Meddelande

Minska
No announcement yet.

Flightsim - Tips, trix och frågor.

Minska
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Var väl som alla andra flygplatser i FS, bara det att rullbanan är smalare.

    Fast det är en ganska fin utsikt innan landning på bana 16, i och med att du flyger över staden innan du landar.

    Kommentera


    • #92
      [citat=LeonL]Menar du Sundsvall-Härnösand-flygplatsen?[/citat]I folkmun ja. [citat=LeonL]Hårda landningar beror ju i och för sig på hur stort planet är, samt vilken hastighet den håller vid landning. [/citat]...vilket kan tyda på att det är svårt att tajma landningen? Vad vet jag, jag har ingen aning men ryktet säger att den är svår. [citat=LeonL] Var väl som alla andra flygplatser i FS, bara det att rullbanan är smalare.

      Fast det är en ganska fin utsikt innan landning på bana 16, i och med att du flyger över staden innan du landar.[/citat]Det är mycket fin utsikt, nästan lika fin som när man går in över Östersund (IRL fortfarande).
      resebloggen # twitter # instagram

      Kommentera


      • #93
        Sprang på ytterligare en juste vädertjänst:
        http://en.allmetsat.com/metar-taf/
        jobbskatteavdrag.se

        Kommentera


        • #94
          Har redigerat inlägg nr1 i denna tråd.
          Tillverkat någon typ av wF flightsim minifaq av bla. inläggen från denna tråd.
          Var är alla ?

          <Dark_Lord411> hi
          <Dark_Lord411> asl ?
          <ShockSMX> no, dsl... you?

          Kommentera


          • #95
            [citat=acka]Har redigerat inlägg nr1 i denna tråd.
            Tillverkat någon typ av wF flightsim minifaq av bla. inläggen från denna tråd. [/citat] !

            Jag kan även rekommendera EditVoicePack, som är ett program som ändrar om ATC-meningarna till mer realistiska formuleringar. Ett exempel är att de har tagit bort "maintain" från climb/descent-instruktioner sam har lagt till vindinformation när du får Takeoff Clearence.

            Det finns även en funktion som gör att du kan "speeda upp" ATC-rösterna. Högt belastade flygplatsers ATC pratar nämligen ganska snabbt IRL. Jag provade det. Jag kan inte säga att jag är helt nöjd, men nöjd är jag i alla fall. Det är någon/några röster som känns lite orealistiska.

            Förresten så påminner detta mig om en händelse om en flygplanskrasch på någon flygplats. Flygplatsen fick stängas och jag minns när ATC-killen skrek: NO MORE 747s! WE ARE FULL!

            Kommentera


            • #96
              [citat=LeonL]
              Jag kan även rekommendera EditVoicePack, som är ett program som ändrar om ATC-meningarna till mer realistiska formuleringar. [/citat]
              Tack för tipset.


              [citat=LeonL]NO MORE 747s! WE ARE FULL! [/citat]
              Var är alla ?

              <Dark_Lord411> hi
              <Dark_Lord411> asl ?
              <ShockSMX> no, dsl... you?

              Kommentera


              • #97
                Re: Flightsim - Tips, trix och frågor.

                [citat=acka]Redigerat mitt första inlägg och lagt upp denna minifaq istället.
                Stort tack till Rikard för förslaget och en stor del av arbetet med denna faq.[/citat]Jag vill prompt hävda att idén är ackas och att det är han som ska ha "credit" för skapandet av FAQn!

                Nu är det upp till oss allihop att bifoga uppslag och idéer.
                jobbskatteavdrag.se

                Kommentera


                • #98
                  Efterlyser en länk under Flygplan - Freeware.
                  http://www.projectopensky.com

                  Kommentera


                  • #99
                    [citat=Josef]Efterlyser en länk under Flygplan - Freeware.
                    http://www.projectopensky.com [/citat]

                    Tack för tipset
                    Lagt till i listan.
                    Var är alla ?

                    <Dark_Lord411> hi
                    <Dark_Lord411> asl ?
                    <ShockSMX> no, dsl... you?

                    Kommentera


                    • Är det någon som vet av en bra Fokker 50 panel ?
                      Har provat "Fokker 50 Panel Project" men den bara craschar min FS hela tiden så det funkar inte.
                      Så jag skulle behöva någon annan panel istället.

                      Tips mottages tacksamt.
                      Var är alla ?

                      <Dark_Lord411> hi
                      <Dark_Lord411> asl ?
                      <ShockSMX> no, dsl... you?

                      Kommentera


                      • Gah! Har lyckats fått tag i FS2002 Pro nu. Men alla mina PAI flygplan är ju borta! Finns det ingen smart lite nisse som suttit och gjort en zip-fil eller liknande med massor av olika flygbolag.
                        Jag är för lat att installera alla igen

                        Sen så hade jag ett flygplan innan jag installerade om som jag hade tänkt börja använda i tävlingen.
                        Det enda jag kommer ihåg var att den hette något som MD-10/?? kunde gå i 0,88 mach, hade tre motorer samt att det var texturer för flygbolaget Northwest.
                        Tack på förhand från en flygsugen Impact!
                        Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                        Kommentera


                        • [citat=Impact]Sen så hade jag ett flygplan innan jag installerade om som jag hade tänkt börja använda i tävlingen.
                          Det enda jag kommer ihåg var att den hette något som MD-10/?? kunde gå i 0,88 mach, hade tre motorer samt att det var texturer för flygbolaget Northwest.
                          [/citat]
                          Har löst det nu!
                          Den hette DC10-40.
                          Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                          Kommentera


                          • Vart får man fram hur lång landningsbana och startbana ett visst flygplan behöver?
                            Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                            Kommentera


                            • [citat=Impact]Vart får man fram hur lång landningsbana och startbana ett visst flygplan behöver? [/citat]För Boeing-plan vet jag att informationen finns på Boeings hemsida.

                              Kommentera


                              • [citat=LeonL][citat=Impact]Vart får man fram hur lång landningsbana och startbana ett visst flygplan behöver? [/citat]För Boeing-plan vet jag att informationen finns på Boeings hemsida. [/citat]
                                Tack! Och om det är en DC10-40 så hittar man det vart?
                                Dumma Google vägrar ge relevanta sökträffar.
                                Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                                Kommentera

                                Working...
                                X