webForumDet fria alternativet

Epostutskick spåra knapptryck "visa telefonnr"?

Webbutveckling

1 svar · 457 visningar · startad av johaseo

Medlem sedan maj 2009250 inlägg
Frågan#1

Jag har en fundering på om man kan spåra knapptrycket "visa telefonnr" inuti ett epost utskick. Poängen jag vill åt är att inte omedelbart visa telefonnr inuti epost utskicket men att det ligger en knapp där som användaren klickar på och där visar telefonnr.
Enkelt går det ju att lösa om man visa telefonnr på en webbsida som öppnas av en länk inuti epost utskicket men det vore en snyggare lösning om detta kunde skötas med typ Html element som döljs och visas utav ett knapp tryck inuti epost utskicket.

Vad säger ni som gjort/gör många utskicks motorer?

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

johaseo skrev:

Jag har en fundering på om man kan spåra knapptrycket "visa telefonnr" inuti ett epost utskick. Poängen jag vill åt är att inte omedelbart visa telefonnr inuti epost utskicket men att det ligger en knapp där som användaren klickar på och där visar telefonnr.
Enkelt går det ju att lösa om man visa telefonnr på en webbsida som öppnas av en länk inuti epost utskicket men det vore en snyggare lösning om detta kunde skötas med typ Html element som döljs och visas utav ett knapp tryck inuti epost utskicket.

Vad säger ni som gjort/gör många utskicks motorer?

Som jag ser det har du två alternativ om du vill vara på den "säkra sidan" så att säga.

1 ) "Visa telefonnr" är en länk till en websida, ex: http://www.domain.com/newsletter-100916-phonenumbers.aspx

2 ) Ditt e-post utskick säger egentligen, vill du läsa hela utskicket gå till: http://www.domain.com/newsletter-100916.aspx

I och med att inte alla personer accepterar HTML-mail, samt att för att visa/dölja ett element i HTML så krävs Javascript, dvs om ett klick skall skapa händelsen. :)

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)