posta 20 inlägg eller nåt och då bara dum-postar folk i stället.

            Det är nästan bättre att ha det som det är, att posta länkar direkt. De som missbrukar kommer göra det i alla fall.

            Men om man postar länk direkt kan man lättare se vem som missbrukar och direkt stänga av en specifik medlem.

            Ett eventuellt filter löser inte problemet. Det tar bara nya former. Men visst... bättre än inget!

            Kommentera


            • #7
              Om en spärr skall införas tycker jag att dagar är bäst. Det skulle ju faktiskt kunna vara så att en seriös person blir medlem för att söka kritik på sin webbsida i forumet "Kolla min hemsida!". Att då tvinga denne att skriva inlägg skulle troligtvis resultera i skumma och framtvingade inlägg.

              Kommentera


              • #8
                Ja, min röst faller också på dagar. Jag tror webmasters network har två månader eller nåt. Där tar det en evig tid... men det funkar bra tycker jag.

                ***
                Deras regler:
                http://www.wn.se/t3490.html

                Det stod inget om just detta där. Annars står det rätt många spännande saker och man kan bara konstatera att ett regelverk är ungefär lika effektivt som användarna som använder det...

                Här var en kul länk som passar i detta forumet!!

                "När du har det lite stressigt eller är irriterad på något så ombeds du läsa detta när du känner uppgivenhet eller allmänt nere, Lovar att det kommer pigga upp dig."
                http://www.wn.se/showpost.php?p=198181&postcount=1

                Kommentera


                • #9
                  Här har vi ett exempel på en snubbe som spammar, men varit medlem sen i juni. http://www.webforum.nu/showthread.php?t=177442 Om man satte t.ex. en veckas medlemskap innan postning av länkar så skulle han/hon alltså vara OK. Satte man däremot ett antal inlägg skulle folk, som tidigare påpekats, bara klämma in ett gäng nonsens-inlägg och sedan ha fritt fram att spamma hur mycket som helst.

                  Nackdelen med förbud och regler som är exakt definerade är alltså att man samtidigt "godkänner" allt som inte definerats. Och då sitter man där med skägget i brevlådan: spammare har "rätt" att spamma så mycket dom vill bara dom varit medlemmar i xx antal dagar eller postat xx antal inlägg.

                  Jag tycker istället att vi låter moddarna avgöra från fall till fall istället. Det behöver inte vara svårare än så.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

                  Kommentera


                  • #10
                    Eller göra så att man måste vänta ett dygn innan man överhuvudtaget kan posta på sidan kan ju också vara ett alternativ. Eller så bara tar man och sparkar ut spamarna med en gång. Så jävla jobbigt är det ju inte. Passa på att sparka lite på moderatorerna också som inte borde sova så här sent på dagen. Eller syssla med inkomstbringande aktiviteter.
                    Silfver Creations

                    Kommentera


                    • #11
                      Man får ha i åtanke att de flesta som reggar sig antingen behöver hjälp med något nu eller har ett svar på en frågeställning i en tråd. Att då behöva vänta x antal tidsenheter för att kunna posta skulle göra mig galen (och gjorde mig galen när jag försökte återregga mig på 99se - medan jag väntade på att bli accepterad hittade jag svaret på annat håll ) så jag gillar inte riktigt den tanken.

                      Dessutom tycker jag vi är skapligt snabba på att få bort spammare, nu har vi en rutin för det - något som vi inte riktigt hade förr... Men det hänger också på att ni, kära medlemmar, drar ert strå till stacken och rapporterar de som ska väck.
                      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                      Kommentera


                      • #12
                        Att behöva vänta på godkännande/någon dum tidsgräns är ungefär som att säga: "Vi vill inte ha några fler medlemmar".

                        Kommentera

                        Working...
                        X