MycodezMedlem sedan feb. 2010445 inlägg Hej vet inte riktigt om jag är rätt men ni får flytta mig som det skulle vara så.
Det är så hära jag har fixat mig en subdomän på mitt webhotel, och i den subdomänen så skulle jag har Wordpress som blogg till min hemsida men det blir ett fel när jag lägger upp Wordpress filerna till domänen
vad kan det vara för fel om man får upp detta fel meddelande?
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at blogg.mycodez.se Port 80
Är mycket tacksam för mycket snabba svar.
Robin
du har inte en index/default fil ser det ut som 404 => ingen fil funnen.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg
Mycodez skrev:
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Detta meddelande tyder på att antingen finns inte index.html (kan heta index.htm eller index.php, det beror på hur ditt webhotel har konfigurerat webservern) eller att du har fel rättigheter på filerna så att webservern inte kan läsa dom.
Mycodez skrev:
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2 Server at blogg.mycodez.se Port 80
Denna delen säger eftersom web servern inte har rätt att komma åt filen så vill den visa en felsida som säger det i klartext men en sådan fil finns inte.
MycodezMedlem sedan feb. 2010445 inlägg En sak nu finns filerna på rätt ställe och så men nu blir det bara en vit skärm vad kan felet var då? får inga error meddelande eller något
http://blogg.mycodez.se/ ger en tom sida, har du inget på den? vad innehåller filen?
MycodezMedlem sedan feb. 2010445 inlägg Jo det e ju det jag har men får inte så min wordpress att starta sig :( vart e felet tro?
Om webbhotellet har tjänsten att installera wordpress, kontakta dom, annars läs hur man installera wordpress.
MycodezMedlem sedan feb. 2010445 inlägg Jag har installerat det som man ska det enligt derras guider och har mailt med dem angående detta dem vet inte vart felet är heller men lägger jag det i den vanliga domänen och inte i subdomänen som jag vill att denna Wordpress version ska göra.
Har två stycken med dem jag har installerad som funkar har länken
http://mycodez.se/wordpress/
denna ligger inte i subdomänen som ni ser och denna funkar fin fint
fattar inte vart felet är
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Nu verkar du fått ordning på den, vad var det för fel?
MycodezMedlem sedan feb. 2010445 inlägg Jag maila till Binero ("webbhotellet") så fixade dem felet :)