Meddelande

Minska
No announcement yet.

DVD-hylla för många filmer

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• DVD-hylla för många filmer

Jag börjar få lite väl fullt i mina dvd-hyllor som jag har nu märker jag. Dessutom har jag inga som helst planer på att sluta köpa filmer så mitt problem är att jag behöver något bättre sätt att förvara filmerna på.
    Just nu har jag fyra Benno-hyllor från Ikea men det är inget alternativ att skaffa flera såna.
    Vad har ni för alternativ?

BINGO!

Har samma bekymmer & har en begränsning vad gäller utrymme i hemmet, har en vägg som jag vill klä från golv till tak med DVD-filmer.

Utrymmet är: B=1.40 bred H=2.25
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

Kommentera

Mio har ett grymt som heter Zero eller Beetle

Kommentera

Kan IKEA:s Bonde vara något? Vi har en sådan variant och i den ryms det i varje hyllplan/fack/"hål" ~23 singelcase-filmer. Kolla också de övriga Bonde-varianterna, det kanske finns någon annan som passar bättre, även om hyllplanen är lika stora.
        resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Ska själv sätta upp en LACK hylla. http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores...roductId=11326
          Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

Kommentera

KAXÅS

LEKSVIK Hylla

LEKSVIK Skåp

Kommentera

Här är en till med samma problem. Jag har börjat stapla dom på golvet... :/

Kommentera

Re: DVD-hylla för många filmer

[citat=SirPeter]Jag börjar få lite väl fullt i mina dvd-hyllor som jag har nu märker jag. Dessutom har jag inga som helst planer på att sluta köpa filmer så mitt problem är att jag behöver något bättre sätt att förvara filmerna på.
                Just nu har jag fyra Benno-hyllor från Ikea men det är inget alternativ att skaffa flera såna.
                Vad har ni för alternativ? [/citat]

Du behöver inte sluta köpa filmer, men du kan ge några av dom du sett för många gånger till mig
                Living well is the best revenge

Kommentera

[citat=erka]Mio har ett grymt som heter Zero eller Beetle [/citat]Tyvärr. Det skulle bli en hel del såna och det är inte aktuellt.

[citat=Dryden]Kan IKEA:s Bonde vara något?[/citat]Nix, den är för djup och därmed tar för mycket plats i förhållande till lagringskapacitet.

[citat=caze]Ska själv sätta upp en LACK hylla.[/citat]Går också bort. Då kan jag lika gärna ha kvar det som jag har det idag och dessutom ha stöd i sidorna.

[citat=PersianBulldog]Kaxås, Leksvik hylla, Leksvik skåp[/citat]Kaxås kan funka även om det blir ganska många såna. Leksvik går bort direkt pga för mycket outnyttjbart utrymme.

Kommentera

Snickra själv. Då får du precis de mått du vill ha.

< Kunnskap är mackt > < Blogg >

Tidigast redigerad av Brantis. 2001-12-20 klockan 21:01

Kommentera

Jo det har väl ofta lutat åt att bygga själv för att få det som man vill ha det men pga tidsbrist och platsbrist för själva snickrandet så vill jag först se om det finns färdiga alternativ.

Kommentera

Hos mig rör det sig i dag om ca 130 filmer så att köpa en hylla som rymmer 39 filmer är liksom ingen option, att köpa ett skrymmande skåp som rymmer 139 filmer är heller absolut ingen option tyvärr.

Ett smidigt skåp som rymmer 600 filmer däremot.. Eller 400..

Kommentera

Släng fodralen så har ni genast mycket mer plats...
                          /Erik
                          "My love for you is like a truck, BERSERKER"
                          "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Kommentera

Jag åkte till den lokala järnaffären och inhandlade några fönsterbrädor och några smidesfästen och monterade upp.
                            Funkar utmärkt och måtten var perfekta!
                            Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
                            ><((((º>

Kommentera

[citat=Pedda]Jag åkte till den lokala järnaffären och inhandlade några fönsterbrädor och några smidesfästen och monterade upp.
                              Funkar utmärkt och måtten var perfekta! [/citat]

Nu vaknade den mer kreativa sidan i min ynkliga hjärna...

Fönsterbrädor säger du? I obehandlat trä?
                              Smidesfästen? Snackar vi sånna där svarta lite mer "snygga" saker nu?

Har du en bild på din hylla?

Kommentera

Working...
                              X