Meddelande

Minska
No announcement yet.

Sony Ericsson X1 Xperia.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sony Ericsson X1 Xperia.

    Då har jag köpt mig en SE Xperia. http://www.sonyericsson.com/cws/prod...x1?cc=se&lc=sv
    Någon annan som skaffat den? Allt funkar kanon även om den är en väldigt avancerad telefon. Men en sak verkar inte funka.
    Om jag väljer en av SonyEricsson panelerna så går klockan på panelen en timma efter det som man ställer in klockan på?
    Någon annan som har detta problemet? Har det med sommar/vintertid att göra? Hittar inte hur man ställer in sommar/vitertid?

    Har även en iPhone 3G att sälja pga detta köp om någon är intresserad?
    Last edited by MAGGE; 2008-10-21, 20:42.
    www.yourobot.se
    www.litosmc.se

  • #2
    Är du inställd på rätt stad? Har du GMT +1? Sommar/vintertid?
    http://www.microsoft.com/canada/wind.../time_wm6.mspx
    resebloggen # twitter # instagram

    Kommentera


    • #3
      Nu hittade jag det. Man var tvungen att klicka i sommartid i själva Xpanelen. Att klockan var rätt inställd hjälpte inte.
      www.yourobot.se
      www.litosmc.se

      Kommentera


      • #4
        En polare har skaffat en sådan, han säger ibland att när någon ringer så går bara vibratorn också kan han ibland inte höra den andra är det så på din med?
        dannesholk.se

        Kommentera


        • #5
          Jag utnämner härmed denna tråden till WF´s ofiiciella Xperia X1 tråd! (om det är ok?)
          De gör jag för att nu har jag fler frågor och det kan väl vara kul för Xperia användare att ha alla frågor samlade.

          Nästa fråga gäller de två dioderna som sitter till höger och vänster uppe på själva skärmens kant och som blinkar i olika färger. Vad betyder dessa?
          Wlan eller nåt annat.
          www.yourobot.se
          www.litosmc.se

          Kommentera


          • #6
            Danny skrev:
            En polare har skaffat en sådan, han säger ibland att när någon ringer så går bara vibratorn också kan han ibland inte höra den andra är det så på din med?
            Nej inget problem med detta som tur är. Det enda jag stött på hittils är att jag hade för flottiga fingrar när jag satte i minneskortet. Det blev dålig kontakt då på något sätt.
            Det knepiga är att min dator hittade kortet men inte telefonen?
            www.yourobot.se
            www.litosmc.se

            Kommentera


            • #7
              MAGGE skrev:
              [Nästa fråga gäller de två dioderna som sitter till höger och vänster uppe på själva skärmens kant och som blinkar i olika färger. Vad betyder dessa?
              Wlan eller nåt annat.
              Va skråen, fick du inte med någon bruksanvisning?
              resebloggen # twitter # instagram

              Kommentera


              • #8
                Den är nästan lika dålig som den man får till iPhonen.
                Men jag ska ge det ett försök till och lusläsa. Det är nog större chans att hitta svar på webben.
                www.yourobot.se
                www.litosmc.se

                Kommentera


                • #9
                  MAGGE skrev:
                  Den är nästan lika dålig som den man får till iPhonen.
                  iPhone behöver man ingen bruksanvisning till.
                  resebloggen # twitter # instagram

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har en Xperia sedan i torsdags, gillar den skarpt, fast har problem med inställningar som inte sparas ordentligt, stänger jag av den optiska joysticken så är den lik förbannat aktiverad igen så fort jag startat om telefonen?

                    ewenson.se - själlöst

                    Kommentera


                    • #11
                      Efter att ha hittat en 26 sidors PDF så vet jag nu vad dioderna är till för.
                      De blinkar i olika kombinationer och färger efter olika händelser.
                      Ett meddelande, missat samtal, alarm m.m. hur man nu ska lära sig de kominationerna.
                      Varför skickar de oftast bara med "kom igång guider" nu mer och inte hela instruktionsböcker? Miljövänligt iofs.
                      Värre var det förr när de skickade med en bok för varje land.
                      www.yourobot.se
                      www.litosmc.se

                      Kommentera


                      • #12
                        MAGGE skrev:
                        Har även en iPhone 3G att sälja pga detta köp om någon är intresserad?
                        Jag är intresserad! Hur mycket?

                        Kommentera


                        • #13
                          Sorry den är såld. Efter 30 mail på 2 timmar. Tydligen en telefon folk vill ha...
                          www.yourobot.se
                          www.litosmc.se

                          Kommentera


                          • #14
                            Har haft min i två veckor idag, är så sjukt nöjd, den bästa telefon jag haft på länge helt klart.

                            Ang. de här dioderna (som är fyra, en i varje hörn av skärmen) så kan du ställa in vad du vill visa.

                            Jag har t.ex. ställt in att endast visa laddning, lågt batteri och missat samtal, det är inte så svårt att lära sig då.

                            Du ställer in vad som ska visas under "Inställningar -> System -> Belysning".

                            Jag blev sjukt irriterad på det här med instruktionsboken, jag fick telefonen som en av dom första och då hade inte SonyEricsson laddat upp PDF'en ännu.

                            Det här med ringsignalen är lite irriterande, att vissa signaler är ganska låga och att det inte går att få högre ringsignal. Har man telefonen i fick är det rätt knepigt att höra när det ringer.
                            //Micke Andersson
                            Hemsida | Kontakta
                            ----------------------
                            "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

                            Kommentera


                            • #15
                              Njuter av min Xperia, haft lite batteritest igång ett par dagar, laddade i förrgår morse, och med rätt normal användning så har den börjat varna om laddning nu

                              Fast då har jag ju ingen mejlkoll igång konstant heller, och är snabb på att få ingång knapplås och därmed svart skärm så fort jag lagt ifrån mig den

                              Detta är för övrigt skrivet med Xperian, sittandes skönt i soffan

                              ewenson.se - själlöst

                              Kommentera

                              Working...
                              X