Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ja, avinstallera programmet ( om du inte redan gjort det ) och leta upp följande nycklar i registret och ta bort dem:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler\ftp]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler\http]
:)
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Nu har jag i och för sig bara surfat i några minuter, men jag tror faktiskt att du slog huvudet på spiken. Ursäkta språket, men fy fan vad skönt! :)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Skarre:
nej.. men prova.. d lär ju inte skada :) *förhoppningsvis*
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Peter, är det GetRight som skapar de nycklarna i registret? Jag kör inte (och har aldrig gjort det heller) GetRight men ändå har jag nycklarna i registret.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ja, GetRight® är ett program som skapar dessa nycklar. Dock tas inte dessa bort vid en avinstallation av programmet, så det får man göra manuellt.
Jag kör inte (och har aldrig gjort det heller) GetRight men ändå har jag nycklarna i registret.
Då är det möjligtvis något annat program som skapat nycklarna.
:)
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Hmmm... Mysko det här. Skall dock försöka att ta bort de så får vi se vad som händer.
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Det hjälpte inte i mitt fall... Tyvärr. Någon som har fler förslag?
woppeMedlem sedan mars 200334 inlägg Det verkar som det bara är ni home-edition:are har problem. Om det är så så kan vi ju slå bill på näsan ;)
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Att radera Name-Space Handler-nycklarna fungerade tidigare, men de senaste dagarna har problemet dykt upp igen och den gamla kuren hjälper frustrerande nog inte. Om någon lyckas lösa problemet så posta gärna lösningen här.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg Jag fick detta fel även i Windows Server 2003 (testversionen) medan jag hade det.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Och jag vill bara säga att det är på andra versioner än home också.