Det finns ju vattenmärke också som man kan implementera i bilden.
Skydd mot kopiering, utskrift mm.
22 svar · 1 500 visningar · startad av niklas.k · sida 2 av 2
Frågan, av niklas.k
Hej, Snart ska jag starta en sida där jag kommer att ta betalt för information (inom ett visst ämne) Medlemmen betalar 30kr/30 dagar och får då tillgång till materialet på sidan.. Det jag vill som säkerhet är: Det ska inte gå att kopiera bilder, text eller dylikt.. Det ska inte gå att skriva ut innehållet på sidan och det ska inte gå att kolla i källkoden. Vet dock att det går att komma förbi
Läs frågan i sin helhet →HEJ!
Apropå att gömma kod, hittade jag https://www.javascript-source.com för ett tag sedan som ni (Tydal, nitro2k01) gärna får sätta tänderna i.
För mig verkar det endast som att den tar bort formateringen och döper om variabler, och det är imponerar inte speciellt på mig?!
Fel fokus
Ja du niklas.k jag har tror du är lite snett ute. Främst av två olika anledningar. Det första är att det är i princip omöjligt att hindra någon från att kopiera något som kan visas på dennes bildskärm. Är någon angelägen om att kopiera något så går det att göra på ett eller annat sätt.
Det andra, och viktigaste skälet till att jag tycker du resonerar lite fel är att du inte fokuserar på det som är viktigt om man vill starta någon form av affärsverksamhet. Det absolut viktigaste frågan att ställa sig är då: "Hur ska jag kunna göra mina kunder så nöjda och glada att de trivs med mig och min verksamhet och anser den väl värd att betala för"
Du verkar fokusera främst på tekniska frågor som avser att hindra dina betalande kunder från att utnyttja sidan fullt ut. Ett tankesätt som jag i förlängningen tror kommer att betyda irriterade kunder. Alltså motsatsen till vad jag beskrev ovan. När det dessutom ändå går att gå förbi dina kopieringsskydd så ser jag inte att du har något att vinna på dem, utan det enda du har åstadkommit är alltså irriterade kunder.
Tänk dig att du själv besökte någon typ av "äventyrsland" och när du betalat inträde och kommer in så möts du av förbudsskyltar överallt. "Fotografering förbjuden", "Mobiltelefonsamtal förbjudna", "Förbjudet att beträda gräsmattorna" o.s.v. visst ger det lite dåliga vibbar eller hur?
Nej lägg energin på att åstadkomma en bra tjänst istället och ha kundnyttan i fokus hela tiden. Bättre att tjäna lite mindre första tiden och ha en tjänst som tillför kunderna ett stort värde än tvärtom. För i första fallet finns det stor chans att intäkterna kommer att öka efterhand. I det andra fallet är risken stor att kunderna försvinner efter det att första månadsbetalningen gått ut.
Allt detta skrivet i all välmening så lycka till med din verksamhet.
Mvh BeEss