Meddelande

Minska
No announcement yet.

ÖVersättare.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ÖVersättare.

Kan ni ge några tips till vilka företag som är bra och hyfsad priset på översättning.

Just nu har vi Svenska - Engelska på sidan.

men vi skulle behöva översättare inom

Danska - Norska - Finska - Spanska - Tyska

och lite fler språk bara kul och ha språk vall för sina besökare.

Eller fins det någon här som har modersspråket inom dem här språken som vill jobba för extra pengar.

Så får ni gjärna kontakta mig på mikael@dwmedia.nu

Först och främst är vi mest ute för danskan då vi har

www.dwmedia.dk också.

Hör efter med t.ex. http://www.zensus.com/

Be dem även att korrekturläsa den svenska texten. Som ren konstruktiv kritik måste jag säga att ni verkligen bör ta ett rejält tag med originaltexten, innan ni lägger pengar på översättningen. Om ni vill så diskuterar jag gärna detta mera, t.ex. i språkforumet.
    "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

Kommentera

Håller med emission, se över svenskan först. Just nu känns det som om en fjortonåring har skrivit texten och sen försökt att stoppa in så många "finare" ord som möjligt.
      Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
      söker trevligt sällskap för matresa till USA!

Kommentera

Nu tycker jag att emission och Quid är lite elaka.
        Men jag måste faktiskt hålla med.

Kommentera

Ja den text skrev vi bara lite snabbt.

För fylla ut desingen.
          Den är inte riktigt klar vill bara höra lite om översättnings priser

Blir väll inte riktigt akutelt kanse just nu.

Kommentera

DW Media bedriver flertal tjänster därför vill vi inte skriva om alla tjänster på denna sida därför fins det än meny till höger där du kan hämta information om varje tjänst.
            Ett exempel (ovan). Låter som rena grekiskan och jag tycker det är likadant på alla sidor. Varför inte göra det ordentligt på en gång? Jag kan i alla fall inte ta en sida på allvar när språket är så dåligt, förmodligen en av de värsta jag sett hittills. I stort sett varenda mening är skumt formulerad.

emission skrev:
            Be dem även att korrekturläsa den svenska texten. Som ren konstruktiv kritik måste jag säga att ni verkligen bör ta ett rejält tag med originaltexten, innan ni lägger pengar på översättningen.
            Last edited by Compusa; 2006-12-18, 09:40.

Kommentera

Inte för att vara taskig, men det jag läst om dwmedia och dig på nätet gör mig bara förbannad.
              Men men... försök att rätta till svenskan innan du ger dig in på översättning till andra språk. jag tappade bort mig totalt..
              Den ända vettiga meningen jag hittar på din sida är

"Vi kan erbjuda allt ifrån nära dialog med en utvald målgrupp till effektiva räckviddskampanjer"

och den meningen hittade jag även på:
              http://www.lunarworks.se/?/mar/mar_marknad.asp

// micke
              pixel8.se | swiff.se

Kommentera

pixel8 skrev:
                Inte för att vara taskig, men det jag läst om dwmedia och dig på nätet gör mig bara förbannad.
                Ja just det. Det är väl han som snor saker från höger till vänster?
                http://www.webmasternetwork.se/f2t15576.html

Det kanske är Anna som skrivit texten på sidan? Detta mail fick ägaren från dgmedia.se när han skickade ett mail angående dwmedias design, vilken var välidgt lik deras.
                Ja den håller jag med om att den ser jävligt lik ut förutom backrunden.
                Som sakt så jobbar jag bara här på informastionen Slutar jobba snart så jag skickar över ärendet till dem som börja jobba efter mig.

Ska även skicka en order till våra programerare som turas om jobba natt..
                Att ta ner den och göra något mer eget.

Ska be dem sätta upp våra öppen tider som vi har på kontoret samt telefonnr och sånt.
                Eller om vi tar tillbaka våran gamla desing.

Men www.gratissidan.org Så såg jag själv med blåtta öga när våran chef köpte sajten av dem som fick lov jobba lite extra.

Så den vet jag till 100% att den inte är kopierad 1 piss från eran.

Men vi gör så att jag ser till att ringa hem till chefen.
                Så får han ringa upp till programernas avdelning för omkodning av sidan.

Jag har ingen befogenhet av att ändra på sidan.

Vi är bara anstälda.

Vi har 5 st på support och informastionen

5 dagtid 5 natt tid.
                Samma med programerarna och tenikerna.

Våra 2 advokater jobbar dygnet runt vi ringer bara in dem när vi behöver dem.

Mikael får ringa in till dem höra.
                Mikael fixar nog det där.

Sjävl tycker jag att det ser för jävligt ut med dgmedia och dwmedia likt.
                Där ser jag inte kanppt några färger ändrade.

Men jag ska ringa mikael nu.

Har ni ytterligare funderingar så får ni återkomma.

Mvh
                Anna Johansson, Information
                Nu ska jag inte strö mer salt i såren, men om man läser tråden på Webmaster Network så blir det svårt att vara snäll. Vem vet, du kanske har ändrat dig?
                Last edited by Compusa; 2006-12-18, 12:56.

Kommentera

Jag har flera bra kontakter inom översättningsbranschen som jag kan förmedla. Problemet är bara att den text som finns på sidan inte går att översätta eftersom den inte går att förstå. Vad betyder t.ex. det här på svenska?
                  [citat]Goda råd är om fall föräldrar och äldre typer kan också surfa på våra tjänster för att hålla koll på sina barn. Och gärna använder kontakt med oss på dw media.[/citat]
                  /Tor
                  Jag och mina bilder.

Kommentera

pixel8 skrev:
                    Men men... försök att rätta till svenskan innan du ger dig in på översättning till andra språk. jag tappade bort mig totalt..
                    Den ända vettiga meningen jag hittar på din sida är

"Vi kan erbjuda allt ifrån nära dialog med en utvald målgrupp till effektiva räckviddskampanjer"

och den meningen hittade jag även på:
                    http://www.lunarworks.se/?/mar/mar_marknad.asp

// micke

ja vi kan ju erbjuda dem i rätt målgrupp osv.
                    Som många andra kan.

Hittar den på fler annonsmatrial ställen.
                    Fins ju många som skriver så där.

Om dem har anpassad målgrupper och kampanjer.

Kommentera

Compusa skrev:
                      Ja just det. Det är väl han som snor saker från höger till vänster?
                      http://www.webmasternetwork.se/f2t15576.html

Det kanske är Anna som skrivit texten på sidan? Detta mail fick ägaren från dgmedia.se när han skickade ett mail angående dwmedias design, vilken var välidgt lik deras.

Nu ska jag inte strö mer salt i såren, men om man läser tråden på Webmaster Network så blir det svårt att vara snäll. Vem vet, du kanske har ändrat dig?

OCh angående Gratissidan.org hade vi på en annan sms tjänst före ut för köpa mobil loggon.

Långt innan gratissidan.org ändrades.
                      Till länk akriv.

Ta reda på fakta innan du snackar.

Kommentera

Och ska ni klaga på sajterna.
                        Desinger osv så köper vi varenda jävla sak.

Då vi inte har några som kan desinga.
                        Det är olika personer som har gjort våra sajter.

Goran Panic ligger backom
                        www.smsnetwork.org
                        www.gratissidan.org om jag inte mins helt fel.

www.dwmedia.nu är gjort av Robbin Eriksson

Utbilda.net och Webhottellsguiuden.eu är gjort av Björn Johnsson

Osv orka inte dra upp allt nu.

Så jag tycker ni bör ta reda på fakta innan ni säger något.
                        Vi har ingen invärkan på själva desingerna förutom att vi kluddar lite i uppläggen i paint.

Som dem sedan gör fram.
                        Fast tyligen tar inte folk reda på fakta utan dem snackar bara dynga.
                        Last edited by dwmedia; 2006-12-25, 00:01.

Kommentera

Om sidorna är legitimt skapade (det kan ju vara så att de designers du anlitar tjuvar sina layouter, och då är det ändå ett problem) så är det bra så.

Jag tänker inte klaga på sajterna, men upprepar att den språkliga nivån på era sajter (inte bara dwmedia.nu) måste höjas rejält för att man ska kunna ta dem på allvar.

Jag har all respekt för att man kan tycka att det är svårt att skriva rätt och bra, men likafullt är det antagligen den allra viktigaste faktorn i en webbplats framgång.

Webben kryllar av språkintresserade som mer än gärna hittar alla fel i texterna. Detta är ett problem om man inte gör något åt sina texter, men en enorm tillgång om man väljer att utnyttja den hjälp man kan få.
                          "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

Kommentera

dwmedia skrev:
                            Ta reda på fakta innan du snackar.
                            Anser att tråden och länkarna till sidorna på Webmaster Network är tillräckliga. Jag har en ganska klar bild om vad du sysslar med så du behöver inte bemöda dig med dina tarvliga försök att bortförklara dig. Nu låter jag denna tråd vara i fred.

Kommentera

dwmedia skrev:
                              Desinger osv så köper vi varenda jävla sak.
                              Bra formulerat. Känns inte direkt som ett seriöst svar för era layouter. Om man bara tar från fangelset.nu och anstalten.nu. det är knappast layouten som är problemet där, där är hela konceptet stulen. Men detta kommer jag inte diskutera då de svar som du har gett på WMN. Tyvärr så håller jag med Compusa. Håller även med de andra om din/er svenska, jag är verkligen ingen expert på det svenska språket men jag har extrema svårigheter att läsa texterna som finns på sidorna.
                              "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

Working...
                              X