webForumDet fria alternativet

IE 6 struntar i vissa bilder

32 svar · 1 440 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag installerade Service Pack 1 i går och sedan dess har Internet Explorer betett sig väldigt märkligt vad gäller nedladdning av bilder. Det händer nämligen ganska ofta att den låter bli att ladda ner vissa bilder på sidorna, som t.ex. mappikonerna på wF som istället blir rutor med kryss i. Har någon annan märkt detta?

Kom igen nu gott folk, det här är skitirriterande! :P

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Testa med att rensa cache minnet.

Dessvärre löste det inte problemet. Kan någon rekommendera ett forum där man kan fråga om Microsoft-produkter?

*upp*

Snart skickar jag fan ett mail direkt till Bill Gates för det här är mäkta irriterande. ;)

*upp*

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Du skriver inte vilket OS du kör eller om du menar SP1 för IE eller XP, men har du uppgraderat till IE6 tidigare från en föregående version av IE?

Isåf kan det här vara problemet;

SYMPTOMS
After you upgrade to Microsoft Internet Explorer version 6 and then browse to a Web page, some of the images on the page may be displayed as expected, but other images may be displayed as only a placeholder icon.

CAUSE
This behavior can occur if the Norton Personal Firewall program is installed on your computer.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;309287

Nyttig länk för framtiden, finns inte svaret på ditt problem här så existerar inte problemet ;)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;kbhowto&sd=TECH&ln=EN-US&FR=0

DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg

Verkar vara bugg i IE... Jag har samma problem och det är alltid gif bilder som inte laddas. Som du sa så började detta efter SP 1 uppgradering (sp 1 för winXP home edition).

Än så länge har jag inte hittat någon lösning på det hela. Och det där med Norton Firewall stämmer nog inte så bra genom att jag inte kör det... Enligt microsoft så existerar inte buggen på XP.

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg

Jag har samma problem med XP SP1/IE 6 SP1. Dock har jag inte Norton Personal Firewall installerat utan endast Norton AntiVirus.

Jag har redan kollat på flertalet sidor hos Microsoft om problemet men ingen passar in på mig.

agneta_rungMedlem sedan juli 2002145 inlägg

Hej!

Jag kör IE 6.0.2800.1106 och SP1 på min nya dator med Windows XP Home Edition version 5.1 och SP1.

Jag hade ovan beskrivna problem och dessutom problem med att en del sidor med framar betedde sig konstigt http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=62015.

För mig löste sig bekymret när jag installerade om Norton Internet Security 2002... Denna produkt innehåller ju både Personal Firewall och AntiVirus (version 8.07.17C).

Varför inte prova att installera om NAV? Det kan ju inte bli sämre... :OO ...Och om Nortons brandvägg stökar till det för IE6 kanske andra brandväggar oxå gör det....

Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg

Jag vill inte ha Norton mer så jag valde att avinstallera det. Det hjälpte tyvärr inte. Problemet kvarstår.

Jag tänkte bara kolla om någon lyckats lösa det här problemet ännu. Det börjar bli riktigt, riktigt irriterande. Jag kanske ska nämna att jag inte kör varken "Norton Personal Firewall" eller "Norton Antivirus".

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag har haft det problemet.
Orsaken: Jag hade dragit ner Temporary Internet Files till att bara ha 1 mb på disken.
Lösningen:
Höja till 10 mb.

Kan det kanske vara ert problem också?

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jymdis skrev:

Jag har haft det problemet.
Orsaken: Jag hade dragit ner Temporary Internet Files till att bara ha 1 mb på disken.
Lösningen:
Höja till 10 mb.

Kan det kanske vara ert problem också?

Njae jag har den satt till 50 MB och iconer och sånt laddas inte alltid här på wF!

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Lösning på problemet ;)

:)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Peter S skrev:

Lösning på problemet ;)

Visas bilderna i Internet Explorer om man installerar Mozilla menar du? :l

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

aaaah
det här läste jag nåstnans kom jag på nu!!
cache filen har blivit korrupt. ta bort hela temporary internet files.. (tänk på att temporary internet files kan ligga på flera ställen p ådatorn)...
ska försöka leta upp var jag läste det :)

Visas bilderna i Internet Explorer om man installerar Mozilla menar du?

Nej, förmodligen inte. Men om Skarre har riktigt tur kanske han slipper problemet i den webbläsaren.

Av ditt svar antar jag att du inte uppfattade mitt inlägg som som ett med glimten i ögat ( därav ;) -"smileyn" ), vilket det faktiskt var. Synd.

:l

Skarre: Har du ( eller har haft ) GetRight® installerat?

:)

Ja, faktiskt. Finns det ett samband tror du?

Jymdis, har du hittat länken ännu? Jag har inte lyckats googla fram någonting.

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)