Meddelande

Minska
No announcement yet.

Mail dyker inte upp i Outlook

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mail dyker inte upp i Outlook

    Hej, bullen...

    Jag, eller snarare mina kollegor, upplever att mail levereras långt senare än normalt till deras Outlook. Vi kör IMAP och har flera klienter igång konstant mot samma mailkonton.

    När detta påpekades kikade jag lite på mailen i fråga och kan se att de skickats exempelvis 11:17:04 och kommit fram 11:17:06. Problemet är att de inte kunnat se detta mail förrän sent på eftermiddagen. Lite omöjligt att bevisa/motbevisa och det tar tvärtstopp i skallen när det kommer till hur jag ska felsöka detta.

    Några tips?
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

  • #2
    Tidsstämpeln anges, så vitt jag vet, i mailservern och inte i klienten.

    Om ett mail skickats 11:17:04 och tagits emot 11:17:06 så betyder det ju att mailet kommit fram 11:17:06 till servern.
    Jag har hört att olika antivirusprogram kan påverka. Åsså beror det väl på vilken typ av server ni använder (MS Exchange eller annan).

    Kanske https://www.google.se/search?num=50&...91.JB30y5i_U50 är en bra början....?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

    Kommentera


    • #3
      Tack för tipsen, Danne!

      Vi kör bara IMAP direkt mot Loopia. Vi har ett antal konton i både datorer och telefoner.
      Det skall sägas att även om man klickar "Send / Receive" så kommer inte dessa mail, även då de funnits på Loopias servrar.

      Antivirus kör vi Windows Defender och det har inte ställt till något på mina burkar som jag märkt av.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

      Kommentera

      Working...
      X