Meddelande

Minska
No announcement yet.

Bildspel på hemsidan, hur göra!?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bildspel på hemsidan, hur göra!?

    Jag ska hjälpa några kreativa konstnärer med en hemsida och nu vill dom ha någon form av bildspel på förstasidan.

    Jag har frågat på annat forum, men jag antar att jag skriver dåligt för ingen har svarat...

    Jag letar efter nåt med "minsta möjliga engagemang", att få 3-5 bilder att visas i loop. Vad har marknaden att erbjuda i form av nåt enkelt bildvisningsprogram!?

    Animerad GIF är kanske i tunnaste laget... Men någon form av animation?

  • #2
    http://www.animazing.com/

    Låt mig förtydliga frågan lite! En animation som denna, hur gör jag det!?

    Kommentera


    • #3
      de använder sig av nivoSlider ( https://github.com/gilbitron/Nivo-Slider )
      "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

      Kommentera


      • #4
        This is an example of a HTML caption with a link.
        Tackar ödmjukas!
        Dock... demo.html
        Krävs nog en stor dos handpåläggning att få det där till ett bildspel!

        Texten var allt jag kunde se i både IE och FireFox.
        Jag ska söka vidare, det är väl fler än jag som har undringar kring detta!

        Tack för länk i alla fall!

        ***
        Men du... vänta lite! Är det en WordPress greja!?
        På denna sajten använder jag inte WordPress... bara vanlig html och ASP då.

        Kommentera


        • #5
          http://www.visme.co/

          Här testar jag nu.
          Men undrar om det inte är nån som hällt sirap i kabeln till Amerika...? Gud så segt!
          Eller min dator, kanske!?

          Kommentera


          • #6
            angelica skrev: Visa inlägg
            Tackar ödmjukas!
            Dock... demo.html
            Krävs nog en stor dos handpåläggning att få det där till ett bildspel!

            Texten var allt jag kunde se i både IE och FireFox.
            Jag ska söka vidare, det är väl fler än jag som har undringar kring detta!

            Tack för länk i alla fall!

            ***
            Men du... vänta lite! Är det en WordPress greja!?
            På denna sajten använder jag inte WordPress... bara vanlig html och ASP då.
            Sidan du länkade till är bara en wordpress sida vad jag förstod, men demo filen var ju en helt vanlig HTML vy med jquery och själva plugint
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

            Kommentera


            • #7
              OK... Jag får studera vidare, helt enkelt.

              Det får bli för morgondagen. Hur är det med Flash!? Är det enbart mjukvara från Adobe som kan göra Flashanimationer? Jag vill bara ha 4,5 bilder som byter plats...

              Ja, ja! Det ger sig väl!
              Jag tänker, hur jag ska göra en sån animation!

              Kommentera


              • #8
                Sök på t.ex. "free image slider". Det finns antagligen flashbaserade, men de flesta bygger på javascript i kombination med html.

                Ja, det är bara Flash från Adobe som kan utföra flashanimationer. Har man inte den installerad kan inga flashanimationer köras.

                Men, som sagt, bildspel som är flashbaserade är nog väldigt sällsynta.
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

                Kommentera

                Working...
                X