Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vilka här kör Vista?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka här kör Vista?

    Hej!
    Vista har ju funnits ute 2 månader nu drygt så tänkte kolla vilka som kör Vista och vilka som "fortfarande" sitter kvar på Xp eller dylikt?

    Ni som kör Vista vad tycker ni om det?

    Själv har jag kört Vista sen 3 dagar efter att det släpptes och hade problem med grafikkortsdrivaren som fanns med på skivan. Men efter lite pill så fungerade det.

    Annars har det flytit på utan problem. Bara ett program som funkar lite halvdåligt är Visual C++ 6.0.

    Mvh Tillmar
    Last edited by tillmar; 2007-03-22, 18:26.

  • #2
    Jag har kört Vista på min laptop i ca 2 månader, tycker det funkar riktigt bra. Har inte stött på några stora problem. Håller just nu på att installera Vista på min ena stationära dator, och den andra stationära ska få Vista till helgen

    Jag gillar Vista skrapt, det är riktigt stabilt, det känns snabbt och fräscht.
    Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
    söker trevligt sällskap för matresa till USA!

    Kommentera


    • #3
      Körde vista men slängde ut de efter 1 mån

      Väntar nog ett år innan jag installerar det igen.
      Segt o krångligt .. total misär enligt mig enkla saker man ska ställa in blir jobbiga då du måste gå massa omvägar o så ... resurskrävande va de också XP käns otroligt smidigare o snabbare
      " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

      Kommentera


      • #4
        Jag har i mina tankar velat fram och tillbaka om jag ska köra in XP igen. För iom att jag installera Vista så köpte jag mer minne så gick från 512mb till ~1200.

        Som sagt Vista flyter på utan problem. Men någonstans i skallen känns det väldigt "stort". Man öppnar 3 mappar sen så känns det som skärmen är full. Men endå så tycker jag det känns snyggare är XP.

        Så det är lite veligt fram och tillbaka!

        Sen är jag väldigt förvånad att det funkar så bra på min dator som inte är någon monster-maskin precis!

        Kommentera


        • #5
          Du kan ju söka på Vista här på wF så får du ju en del synpunkter. Jag säger inte mer!
          Livet är kort och Nu!
          Läs mera!
          !?

          Kommentera


          • #6
            Mitt Vista Home Premium anländer imorgon. Det blir spännande.

            Kommentera


            • #7
              Är inte imponerad av min Vista Business, följde med den bärbara HP:n jag köpte. Jag tycker att det går långsammare att boota än XP, och det första jag skulle göra efter installation var att byta från högererhänt till vänsterhänt mus. När jag klickade på "Apply" hängde sig burken. Råkade ut för hängning vid installation av Avast antivirus också.
              All in all känns Vista Business som ett XP (man känner igen alla menyer, men de har bytt plats) med ett GUI påklistrat, inspirerat från Mac OS. Inte dåligt, men jag har inte upplevt någon direkt förbättring från XP.

              Kommentera


              • #8
                Har kört det sedan det släpptes och har inte haft några problem. På min dator flyter det på mycket bättre än XP. Det verkar kunna handskas med mina dubbla kärnor mycket bättre också. Klart bättre prestanda.
                /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
                Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

                Kommentera


                • #9
                  Har kört Vista på min jobbholk sen första december och är oimponerad.

                  Det två bra sakerna är att att man söker för att starta program, hitta till rätt avdelning i kontrollpanelen etc. utan att behöva rota runt i en massa undermenyer, samt att man kan klicka på ikoner i programlistan när man gör alt-tab (som i OSX).

                  Men resten... Aero ser väl flashigt ut men gör varken till eller från, och på mitt gamla jobb körde jag OSX, så det mesta som är nytt i användargränssnittet känns som halvdana kopior. 3D-flip (Win-tab), till exempel, är en katastrofalt dålig variant av Exposé. UAC är en rätt konstig lösning av vad sudo gjort på *NIX sedan tidigt sjuttiotal, etc.
                  Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
                  Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

                  XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag installerar inte Vista av den enkla anledningen att det verkar som om att Vista kommer att bli ett nytt Windows ME.....för där är nämligen ett nytt OS från MS som är tänkt att lanseras redan om 2 år...dvs 1 år efter att det kommit servicepack till Vista som gör det lite mer intressant att installera....då kan man ju lika gärna vänta ytterligare ett år och få det nya OSt istället.

                    Kommentera


                    • #11
                      Zpookey skrev:
                      Jag installerar inte Vista av den enkla anledningen att det verkar som om att Vista kommer att bli ett nytt Windows ME.....för där är nämligen ett nytt OS från MS som är tänkt att lanseras redan om 2 år...dvs 1 år efter att det kommit servicepack till Vista som gör det lite mer intressant att installera....då kan man ju lika gärna vänta ytterligare ett år och få det nya OSt istället.
                      Vilket OS är det som kommer om 2 år?
                      "There's an idiot born every day. And you know what the first thing they do is?
                      That's right, they buy a computer and head for the internet."

                      Brad (a) little-gamers.com


                      www.opsmode.com
                      www.kaffesidan.se

                      Kommentera


                      • #12
                        Jag kör med Vista och jag tycker att det flyter på bra, men jag skulle inte gråta i floder om jag tvingades tillbaka till XP.

                        Kommentera


                        • #13
                          Zpookey skrev:
                          Jag installerar inte Vista av den enkla anledningen att det verkar som om att Vista kommer att bli ett nytt Windows ME.....för där är nämligen ett nytt OS från MS som är tänkt att lanseras redan om 2 år...dvs 1 år efter att det kommit servicepack till Vista som gör det lite mer intressant att installera....då kan man ju lika gärna vänta ytterligare ett år och få det nya OSt istället.
                          Bullshit..
                          http://gråimport.se

                          Kommentera


                          • #14
                            Var fjärde år är väl Microsofts nya ambition att lansera ett nytt operativsystem. Dock kan jag inte hålla med Zpookey om att Vista riskerar att bli ett nytt ME. Den lilla tid jag har kört Vista (från kl. 16:46 idag) så känns det som en enorm uppfräschning sedan XP. En rätt hyffsad kandidat till Mac OS X, men dock med lite skrämmande gränssnitt kanske.

                            Kommentera


                            • #15
                              Försökte idag få bort ubuntu och Grub men misslyckades så fick bli en ominstallation. Så har dragit in Xp nu igen. Så får vi se om jag ångrar mig sen eller inte.

                              Men vad var det där pratet om ett till OS som ska komma inom två år? Stämmer det eller är det bara nått rykte?

                              Kommentera

                              Working...
                              X