Hejsan !
Har ett php script som ser ut som följande: http://paste.ubuntu.com/596848/ men när jag väljer i dropdown menyn så kommer mailen aldrig fram till den mailen som valts. Det spelar ingen roll vilken av valen man gör i dropdown menyn så kommer mailen aldrig fram. Någon som ser felet i scripten ?
/Force
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg switch($_POST['dropdown']){
case 1: $to = 'min epost'; break;
case 2: $to = 'min epost'; break;
case 3: $to = 'min epost'; break;}
Om din dropdown skickar värdet 1, 2 eller 3 så försöker den skicka mailet till 'min epost'.
Är detta en dummy kod och du i din riktiga kod har mailadresser i switch satsen?
Oj glömde skriva det. Det är bara dummy. Har skrivit in riktigta epost adresser där i min kod.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Kommer mailen fram om du hårdkodar $to?
Hårdkodar hur menar du ?
Det känns lite mer över min kunskap.
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Sätt $to till en mailadress du vet fungerar. Exempelvis på rad 68 (om nu radnumren stämmer från inlägg ett).
Det fungerar om jag ändrar det till
$to = "test@fungerar.se";
Då kommer mailet fram.
är inte $_POST['dropdown'] en sträng?
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Testa att skriva ut värdena du försöker skicka för att se så variablerna innehåller förväntad data.
echo $to . " - " . $subject . " - " . $msg . " - " . $email;
Hmm.... okej någon som har förslag på hur jag fixar det ? :)
spontant:
switch($_POST['dropdown']){
case '1': $to = 'min epost'; break;
case '2': $to = 'min epost'; break;
case '3': $to = 'min epost'; break;
}
Så ja nu fungerar det klockrent :) tackar för all hjälp.
Jo några frågor till :)
1. om jag nu echo $to så får jag fram epost adressen. Men om jag skulle vilja skriva ut det som står i dropdown menyn istället hur ser koden ut för detta ?
Aha tackar igen :)
En sista fråga, som ni ser skrivs medelandet ut när besökaren skickat iväg sitt medelande. Kan man få istället för att det skrivs ut i samma fönster kommer ett pop up fönster fram med medelandet i ? och main fönstret går tillbaka till ett oskrivet formulär ?
Forcevision skrev:
Aha tackar igen :)
En sista fråga, som ni ser skrivs medelandet ut när besökaren skickat iväg sitt medelande. Kan man få istället för att det skrivs ut i samma fönster kommer ett pop up fönster fram med medelandet i ? och main fönstret går tillbaka till ett oskrivet formulär ?
Ja, skriv det som ett Javascript då, men känns inte som en smidig lösning.
Men går det inte att fixa i tex
<form method="post" name="contFrm" class="form" action="" onsubmit='return validate(this)'>
på något sett att man skriver in ett filnamn som blir en popup när man skickar formuläret ?
Hmmm.... fattar inte detta nu har jag problem med mitt php script igen samma fel nu kan jag inte skicka formuläret. jag använder detta
echo $_POST['dropdown'];
för att skriva ut vart den skickar mailet men då står det 1, 2 eller 3 och inte mail adresserna. Jag har inte rört scriptet. Har bara ändrat
switch($_POST['dropdown']){
case '1': $to = 'min epost'; break;
case '2': $to = 'min epost'; break;
case '3': $to = 'min epost'; break;
}
och jag fick det att fungera men nu fungerar det som sagt var inte igen.
Någon som har en aning om vad felet kan vara ?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Du sätter ju $to till var mailen skall skickas beroende på vad som står i $_POST['dropdown'].
Så du får använda $to variabeln när du vill komma åt mailadressen.
Så här ser min kod ut nu: http://paste.ubuntu.com/600667/
Hittar ni något fel varför scripten inte skickar ?