SEO-tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • symbolism
    Medlem
    • 2007-03-25
    • 518

SEO-tips?

Hejsan alla!

har hållt på som en gnu med att fixa till nyckelorden för min sida, gitarrkurser.net

min fråga till er webbrävar är exakt HUR man ska optimera nyckelorden i title-taggen? som ett exempel av 200 - på följande sida

så har jag skrivit bl a "gitarrlåtar gitarr låtar för nybörjare på gitarr" osv osv osv i TITLE-taggen för att försöka få träffar på alla möjliga relevanta sökord/fraser för just den sidan.

frågan är: behöver jag skriva dubbelt? t ex behöver jag skriva "gitarr låtar gitarrlåtar" för att få träffar på alla dessa tre sökord, eller kommer google förstå om jag enbart skriver "gitarr låtar" att min sida är även är högst relevant för "gitarrlåtar" ???

Och i så fall --> kommer min sida att nerprioriteras för att den ses som "keyword stuffed" ?

har samma dilemma på många andra av mina sidor.

och så för att kolla så att jag inte är helt bakom flötet - det är väl totalt meningslöst att sätta keywords i metataggen nuförtiden?

these are questions that keep me up at night, help me sleep!

//M
    Gratis gitarrkurser online!
    http://www.gitarrkurser.net/

"Only dead fish swim with the stream"
    - Muggeridge, Malcolm
  • Gildebrand
    Medlem
    • 2009-06-06
    • 918

Du ska inte anpassa sidan för sökmotorerna. Du ska anpassa sidan för användarna. Att ha en massa keywords i titeln kommer du inte att tjäna något på. Och användarna kommer inte gilla det. Se till att ha en beskrivning för sökmotorerna på varje sida. Se till att ha en sidtitel som är beskrivande. På varje sida ska du ha en H1 rubrik, och underrubriker till denne skall vara H2.

Se till att ha en sitemap till din sida. Använd dig av Google Analytics och Webmaster tools för att övervaka och hantera.

En start iallafall
    Kodfabriken - Webb- & apputveckling

Comment

• symbolism
      Medlem
      • 2007-03-25
      • 518

sitemnap är fixat, och uppdateras varje gång jag lägger till/tar bort något.

jag förstår precis var du menar - men ändock så vil jag ju få träffar på just de sökorden - annars ka ju itne användare hitt atill min sida?

H1 och H2 är totalt logiskt upplagda utan keyword-spamming. Det är ju title-taggen som är viktigast - eller är den inte det? det var mer det som var min fråga=)

f ö om jag är inne på en sida så kolalr jag mycket sällan uppe i webbläsarens topp - jag är mer intresserad av själva sidan och så länge inte rubrikerna ser konstiga ut så... tänker inte de flesta så? =)

jag kan ju säga direkt att när jag väl började lägg ain nyckelord i title-taggen på detta vis som beskrevs så kom jag högre upp på google på¨väsentliga sökord, mina besök har ökat. men frågan är om det var gjort på rätt sätt?

t ex om vi tar denna ackordsida som exempel:

så lyder title-taggen enligt följande:

<title>A ackord a gitarr am gitarrackord a dur gitarr ackord till gitarr gitarr Am Adur A major maj minor gitarr - verktyg - gitarrk</title>

Jag vet om att det ser förskräckligt ut. Men kan jag ta bort gitarr och bara ha det med EN gång, och samtidigt få träffar på t ex "a dur gitarr ackord" och " a gitarr ackord" osv?

hoppas du förstår vad jag menar.
      Gratis gitarrkurser online!
      http://www.gitarrkurser.net/

"Only dead fish swim with the stream"
      - Muggeridge, Malcolm

Comment

Working...